Gå till innehåll

joneys nya kub 506L


joney

Rekommenderade inlägg

  • Svar 232
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Blir bra de här, hur högt är akvariumet från golvet. Ja menar hur högt är det från kanten av akvariumet ner till golvet?

Jag funderar på att bygga 90cm hög möbel vilket resulterar till 150cm från golv till akvariets övre kant.

Den slutliga frågan blir om du upplever en onödigt hög höjd för städning i akvariumet, någon höjd där du upplever det smärtsamt jobbigt? Någon riktlinje?

bänken är 80 hög och man får ha aparmar.. men annars går det bra

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vilken watt är det på armaturen 250? 400?. Det bör väl vara 400 med tanke på karets höjd. Jag tycker dit kar redan ser mycket lovande ut. Jag kommer att följa denna tråd med spänning.

man tackar så mycket svärd... armaturen är på 250.. men jag skall bara ha ljuskrävande högt uppe.. så det löser sig nog tror jag

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag har mörkare blå som man kan dra på med.. sen syns det inte så bra på bilderna..men längst ner så har jag målat 2 lager och bara 1 uppe så det e redan lite toning.. ang sanden så ska jag ha 2-5 cm.. har en 20 kg säck med korallsand här hemma.. 2-3 mm sand

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

nu har jag haft min nitrat topp så nu har jag stoppat i 10st astrea och en gräsklippare.

och snart kommer det efterlängtade fosfat filtret och en stream med controller

Bilden påminner mig om när jag startade med saltvattensakvarium för 20 år sedan. Jag hade sagt till min fru att visst kostar det lite pengar men tänk på vilka otroligt vackra och färggranna fiskar man kan ha. Sen kom jag hem med en Salarias som knappt ens simmade.

Nyttig och jag tycker fortfarande att det en häftig fisk men det var inte riktigt vad hon föreställt sig.

Lycka till med ditt projekt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...