Gå till innehåll

joneys nya kub 506L


joney

Rekommenderade inlägg

  • Svar 232
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Klart jobbigt moment det där med att vänta på att värden ska bli bra, och toppar ska gå över. Det gäller att ha tålamod.

Jag var inne på Akvariehobby i Uppsala och dom ska satsa "stort" på salt men där hade dom lite brottom och låt oss säga att de inte gick helt perfect. Dom som tillåme anställt en kille endast för salt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Klart jobbigt moment det där med att vänta på att värden ska bli bra, och toppar ska gå över. Det gäller att ha tålamod.

Jag var inne på Akvariehobby i Uppsala och dom ska satsa "stort" på salt men där hade dom lite brottom och låt oss säga att de inte gick helt perfect. Dom som tillåme anställt en kille endast för salt.

nej nu blir tempot lugnare ska bara klä in bänken oxå.. sen kommer väntan.. har köpt lite bakterie kultur från fauna marin som ska skynda på det hela lite.. men siktar på en månad iaf

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har du frågat någon på sidan om eventuellt lite sand och vatten, det ska tydligen också ge en liten boost på akvariet. De finns säkert massor som kan hjälpa till, fråga på JR annars dom verkar ju vara snälla (har aldrig själv varit där).

Strunta i vattnet då det är sådant jag slänger som de flesta andra. Det är därför man gör vattenbyten. Sand däremot är ju bra men det vet du hu redan Joney för du har ju haft fint akvarium förut. Vilket jag själv har delbevis på i mitt kar.:ler:

Mattias!

Har du inte varit i mecca? Du bor ju nästgårds till en super butik och du har inte varit där. När julen är över så ska du dit om du inte åker dit i mellandagarna. Gör du det inte själv så kommer jag förbi och tar med dig dit.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Blir bra de här, hur högt är akvariumet från golvet. Ja menar hur högt är det från kanten av akvariumet ner till golvet?

Jag funderar på att bygga 90cm hög möbel vilket resulterar till 150cm från golv till akvariets övre kant.

Den slutliga frågan blir om du upplever en onödigt hög höjd för städning i akvariumet, någon höjd där du upplever det smärtsamt jobbigt? Någon riktlinje?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...