joney Postat 5 januari 2007 Författare Postat 5 januari 2007 om nån har lite fraggar på olika sorters montiporor kan ni gärna hålla dom till mig
chrilleus Postat 5 januari 2007 Postat 5 januari 2007 Du kan få en röd Capricornis när du hämtar lampan
joney Postat 5 januari 2007 Författare Postat 5 januari 2007 Du kan få en röd Capricornis när du hämtar lampan just jäklar.. den hade jag glömt bort.. ska ta mig i kragen och komma förbi
JMAONE Postat 5 januari 2007 Postat 5 januari 2007 Innan ditt kar krashade så hade du väl planer på att bara ha montiporor har jag för mig... något av ett renodlat artkar kanske på gång eller?
joney Postat 5 januari 2007 Författare Postat 5 januari 2007 Innan ditt kar krashade så hade du väl planer på att bara ha montiporor har jag för mig... något av ett renodlat artkar kanske på gång eller?japp det stämmer..bara montis blir det
Sillen Postat 10 januari 2007 Postat 10 januari 2007 Tråden har nu bytt namn efter önskemål från joney!
daniel_i_malmö Postat 10 januari 2007 Postat 10 januari 2007 Bilden påminner mig om när jag startade med saltvattensakvarium för 20 år sedan. Jag hade sagt till min fru att visst kostar det lite pengar men tänk på vilka otroligt vackra och färggranna fiskar man kan ha. Sen kom jag hem med en Salarias som knappt ens simmade.Haha, precis där är jag just nu!
chrilleus Postat 10 januari 2007 Postat 10 januari 2007 Tja!Har du tid att svänga förbi i helgen? Du kan få en bit Stellata också /Chrille 070-81 81 665
joney Postat 11 januari 2007 Författare Postat 11 januari 2007 ja det ska nog inte vara några problem
joney Postat 13 januari 2007 Författare Postat 13 januari 2007 :nya bilder: Dendrochirus zebra och en montipora capricornis (tack chrilleus)och ni som tycker det gick snabbt med att stoppa i grejer 80 % av vattnet var från en väl fungerande tank.. och alla värden e perfekta nu e det bara 3 kejsare till jag ska ha sen e det klart med fisk.. sen e det koraller för hela slanten. den som har några montiporor över får gärna höra av sig.
Niclas Postat 13 januari 2007 Postat 13 januari 2007 Fina bilder Joney, det är bara att fortsätta att fylla på!
Hultis Postat 13 januari 2007 Postat 13 januari 2007 vilken snygging du har ingen helbild? så man får ett helhets intryck av karet med draken i?
joney Postat 13 januari 2007 Författare Postat 13 januari 2007 vilken snygging du har ingen helbild? så man får ett helhets intryck av karet med draken i?den som väntar på nåt gott
Draedon Postat 13 januari 2007 Postat 13 januari 2007 läckert! jag har en röd montipora jag kan fragga på.. ska försöka komma ihåg det när jag har vägarna förbi sthlm nästa gång
Guest Dismember Postat 14 januari 2007 Postat 14 januari 2007 Rostbrun men med lite fantasi kanske man kan få den till röd jag har en likadan
Laggeman Postat 14 januari 2007 Postat 14 januari 2007 Fan vad fin din Dendrochirus zebra är! Ursäkta uttrycket, men det kom så spontant! Är lite sugen på en likadan men är rädd att den ska ge sig på mina mindre fiskar: Chromis, Magnifica osv... Vad ger du din för kost?
joney Postat 14 januari 2007 Författare Postat 14 januari 2007 jag matar min med räkor,bläckfisk,musslor och gamma räkor.. den tar mysis med
Draedon Postat 14 januari 2007 Postat 14 januari 2007 Rostbrun men med lite fantasi kanske man kan få den till röd jag har en likadanNej du Sune... Den är röd. Bilden gör den inte rättvisa.
Sillen Postat 14 januari 2007 Postat 14 januari 2007 Hej Joney!Blandar ihop trådarna när Magnus bild kom i denna så jag har nu tagit bort texten.Vill ändå säga att jag gillar ditt kar!
joney Postat 14 januari 2007 Författare Postat 14 januari 2007 fiskfråga!jag tänkte stoppa i en Pomacanthus asfur så småningom kan en Pomacanthus annularis och en Euxiphipops xanthometopon funka ihop.. vad tror ni som kan kejsare.. om inte vad kan gå med en asfur?
Hultis Postat 14 januari 2007 Postat 14 januari 2007 fiskfråga!jag tänkte stoppa i en Pomacanthus asfur så småningom kan en Pomacanthus annularis och en Euxiphipops xanthometopon funka ihop.. vad tror ni som kan kejsare.. om inte vad kan gå med en asfur?om det är små juveniler så kanske det kan gå om dom inte börjar bråka för att dom ser lika ut? är det vuxna exemplar kanske det föreligger en risk för fight.. kan ju tyvärr inte yttra mig av egen erfarenhet men gissa kan jag och det är nog samma sak kanske som att stoppa ner dom i karet?
joney Postat 21 januari 2007 Författare Postat 21 januari 2007 var inte riktigt nöjd med min förra aquascapeing så jag var tvungen att bygga om.kom underfund med att det skulle vara svårt att placera ut dom korallerna jag ville ha.. så nu har jag gjort om.. har använt mycket platta stenar så att det blivit som en trappa ungefär.. klart bättre och jag blev nöjd.. så nu kommer korallerna få plats att växa uppåt så småningom.. har oxå bokat en 400 w mh istället för min 250 så det ska nog hjälpa lite med växtligheten senare.. bifogar några fler bilder på min zebra drake oxå.. direkt efter maten mätt och belåten
Rekommenderade inlägg