Gå till innehåll

Resun Wave maker


acuario

Rekommenderade inlägg

  • Svar 192
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

visar det sig att den är lika bra som en Tunze så är det inte mitt problem utan Tunzes.

Jag håller med dig till 110%, är den billigare och bättre så är det bara konstigt och totalt meningslöst att välja den dyrare och sämre varianten.

(anta nu att tunze är bättre)

De flesta som "bara" har ett kar och saltvattensakvarium som en liten hobby tänker ju inte köpa en av varje och jämföra för att sedan köra med den som är bäst. De köper oftast den billigare varianten (skulle jag gissa på). Då tycker jag ivf, som hellre köper en bra produkt än tre relativt dåliga, att det är synd om t.ex Tunze skulle gå i konkurs.

Mvh

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror inte tunze kommer att gå i konkurs men det är inte bra alls för deras rykte att släppa pumpar som låter som skördetröskor (Nanostreamarna) Jag var inne på att köpa några sådana men drog öronen åt mig när jag fick höra om problemen. Jag har råd att mista en 1000-lapp och chansa på en Resun, det kan också vara ett kanonköp.

Pimo!

Jag ska ta en seriös funderare och bestämmer jag mig för en sådan så kan vi beställa tillsammans. Frakten för 2 st var 71 dollar har jag för mig. Är det fler här i närområdet kanske vi kan vara flera, det är bara att skicka ett mail och fråga om fraktpriserna, de svarade väldigt snabbt på mitt mail.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag håller med dig till 110%, är den billigare och bättre så är det bara konstigt och totalt meningslöst att välja den dyrare och sämre varianten.

(anta nu att tunze är bättre)

De flesta som "bara" har ett kar och saltvattensakvarium som en liten hobby tänker ju inte köpa en av varje och jämföra för att sedan köra med den som är bäst. De köper oftast den billigare varianten (skulle jag gissa på). Då tycker jag ivf, som hellre köper en bra produkt än tre relativt dåliga, att det är synd om t.ex Tunze skulle gå i konkurs.

Mvh

Det är bla därför detta forum är så j***a suveränt.

Det finns alltid någon som testar nya prylar. På det sättet kan ju vi som "bara" har ett kar vänta på testresultat och omdömen från dom som provat dom nya leksakerna. Vem vet det kanska visar sig att dessa är överlägsna märkes pryttlarna, eller tvärtom.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har räknat lite och om jag tar ut ca 1350:- för en pump + ev frakt inom Sverige så ingår frakt från kina, moms + några kronor till mig för allt jobb med att beställa, skicka iväg till er med bussgods/Posten. Pumpen är ju fortfarande billig. Intresserade? Slipper vi momsen så kan vi säga att frakten från mig till er ingår i priset och ev några kronor tillbaka.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

HEJ JÖRGEN!

Som du vet är mitt kar inte så stort. Har du koll på om de mindre också har styrning och om de är lika stora som den största? Har du koll på pris? Många frågor men som sagt, 15m3 i mitt kar blir lite väl mkt kärlek, särskilt om jag skall ha fler + att de är lite stora för min smak. Vad tror du?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Noterat, Trevligt, jag tror inte vi blir alltför besvikna. Några tycker att den är enormt stor så jag hittade måtten

Pumpen

Längd: 14cm

Bredd: 10cm

Höjd. 7cm

Här är lite mer fakta. Kolla gärna in den låga driftkotnaden också.

Advanced control system

Produces 3 different waves or whirlpools, automatically change, and adjustable timer control.

The small-medium-large waves change automatically in turn to recreate natural wave seen in rivers.

The low voltage DC pump makes it safe for users

Unique design on the control system,for users to adjust the time on different waves so that best condition for fishes is produced.

Time range:Small 10--20s Medium 5--15s Big 2--10s

Output:Small 2000L/H Medium 8000L/H Big 15000L/H

Power:Small 6.5w Medium 12.5w Big 25w

Pump size:length14CM×width10CM×height7CM

Controler size:length16CM×width10CM×height4.5CM

Transformer size:length10CM×width6CM×height4CM

VOLT:220V-240V 50/60HZ

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag är väldigt sugen, det jag är lite fundersam över är fästet. Jag har huv på karet som gör att jag inte kan hänga fästet över kanten, tror ni det kan gå att lösa på något sätt? Har ju Tunze-magnetfäste det går kanske att modda så den passar? Annars är ju alternativet att mecka med huven så att fästet ändå kan hänga över kanten, men det vill jag helst undvika.

Får fundera lite till innan jag bestämmer mig

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...

Hej på er alla trådprenumeranter!

Hur har det gått med importen? Har det kommit ngt än? Har ni hört ngt eller fått ngr besked?

Roligt att höra hur det går för jag var nere på Herkules Zoo i Gôtet i veckan. Man demade där Koralia. Nu är dessa pumpar ej styrda men om man skall flytta vatten som komplement till de pumpar som är styrbara, exv. för att sopa undan bakom rev etc., tror jag Koralia är klockrena! Med risk för att kapa tråden, men de är verklignen billiga och fantastiskt tysta! Det skall bli verkligt spännande och se hur Resun funkar!

:partyparty

Som sagt, hur går det grabbar! :nöjd:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nu har de äntligen anlänt och jag hade tid att montera i en i 600L karet. Den är tyst, lite tystare än min Tunze stream 12000L, Fästet var inte så dåligt som jag trodde heller och att man kan vrida pumpen åt alla möjliga håll som Marea streamen. Man styr den lite annorlunda än Tunzen. Tunzen har ju tidintervall & variabel hastighet i 2 lägen, Resunen har 3 hastigheter som går runt hela tiden och de går inte att variera utan det är 2000L i första läget och 8000L i andra läget och 15000L i tredje läget. Man varierar tiden istället och bestämmer hur länge den ska gå på t.ex 2000L läget.

2000L/H 10-20sek

8000L/H 5-15sek

15000L/H 2-10sek

Räcker den till ett 600L kar som är 2 meter långt? Nej det tycker jag inte för på den första metern så rör det på sig riktigt bra men på anda hälften är det lite klent men Tunzen är inte mycket bättre heller måste erkännas. Den är lite större än tunze. ett par cm längre och betydligt bredare över ryggen men höjden är mindre, utblåset är större än Tunze så här blir det en ännu mer bredare vattenström. Är jag nöjd? ja verkligen! Jag behöver 2 st i 600L karet och det behöver jag med tunzen också men eftersom priset är under hälften så spar man några tusingar om man väljer 2 Resun istället för 2 tunze. Tunze är det bättre tryck i men de beror mest på smalare utblås. Resunen här flyttar inte sanden som tunzen lätt gör.

066zq.jpg

095ay.jpg

087rz.jpg

017cg.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...