Gå till innehåll

Resun Wave maker


acuario

Rekommenderade inlägg

Den som vill ha en sådan här meddela mig så kan jag göra en beställning till men priset blir denna gången 1450:- om fler än 4 ska ha en pump och 1550:- om det blir mindre än 4. Det är nämligen tullavgift också som jag inte visste förra sändningen + att frakten är bra mycket dyrare under 4 pumpar. Jag skickar inte efter mindre än 2.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 192
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Nu har de äntligen anlänt och jag hade tid att montera i en i 600L karet. Den är tyst, lite tystare än min Tunze stream 12000L, Fästet var inte så dåligt som jag trodde heller och att man kan vrida pumpen åt alla möjliga håll som Marea streamen. Man styr den lite annorlunda än Tunzen. Tunzen har ju tidintervall & variabel hastighet i 2 lägen, Resunen har 3 hastigheter som går runt hela tiden och de går inte att variera utan det är 2000L i första läget och 8000L i andra läget och 15000L i tredje läget. Man varierar tiden istället och bestämmer hur länge den ska gå på t.ex 2000L läget.

2000L/H 10-20sek

8000L/H 5-15sek

15000L/H 2-10sek

Räcker den till ett 600L kar som är 2 meter långt? Nej det tycker jag inte för på den första metern så rör det på sig riktigt bra men på anda hälften är det lite klent men Tunzen är inte mycket bättre heller måste erkännas. Den är lite större än tunze. ett par cm längre och betydligt bredare över ryggen men höjden är mindre, utblåset är större än Tunze så här blir det en ännu mer bredare vattenström. Är jag nöjd? ja verkligen! Jag behöver 2 st i 600L karet och det behöver jag med tunzen också men eftersom priset är under hälften så spar man några tusingar om man väljer 2 Resun istället för 2 tunze. Tunze är det bättre tryck i men de beror mest på smalare utblås. Resunen här flyttar inte sanden som tunzen lätt gör.

Intressant men vad har du gjort med din Tunze? Haft den nedgrävd i trädgården några år?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag handlar endel med Kina och man får betala tull 12% plus moms 25% på hela försändelsen även frakten.

Jag kontaktade även Resun i Kina för ett par dagar sedan. Dom svarade att dom har en person i skandinavien som säljer deras produkter.

Dear Nicklas,

Thank you very much for your interest in our products!

We are still improve this product and will soon be ready for the market. FYI.

You could contact with Vitpro for any of our products if you like. Here is

their contact information for your reference:

contact: Ronny

tel:47 98297130

email:ronbraa@online.no

They distribute our products in Scandinavian market. FYI.

If you need any other help, pls feel free to contact me at any time.

Have a nice day!

Tks and with best regards.

Beach WANG(Mr)

Overseas Trading Dept.

Shenzhen XingRisheng Ind. Co., Ltd. (RESUN)

Synd att deras kontakt är i Norge då åker man ju ändå på tull och moms.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ser man bara till att få det skickat till sig som gåva, så bör det inte vara några problem. Bara att be om det när man ev. beställer grejer. Hade en tjej i Norge som skickade en del saker till mig, var aldrig några problem. Har skickat hem grejer från både Malaysia och Thailand och inget där i heller. Däremot var det ett paket från Thailand som hade gått via Tyskland, och där var det stämplat med en summa den tyska posten hade fått betala för att skicka det vidare hit. Synd för dem. :)

*Tillägg: Vad tullverket och konsumentverket säger om det hela.

Så kan tråden fortsätta om det den handlar om, nämligen pumparna. :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag fick ett ganska bra pris om man går ihop och köper 10stycken wavemaker-15000 från Kina.

Priset dom gav mig var 1095USD för 10st inklusive frakten till Sverige.

Vilket blir 779kr inkl frakt plus moms och tull per enhet.

Totalt ca 1090kr st.

Om man bara beställer 1 enhet blir priset totalt 1432:-

Någon som är intreserad?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej igen!

Det är nu 6st som visat intresse för sammanlagt 7 pumpar hittills..

Är det någon som har förslag på hur vi enklast gör denna affären ihop?

Leverantören är Reefshop i Kina.

Dom gav mig 20% rabatt på deras ordinarie pris. Och ett bättre pris på transporten.

Jag väntar också på att få svar på mina mail till Finland och Norge till de återförsäljare som Resun uppgav att de hade där för att se vad dom kan erbjuda.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Själva jobbet oroar inte mig. Det jag är mer bekymrad över är garantiärenden och risken med att inte få de produkter vi beställer. Sen känns det inte så kul att ansvara över andras pengar.

Hur som helst tror jag att detta går att ordna. Men om ni har lite mera tålamod så väntar jag in ett svar direkt från Resun, för att se om dom vill göra affär direkt med oss utan mellanhand.

Problemet jag har stött på tidigare när jag gjort affärer med större företag i Kina är att det är dyrt som fan att flytta pengar om dom inte tar Moneybrooker eller Paypal.

Däremot vet jag att Reefshop tar paypal och dom andra som har beställt har beställt därifrån, och dom har ju fått sina varor.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...