Gå till innehåll

Resun Wave maker


acuario

Rekommenderade inlägg

  • Svar 192
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Jag hittade en tråd på ett malaysikt forum så jag fick bli medlem där också, allt för att få reda på mera hehe..

Small Wave ----------------6.5W---------------------2000l/h 530gph--------------10-20s

Medium Wave--------------12.5W--------------------8000l/h 2116gph-------------5-15s

Large Wave-----------------25W --------------------15000l/h 3967gph------------2-10s

Det som ingår

Picture111.jpg

Mer bilder, Pumpen drar bara 30w. helt otroligt bra!

Picture121.jpg

Jämförelse i storlek med Marea

Picture107.jpg

Picture110.jpg

Picture114.jpg

Picture118.jpg

Picture125.jpg

Lite omdömmen

Tunze 6100 is still the winner interms of performance but it is over-kill for me.

I prefer the resun weaker flow and I can control the flow..the only problem, it is size bigger than Tunze..

-------------------------------------------------------------------------------

Hows the flow so far??

I think the standard direct flow output should be okay and if the flow is aspherical like the Tunze then it is indeed a good buy otherwise the Resun will meet most reef tank requirements.

The flow is as good or better than my SEIO 1500. The angle is much wider but it will not cause as much "damage" as my tunze 6100 which will cause "sand-storming"....

My soft-coral enjoy the wave very much.

-------------------------------------------------------------------------------

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Inte för att jag själv tycker att filmen säger så mkt men:

Bra jobbat! Pumpen är ännu bara avsedd för den kinesika marknaden så det blir import om man vill testa den och jag är sugen faktiskt. man får ju i stort sett 4 pumpar mot en Tunze 12000L

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, det jag funderar över är ljudnivån men den kan vi bara gissa oss till då vi inte har testat än. Upphängningen, undrar om den förorsakar vibrationer/ljud? Stor grej men billig. 2 sådana i ett 300-kar blir fint.

Bra jobbat av er att få fram så mkt data - inspirerande!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det jag funderar på är om denna pump fungerar likt en wavebox, eller om den funkar likt en variabel streamer så den bara pendlar olika i hastigheten allteftersom?

Mvh Fredrik

En wavebox är ju egentligen bara en Vanlig stream i en låda. Man kan få en lite vågeffekt av en vanlig stream också, Max/min kortast tillslag emellan dem. Denna pump har ju 3 lägen istället för 2 så den låter ju för bra för att vara sann och till det priset, okey för att lönerna i Kina ligger på 50öre 1:- per dag så det är inte konstigt att de blir billiga. T.o.m Grotech har lågpriskomponenter i sina doserpumpar men det säger de inget om.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har kört Resuns powerheads i flera år i mina tanganyikakar och de håller otroligt bra, och bra klös för pengarna med. Jag har haft ett gäng i säkert 3 år nu och de pumpar som om de var nya. Martin på Cichlide centret i danmark brukar sälja Resun pumpar och kan nog ta hem dessa till en billig penning. www.cichlidecentret.dk

Mvh

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

(Obs! Detta är endast min åsikt)

Det är verkligen synd!

Länder som Kina, thailand, malaysia etc har förstört de flesta brancher med sina produkter och nu verkar det som att de ska in i akvariebranchen också. Enligt mig så satsar de bara på kvantitet och absolut inte kvalitet. Så länge man som konsument kan välja mellan de två (dvs kvalitet eller kvantitets produkter) är det bara bra. Men som det blivit med t.ex elektroniska prylar vill jag inte ha det! Företag i t.ex Japan som satsar på kvalitet har gått i konkurs och nu finns endast sk**na produkter som pajar så fort garanti-tiden är över. Hoppas att inte bra företag som D&D och liknande får problem om kineserna m.m väljer att satsa på denna branch också =(

Mvh

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker inte att Tunze heller håller en speciellt bra kvalitet och samma med grotech för de använder billigare motstånd reläer mm i sina produkter bara för att tjäna lite mer pengar så är det bara, Vem handlar inte på Harald-Nyborg, Rusta, clas ohlsson, Jula, Där finns det mycket made in china också.sen får vi nog lära oss att leva med att kina vill ha en bättre levnadsstandard och ha det som oss i

I-länderna. Jag är intresserad av produkter som kan vara till nytta för mig i min hobby och det är ju bara bra att det kommer alternativ till tunze rasselstreamar. Jag kommer nog att beställa en sådan här pump för att jag är nyfiken på den och visar det sig att den är lika bra som en Tunze så är det inte mitt problem utan Tunzes.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...