Gå till innehåll

Resun Wave maker


acuario

Rekommenderade inlägg

  • Svar 192
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Jag kollade lite på olika online butiker och ingen jag hittade hade bild på den nyaste (modell 4). Den har magnetfäste med fyra sugproppar och det bör vara mycket bättre än det första som man hänger över kanten som jag har.

Tänkte bara dela med mig av detta till dig Jimmy ifall du tänkt köpa en så kan det ju vara bra att se till så du får den nyaste, då kanske dom även fixat lite med kontrollern men det är bara en gissning.

Tack, men jag kör på med en Tunze till så småningom eller så får det bli några SEIO med kontroller, har själv haft en sådan pump och den var tyst och bra, men sålde den då jag kopte den Tunzen jag har nu samt multikontroller.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Mycket nöjd med min R wavemaker.

Jäkla massa tryck för dom pengarna.

Men man bör bygga för dom, då dom inte är minst precis.

Som någon sa så susar det lite när den går på högsta hastigheten men inget jag upplever speciellt mycket.

Bra grunka till ett bra pris.

så länge min funka var det bra flås i den:)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 månader senare...

Jo då jag har ytterligare 4st korallia (3st korallia 2 och 1 korallia 1 ) som går men av dessa är det bara 2 som går under natten så 2st korallia stänger ner samt min resun som jag stänger ner..

Detta för att få det så identiskt som möjligt i karet gent i mot ett rev i verkligheten.. mig veterligen så lugnar vattnet ner sig under natten..

eller har jag fel ???

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Lugnar ner sig gör det i naturen, det har du rätt i.

Är du inte rädd att något djur ska krypa in i öppningen när den är avstängd och sen bli mos när du sätter igång pumpen igen? Ett tips är att sätta ett galler för öppningen typ det som finns till Tunzes nanopumpar. Lövgaller till hängrännor borde funka kanon. Du tappar en del av effekten men då du stänger av pumpen helt så hade jag rekommenderat dig att göra så.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Var ute på lunchen men hittade inget användbart.. letar efter ett finmaskigt plastnät som är lite styvare än myggnät som bara sladdrar ... Kanske en nylonstrumpa över pumpen ? men blir nog rätt dålig strömning genom den :)

Tips på var jag kan hitta sådant nät mottages...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 5 månader senare...

Jag har en Resun wavemaker i mitt 200liters kar, och kompleterade den emd en tunze stream på 4500 l/h.

Resun pumpar 2000 l/h som minst, så jag får alltså 6500 l/h alltid , sen går det upp till 12500 l/h och sen till 19500 l/h under några sekunder. dock tycker jag inte den verkar vara så stark som det anges. men mina fiskar och koraller trivs bra iaf.

Tycker den är prisvärd iaf, dock lite stor, men den går alltid att gömma på nåt sätt om man bara vill...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 månader senare...

Gammal tråd jag vet men...

Funderar på att köpa en sådan här men av 10 sidor inlägg så känns det inte som ett kap direkt.

Ingen verkar få till den oscillerande effekt som det är tänkt att den ska ge och därmed uteblir vågrörelsen? Avvaktar nog och handlar Tunze 6206...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...