rickard81 Postat 10 februari 2007 Postat 10 februari 2007 Kan vi inte börja med auktionen direkt nu!!!!! ( Vill bara ha den blå med gula polyper)Håller med föregående talare. Citera
Norberg Postat 10 februari 2007 Författare Postat 10 februari 2007 Kalasfina Tomas!Verkar som om det är riktigt sug efter dem, hehe!Ni som tar med fraggar lägg gärna upp bilder här ni också! Det är alltid kul att se vad som kommer att dyka upp!Jag kommer nog att ta med mig lite ovanliga Montioporer!Här är några fraggar jag tar med! Tyvärr inte samma skärpa som Tomas bilder!, Citera
rickard81 Postat 10 februari 2007 Postat 10 februari 2007 Kalasfina Tomas!Verkar som om det är riktigt sug efter dem, hehe!Ni som tar med fraggar lägg gärna upp bilder här ni också! Det är alltid kul att se vad som kommer att dyka upp!Jag kommer nog att ta med mig lite ovanliga Montioporer!Här är några fraggar jag tar med! Tyvärr inte samma skärpa som Tomas bilder!, Fina kan man förhandboka . Ska bli riktigt trevligt på måndag, tyvär så har jag inga fraggar att bjuda på rätt tomt på koraller i mitt kar. har iof xenia om nån är intresserad. Citera
Hulteke Postat 10 februari 2007 Postat 10 februari 2007 Själv har jag 300 relativt tomma liter så jag hoppas på en finfin måndag! Citera
Clownen Postat 11 februari 2007 Postat 11 februari 2007 Synd att man inte har möjlighet att delta. Ni skulle inte kunna spela in föreläsningen och lägga upp på guiden?MvhPeter Citera
salta wille Postat 11 februari 2007 Postat 11 februari 2007 En tråd jag la upp på Ciklid.se´s forum.http://web2.ciklidbladet.se/forum/showthread.php?t=55210Nu är det inte många timmar kvar till det högintressanta salta mötet i Linköping.Enligt information från välunderättade källor, så kommer det även att finnas saltgurka gröna är dom visst. Citera
teggner Postat 11 februari 2007 Postat 11 februari 2007 jäklarns, känns som att man missar något Citera
Norberg Postat 11 februari 2007 Författare Postat 11 februari 2007 Hallå där vilde Wille!! Vet du om det finns nån som kan rigga upp en kamera under föreläsningen? Citera
Micke. P Postat 11 februari 2007 Postat 11 februari 2007 Tar nog med dessa...plus kanske nått mer...? Ser fram mot din "Tigerkaka" Tommy.... Citera
salta wille Postat 11 februari 2007 Postat 11 februari 2007 Hallå där vilde Wille!! Vet du om det finns nån som kan rigga upp en kamera under föreläsningen?Nej , tyvärr. Blir inget sådant!Länk till vår auktionstråd om ni vill kika eller om ni vil lägga in era auktionsgods där oxå.http://www.linkopings-akvarieforening.net/index.php?option=com_simpleboard&Itemid=39&func=view&catid=12&id=484#484Kom även ihåg att Korallfisken har öppet efter mötet för de långväga mötesdeltagare.Ett lotteri med fina salt pryttlar har vi oxå, så glöm inte lottpengar! Citera
salta wille Postat 11 februari 2007 Postat 11 februari 2007 jäklarns, känns som att man missar någotInte bara känns utan du ångrar dig gruvligt om du inte kommer.Kolla i denna omröstning ifall du kan åka med nån i närheten.https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?t=15074 Citera
wrang Postat 11 februari 2007 Postat 11 februari 2007 Synd att man inte har möjlighet att delta. Ni skulle inte kunna spela in föreläsningen och lägga upp på guiden?MvhPeterHåller med hadde vart kul att vart medJa det vore kanon. Finns möjligheten att lägga upp en podcast Citera
Norberg Postat 11 februari 2007 Författare Postat 11 februari 2007 Wrang jag tror inte at det är nån som har grejer för det tyvärr! Vi körde en fråga i styrelsen men ingen verkade ha grejer för det.Men kanske nån fixar det till i morgon. Vi får se hur det går. Citera
Ahab Postat 11 februari 2007 Postat 11 februari 2007 Om någon från Västkusten funderar på att åka och vill sammåka så skicka ett PM. Citera
Hulteke Postat 12 februari 2007 Postat 12 februari 2007 Ja vänner, nu är det inte så långt kvar. Skall bli kul att ses! Citera
BroderIsak Postat 12 februari 2007 Postat 12 februari 2007 Precis nu e det bara timmar kvar! Skall bli riktigt roligt att få träffa er alla..... Och lyssna på Ländström förstås Citera
salta wille Postat 12 februari 2007 Postat 12 februari 2007 Ja, om 10 timmar drar Ländström igång sitt intressanta föredrag.Välkomna till Linköping alla salta tjejer o killar!!! Citera
norsken Postat 12 februari 2007 Postat 12 februari 2007 Man kan knappt vennta går och funderar på hur man ska få tiden att gå. Är ju ledig från jobbet för att gå på detta, ska bli kul att träffa er. Citera
salta wille Postat 13 februari 2007 Postat 13 februari 2007 Då har vi haft en av årets akvaristiska höjdpunkter i Linköping.Tomas Ländström från Uddevalla höll ett högintressant föredrag om hur man förökar och odlar stenkoraller hemma i sitt vardagsrum för en hängiven publik,som kom från nästan hela Sverige.Lokalen var knökfull, precis som vi befarade. 60 åhörare var vi som lyssnade på detta spännande föredrag. Tomas fick förståss svara på tusentals frågor och vi tror att alla ställer upp på att Tomas är en stor kunskapskälla och som gärna delar med sig av sina erfarenheter.Efter föredraget förärades Tomas med en T-shirt av Linköpings Akvarieförening.Fikat var magnifikt, som det brukar vara och jag noterade att salta killar och salta tjejer äter salami i olika smaker mer än gärna. (köpte visst för lite )Höjdpunkten nr 2 var auktionen förståss. Jag hade ju lite svårigheter med namnen på alla fragglarna , men oj vad intresset var stort att ropa in dessa godbitar.Hoppas att ni har glädje av dessa svenskodlade koraller och diverse blötdjur.Tack för en trevlig afton och välkommen tillbaka nästa år. Vi kommer att göra om detta, var så säkra på det.Några bilder från höger till vänsterKalkfilter egenhändigt byggt. En grön snygg stenkorall. Tomas beskriver hur stort nåt är. Citera
salta wille Postat 13 februari 2007 Postat 13 februari 2007 Några fler bilderNågra Stockholmare, fikabordet och så Tommy som berättar nåt roligt. Citera
artemia Postat 13 februari 2007 Postat 13 februari 2007 Lite bilder från Linköping www.pbase.com/satuile/blandat Citera
Guest Candi Postat 13 februari 2007 Postat 13 februari 2007 måste bara tacka er. de va hur trevligt som hälst. Citera
Norberg Postat 13 februari 2007 Författare Postat 13 februari 2007 Kalasbilder ni har lagt upp!Jag försökte hålla mig undan foton men det lyckades inte! Citera
Perk Postat 14 februari 2007 Postat 14 februari 2007 Hmm... här blir man kallad stockholmare *hmpf* Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.