Gå till innehåll

Äntligen sätter vi igång med vårat hörnkar


krickolina74

Rekommenderade inlägg

  • Svar 111
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

yepp ser mycket bättre ut bytte ut ca 60 liter vatten hade i 4 sniglar till och sen torkade jag ren rutan, så nu ser det mycket bättre ut

Tog nyss nya prover nitrit 0, nitrat 10, Phosfor 0,4, PH 8,3 så jag hade i lite phosfatremover, nu är det bara vänta o se vad som händer.

Min xenia som delvis såg så trött ut är påväg tillbaka :) där jag klippte bort delar håller det nu på att växa ut igen

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

för att hoppa in i snigelstatistiken, så har jag 10st sniglar i mitt 128 liters... behöver nog ha en eller två till, med de håller skapligt rent faktiskt... behöver bara skrapa framrutan lite iblend, typ varannan vecka - inte för att det växer igen, men det blir ju lite beläggning på den ;) DU behöver nog bortåt 20-25 st :D

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är litet osäker på snigelmängden. Har man inte andra algätare i karet bör man nog ha runt tio - femton för ett hundraliters kar. Sex räcker i alla fall inte alls för att hålla rent ett kar med yngel i.

I mitt 1550 har jag en Astrea, två Scutus och en sjöborre förutom fyra kirurger och en kaninfisk. Inga problem med alger trots mycket starkare ljus. Det är samma vatten som cirkulerar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

någon typ av "nakensnigel" kanske? svårt att se, men tycker att de påminner om sådana.. jag har en eller två i min burk med o har inte sett något negativt med det...

När du ändå är i skåne, sväng inom ängelholm med... han har fått in massor av kul där nu (exotic zoo), till mkt bra priser!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Va ju till skåne i helgen och var in på zoo giganten i Lomma tjoho vilken trevlig butik:ler: mkt service inriktade o trevliga!!

Nu är ju alla värden bra så jag passade på att handla lite. Köpte en läderkorall en mjuk och en anemon till min clown.. dom är så fina.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

funderade på en sak... jag vet ju att anemonen(Macrodactyla doreensis) vandrar men igår så placerade jag den på ett för mig ypperligt ställe i karet bra med ljus och cirkulation men i morse så hade den flyttat på sig. Nu sitter det längre ner i karet och där är det inte alls lika bra cirkulation, ska jag flytta tillbaka den där jag placerade den igår eller??

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

tips: låt den sitta kvar och lämna till anemonen att själv välja vad den anser rätt flöde och ljus.

~Henrik

Ett bra råd, den enda gången jag skulle flytta på den vore om den var på väg mot en pump eller liknande.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...