Gå till innehåll

Äntligen sätter vi igång med vårat hörnkar


krickolina74

Rekommenderade inlägg

vad äter räkan mer än glasrosor? Jag tänkte att man skulle ju kunna ha en i karet fastän man bara har 1 glasros..... det kan ju bli flera.

I natt är det någon invånare i mitt kar som har ätit upp hälften av alla "armar" på min xenia, undrar vem det är? Jag har ju bara turbosniglar eremitkräftor och en clownfisk????

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 111
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

jag hade tagit bort den vissna delen, brukar ej lukta tårta direkt när man tar ur den..

de kanske åt på den för en bit var döende? och lämnar den del som är frisk?

~Henrik

Yepp det var så jag åxå tänkte. Dom "händer" som man ser på den friska är på den "trötta" helt borta och stjälkarna är bara halva. Ska jag bara knipsa av den vid stenen eller behöver man skrapa

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hur länge har du haft akvariet igång nu? :)

Jag la i LS tisd.29:e januari då hade saltvattnet stått pumpat runt i ca 3 veckor

Lörd 3:e feb flyttade det in en clown 5 st eremiter och 4 sniglar.

16:e februari flyttade det in en xenia, som jag precis har beskurit och det luktade inte smultron på en sommaräng :)

Har precis upptäkt en till invånare i karet som jag inte vet vad är, det är ett litet kryp som har svart välvt skal och benen ser ut (så mycket som jag han se, den är lite ljusskygg) som tusenfotingsben och så har den spröt. Nån som vet vad det är??

Jag har tagit kort på den men det blev inte så bra ser ut som en liten svart sten

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag såg ju en liten invånare för några dagar sedan, ikväll såg jag två.

Båda var ca 1 cm stora den ena med ett musselskalsliknande skal många små ben "kroppens massa" var som en snigel och efter den så var det liksom ett släp....

Den andra hade samma färg på skalet men var mer trekantig, långa tentackler, jag petede lite på den (han hade sugit fast sig på en LS) den var svår att få loss men tillsist lossnade den och underdelen såg ut som en snigels men med MÅNGA ben. Båda hasade sig relativt snabbt in i varsin håla, (ingen simmar). ??

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

oj oj nu kommer brunalgerna!!! O ringen på returpumpen- från skummaren upp till karet- gick sönder (så den står still, tills vi fått en ny o ring)och då på bara ett par dagar så kom det brunalger. Vad gör jag?? Igår så bytte vi ca 60 liter vatten och jag putsade framrutan, var och köpte 4 sniglar till så nu har jag 8 st. Skummaren har jag flyttat upp så att den hänger på karet. Några mer tips?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...