Gå till innehåll

Äntligen sätter vi igång med vårat hörnkar


krickolina74

Rekommenderade inlägg

  • Svar 111
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Hmmmm nu blev det svårt!!! hämtade ls igår och skulle "formatera" upp ett rev tänkte jag.. Svårt svårt. Tycker att det mer ser ut som ett klippblock!! Är det någon som har någon erfarenhet/bilder av hur man gör det snyggt i ett hörnkar.

Har haft i sanden så ännu har inte vattnet klarnat, lägger ut bilder när det är klart o fint

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hur du ska lösa din aqua scaping kan ingen tala om för dig. Det är så personligt hur man vill ha sitt kar. Jag rekomenderar dig att söka här i guiden med hjälp av sökfunktionen. Om du använder hörnkar kommer du med stor sannolikhet hitta några kar!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

min aquascaping krävde flera månaders funderande och omöblerande samt 2 kassar öl och ett gäng sena kvällar innan jag blev nöjd. eller, skapligt nöjd iaf :skrattar:

såhär möblerade vi i kusinens hörnburk, jag tycker det är svårare att möblera hörnburkar än vanliga rektangulära.

attachment.php?attachmentid=11021&d=1167336689

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

min aquascaping krävde flera månaders funderande och omöblerande samt 2 kassar öl och ett gäng sena kvällar innan jag blev nöjd. eller, skapligt nöjd iaf :skrattar:

såhär möblerade vi i kusinens hörnburk, jag tycker det är svårare att möblera hörnburkar än vanliga rektangulära.

attachment.php?attachmentid=11021&d=1167336689

snyggt!! Jag ska nog göra endel ändringar i mitt kar :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jens!

Varför riffkeramik till just hörnakvarium?

Ja det är en liten tanke jag lekt med till mitt lilla salt-hörn-kar som jag aldrig kan bestämma vad jag ska göra med!

Hade det inrett med LS innan, men fick en tanke med Riffkeramik i dom båda bakrutorna och sedan pelare för att utnyttja maximalt djup utan att se tapeten bakom eller nån blå bakgrund. Sen kan man ju sätta sps ut från "Riffväggen" vilket jag gillar. Linnex har ett väldigt vackert Hörnkar med nån slags bakgrund har jag för mig.

Gillar även Magnus lösning här ovan.

Jag tittar på Riffkeramik till min stora balja oxå och tycker att det är en angenäm lösning, tyvärr något dyr bara.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

varför tar det så lång tid innan vattnet blir klart?? Jag hade i sanden igår, samtidigt som jag hade i ls

Håller du på och flyttar på stenarna under tiden?

Jens!

Tolkar det då som om du föredrar riffkeramik före LS rent generellt och inte just till hörnkar då jag inte uppfattar som du såg det som speciellt passande till hörnkar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

[quote=Sillen;160199

Jens!

Tolkar det då som om du föredrar riffkeramik före LS rent generellt och inte just till hörnkar då jag inte uppfattar som du såg det som speciellt passande till hörnkar.

Njäe, har själv 180 kg levande sten och tycker det är klart vackrast & roligast, men eftersom jag gillar öppna ytor med lite revpelare mm och inte en "revvägg" så tycker att man förstör inte det fina djupet i ett tex hörnkar när man använder riffkeramik, ändå så får man ls-feelingen där bak.

Jag har mitt blå-målat som många andra och är rätt trött på det.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

mycke klarare vatten idag...:)

skulle ta några kort men då pajade lysröret, tror det var glapp i kontakten till armaturen så först slocknade rören sen blev det en liten poff och allt blev svart...... måste köpa nytt

Ta det lugnt med vatten och el! Jag hade själv problem med ett av mina rör och det berodde på ett rör som var dåligt vid polerna i ena sidan. Kolla även rören och kontaktdonen och speciellt om inte säkringen gick!

Njäe, har själv 180 kg levande sten och tycker det är klart vackrast & roligast, men eftersom jag gillar öppna ytor med lite revpelare mm och inte en "revvägg" så tycker att man förstör inte det fina djupet i ett tex hörnkar när man använder riffkeramik, ändå så får man ls-feelingen där bak.

Jag har mitt blå-målat som många andra och är rätt trött på det.

Bra förklaring!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ta det lugnt med vatten och el! Jag hade själv problem med ett av mina rör och det berodde på ett rör som var dåligt vid polerna i ena sidan. Kolla även rören och kontaktdonen och speciellt om inte säkringen gick!

Yepp jag är försiktig. Ska nog kassera eller lämna till en elektriker,:)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...

Mina eremiter har inte rört Xenia hos mig. Jag tycker du kugnt kan släcka för i kväll och vänta två-tre-fyra dagar på att den skall blåsa upp sig och bli riktigt fin.

I söndags flyttade jag mina två koloni till ett annat kar med exakt samma vatten och de var inte som förut förrän på torsdag.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Mina eremiter har inte rört Xenia hos mig. Jag tycker du kugnt kan släcka för i kväll och vänta två-tre-fyra dagar på att den skall blåsa upp sig och bli riktigt fin.

I söndags flyttade jag mina två koloni till ett annat kar med exakt samma vatten och de var inte som förut förrän på torsdag.

Ok skönt. Men på två "stjälkar" så ser det ut som om det blivit "gnagmärken" och det har mörknat i färgen. Ska jag låta det vara eller ta bort??

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...