wrang Postat 1 januari 2008 Författare Postat 1 januari 2008 Tackar.Ja jag tror detta det är en korall som vuxit upp ifrån Levandestenen den e bara ca 3cm hög växer sakta.Tiden går fort får lägenheten 31/1 så då blir det alla koraller i ett litet kar å sedan flytt av detta
wrang Postat 4 januari 2008 Författare Postat 4 januari 2008 En kul bild jag fick till idag med polyperna
Sillen Postat 4 januari 2008 Postat 4 januari 2008 Gillar bilden. Vet du vad det är för korall? Kan du inte ta en bild till på den så att man ser omgivningen lite också!
wrang Postat 4 januari 2008 Författare Postat 4 januari 2008 tackar jo allt skall klara flytten Jonas det är samma korall som på denna bildVet ej vad den heterDen står precis i mitten till vänster om min montipora berg Till höger om Sebae clownen i mitten.Här ser man den tydligare.Gillar som sagt att samla på mig många olika koraller. Denna köpte jag trotts att den var brun å "ful" men hadde ett coolt växt sätt. Tjocka grenar på 1-1,5cm i diameter
Norberg Postat 5 januari 2008 Postat 5 januari 2008 Jag kan bara hålla med, du har fått till det kalasbra.Helhetsintrycket är mycket trevligt.
Sillen Postat 5 januari 2008 Postat 5 januari 2008 Tack CW!Jag kan bara hålla med Tommy attt ditt kar har ett bra helhetsintryck. Bilden jag frågade efter var som den sista. Gillar att se både närbilder, delbilder och helbilder! Tjusigt!Kan hålla med dig om att det är kul att samla på sig olika koraller och är själv dålig på namn även om jag önskar att jag var bättre. Jag var på Triton i går och har ångrat mig sen jag satt i bilen att jag inte frågade vad de skulle ha för en fragg bit som låg på botten av ett av deras kar. Gillar att låta korallerna växa från små till större även om det tar tid!
wrang Postat 20 januari 2008 Författare Postat 20 januari 2008 Dags igen för lite tillväxt av korallerna Nu är det 9 månader mellan bilderna på dessa Montipora koraller
metcrue Postat 20 januari 2008 Postat 20 januari 2008 Inte bara tillväxt även färgen har blivit fantastisk på dina koraller. Ett lyckat akvarium helt enkelt:), och det kommer bara bli bättre.
wrang Postat 20 januari 2008 Författare Postat 20 januari 2008 Tackar ja till en början så tycker jag om min Limegröna Caprocornis. Men nu då man fått en mer ljusare ton fast med svagt svagt rosa kanter så gillar jag detta mer. Får se hur många fraggar det blir utav korallerna då man flyttar
wrang Postat 17 februari 2008 Författare Postat 17 februari 2008 Detta akvarium börjar göra sitt slut i den gamla lägenheten och kommer plocka ner det i veckan för flytt till den nya lägenheten.När jag flyttade så kom det ett barn in i lägenheten vi flyttat ifrån och frågade om vi var rika?Undrade varför hon funderade på detta och hon svarade ni har så mycket vitare ljus i lägenheten än andra lägenheter då man går utanför, men nu vet jag varför.-Ni har ett sådan COOLT akvarium, wow kolla en nemo
wrang Postat 17 februari 2008 Författare Postat 17 februari 2008 Tackar. Blir nått sista foto innan jag börjar tömma det helt å hållet.
wrang Postat 24 februari 2008 Författare Postat 24 februari 2008 Tyvärr ingen bild på flytten men håller på nu. Glömde kameran och mobilen i imorse då jag började plocka ner det hela. Alla koraller är inhysta i den kommande sumpen till det andra akvariet så om en stund så skall akvariet, bänken, LS å resterande vatten komma hit.Så snitt snapp snut så var denna saga nästan slut
alofstrand Postat 24 februari 2008 Postat 24 februari 2008 Hoppas nu allt kommer att gå bra!!!Lycka till!!
wrang Postat 24 februari 2008 Författare Postat 24 februari 2008 Tackar.Så här ser det iallafall nu då jag satt upp det igen i lägenheten. Har kopplat in osmosen å blev glatt överraskad. Tryckmätaren visade 6bar så då går det lite fortare att göra nytt vatten än tidigare.
Hultis Postat 24 februari 2008 Postat 24 februari 2008 lycka till nu! och hoppas du har bättre flyt än mig när det gäller flyttningar
wrang Postat 25 februari 2008 Författare Postat 25 februari 2008 Tackar allt verkar ha funkat med flytten. När jag hämtade korallerna idag så satt mina sniglar å sprutade mjölke, men alla koraller såg fina ut.Har nu åkt fram å tillbaka med att flytta koraller å hinkar med vatten karet är uppfyllt men allt har ändå ej gått bra. Min i mitt tycke grymme korall i mitten blev total krash i hinken och innan då jag skulle lägga ner den. Ser mer ut som en tromb gått fram å knäckt alla taggarHar limmat bra många fraggar med Attack superlim då det var det ända jag hadde hemma som lim:snurrig:
jens karlskrona Postat 25 februari 2008 Postat 25 februari 2008 Jäklar vad fint det blir.Verkar bli trångt med korallerna, iofs angenämnt problem!Bara fota på när det klarnat.
NephruruS Postat 25 februari 2008 Postat 25 februari 2008 jäklar är det där på bild 2 längst ner till höger En Euphyllia? hur många huvuden har den isåfall såg ju grotesk ut!ser ut att bli bra efter flytten =) synd på korallen som tog skada =/
wrang Postat 26 februari 2008 Författare Postat 26 februari 2008 japp skall fota igen då det klarnat.Henrik: Tackar ja det är en Euphyllia ancoraDen har ca 20-25 grenar. När jag köpte den 2005-06-20 var det bara 3 grenar då såg den ut så här
NephruruS Postat 26 februari 2008 Postat 26 februari 2008 wow, det måste vara en väldigt stor tillväxt, eller växer dem så fort?
Rekommenderade inlägg