Gå till innehåll

380L akvarium med måtten 90x70x60 - Akvarium Nerlagt


wrang

Rekommenderade inlägg

Tackar.

Ja jag tror detta det är en korall som vuxit upp ifrån Levandestenen ;) den e bara ca 3cm hög växer sakta.

Tiden går fort får lägenheten 31/1 så då blir det alla koraller i ett litet kar å sedan flytt av detta

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

tackar jo allt skall klara flytten ;)

Jonas det är samma korall som på denna bild

attachment.php?attachmentid=19386&d=1199208621

Vet ej vad den heter

Den står precis i mitten till vänster om min montipora berg

attachment.php?attachmentid=19236&d=1198774052

Till höger om Sebae clownen i mitten.

Här ser man den tydligare.

attachment.php?attachmentid=19238&d=1198774052

Gillar som sagt att samla på mig många olika koraller. Denna köpte jag trotts att den var brun å "ful" men hadde ett coolt växt sätt. Tjocka grenar på 1-1,5cm i diameter

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack CW!

Jag kan bara hålla med Tommy attt ditt kar har ett bra helhetsintryck. Bilden jag frågade efter var som den sista. Gillar att se både närbilder, delbilder och helbilder! Tjusigt!

Kan hålla med dig om att det är kul att samla på sig olika koraller och är själv dålig på namn även om jag önskar att jag var bättre. Jag var på Triton i går och har ångrat mig sen jag satt i bilen att jag inte frågade vad de skulle ha för en fragg bit som låg på botten av ett av deras kar. Gillar att låta korallerna växa från små till större även om det tar tid!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...

Tackar ja till en början så tycker jag om min Limegröna Caprocornis. Men nu då man fått en mer ljusare ton fast med svagt svagt rosa kanter så gillar jag detta mer.

Får se hur många fraggar det blir utav korallerna då man flyttar

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 veckor senare...

Detta akvarium börjar göra sitt slut i den gamla lägenheten och kommer plocka ner det i veckan för flytt till den nya lägenheten.

När jag flyttade så kom det ett barn in i lägenheten vi flyttat ifrån och frågade om vi var rika?

Undrade varför hon funderade på detta och hon svarade ni har så mycket vitare ljus i lägenheten än andra lägenheter då man går utanför, men nu vet jag varför.

-Ni har ett sådan COOLT akvarium, wow kolla en nemo

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tyvärr ingen bild på flytten men håller på nu. Glömde kameran och mobilen i imorse då jag började plocka ner det hela. Alla koraller är inhysta i den kommande sumpen till det andra akvariet så om en stund så skall akvariet, bänken, LS å resterande vatten komma hit.

Så snitt snapp snut så var denna saga nästan slut ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tackar allt verkar ha funkat med flytten.

När jag hämtade korallerna idag så satt mina sniglar å sprutade mjölke, men alla koraller såg fina ut.

Har nu åkt fram å tillbaka med att flytta koraller å hinkar med vatten karet är uppfyllt men

allt har ändå ej gått bra. Min i mitt tycke grymme korall i mitten blev total krash i hinken och innan då jag skulle lägga ner den. Ser mer ut som en tromb gått fram å knäckt alla taggar

post-736-14468915137555_thumb.jpg

post-736-14468915139051_thumb.jpg

post-736-1446891513872_thumb.jpg

post-736-14468915139306_thumb.jpg

Har limmat bra många fraggar med Attack superlim då det var det ända jag hadde hemma som lim:snurrig:

post-736-14468915138295_thumb.jpg

post-736-14468915138545_thumb.jpg

post-736-14468915138893_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...