metcrue Postat 9 maj 2007 Postat 9 maj 2007 Kan bara säga att detta kar är otroligt snyggt och rent, både i och utanför vattnet. Bör ses live.
wrang Postat 9 maj 2007 Författare Postat 9 maj 2007 Hej Daniel. Kul att du var hemma hos mig hoppas att jag kan hjälpa dig med ditt akvarium.Så sant ett akvarium upplevs helt annorlunda på kort och Live.
Hultis Postat 22 maj 2007 Postat 22 maj 2007 fin bild! har den blivit biten i fenan? eller är den sån?
wrang Postat 22 maj 2007 Författare Postat 22 maj 2007 fin bild! har den blivit biten i fenan? eller är den sån?Akvariets mobboffer har 2st till som är på denna ganska mycket
Hultis Postat 22 maj 2007 Postat 22 maj 2007 ja det kan ju vara roligt för hack kycklingen att komma ut i ramp ljuset nån gång oxå
wrang Postat 29 maj 2007 Författare Postat 29 maj 2007 Dags för första vatten bytet för karet. 60liter vatten med TMC ProReef saltet Värdena är bra och kör med Balling vätskor från FaunaMarin inkl "tungmetallerna" som man kan blanda ner i balling vätskornaKör just nu med en grotech NG3 doserpumpVätska 1 Ca 83ml/dygn - 410Vätska 2 Mg 65ml /dygn - 1380Vätska 3 Kh 83ml/dygn - 8,2Från början så startade jag med 60ml/dygn då FaunaMarin skriver att en start med 20ml/100liter vatten och dygnFår tömma skummarkoppen 1ggr/vecka då jag kör med lite vattnigare skum. Har även moddat ATI BM 200 skummaren för att lättare ställa in nivån och att den blir tystare.Kapade utloppsröret då det satt ett tele skoprör från början men har nu satt en knivventil istället. Har läst nu att 3:e generationen av ATI skummare kommer med knivventil så jag var lite före
BroderIsak Postat 29 maj 2007 Postat 29 maj 2007 Vad fint det blev! Har du fått nån nytta av mina plastgrejor då?
wrang Postat 29 maj 2007 Författare Postat 29 maj 2007 Vad fint det blev! Har du fått nån nytta av mina plastgrejor då?Tackar.Hur går det själv där hemmaJo vars lite ligger kvar på vinden. Skummaren är numer hos stigigemla den blev för stor för mitt underrede så fick ej av skummar koppen Fixade en ny kopp ifrån ATI och en sådan pump som är på dagens BM 250
wrang Postat 4 juni 2007 Författare Postat 4 juni 2007 Fyller på med lite fler bilder från dagen som gått20070604Denna korall ??Breder ut sig på levandestenen å nu sitter den fast hadde problem i början med korallen att sniglar och sjöborren hela tiden river ner den men nu blev det som jag ville ha den därPelaren till höger i karet börjar breda ut sigDenna gröna staghorn fick jag utav PWIN i sommras var då som en pinne på 5cm verkar trivas där uppe så nära ljuset 3nya förgreningar i toppen sedan start av detta akvarium
Sillen Postat 4 juni 2007 Postat 4 juni 2007 ...å nu sitter den fast hadde problem i början med korallen att sniglar och sjöborren hela tiden river ner den men nu blev det som jag ville ha den där...Enträgen vinner! Tjusiga bilder! Jag måste säga att dina montiporor är vackra. Har inte varit så imponerad av dessa koraller förän på sistonde!
Capote Postat 4 juni 2007 Postat 4 juni 2007 Ser bra ut speciellt kompositionen av koraller på "pelaren till höger", ser mycket naturligt ut. Korall? som breder ut sig är en vacker porites.Den där vackra lila till vänster om pelaren..., köpt eller från LS?
Capote Postat 4 juni 2007 Postat 4 juni 2007 Är inte det en montipora danaeMöjligt,svårt att se. Men det finns ju ett helt gäng som det skulle kunna vara. Men den är läcker!
wrang Postat 5 juni 2007 Författare Postat 5 juni 2007 Ser bra ut speciellt kompositionen av koraller på "pelaren till höger", ser mycket naturligt ut. Korall? som breder ut sig är en vacker porites.Den där vackra lila till vänster om pelaren..., köpt eller från LS?Det är en montipora jag köpt växer som en potatis men börjar att breda ut sig mer å mer åt sidornaÄr inte det en montipora danaeJo nån sort av montipora är det. Köpte den utav Marinakvariet men högg den direkt då reefzone lämnade av den hos bengtskicka en bit till mig wrangen. vill ha vill haJa börjar den breda ut sig att man kan klippa nån bit så skall jag fragga upp denÄr samma korall som jag haft sedan innan. men den verkar trivas bättre där den står nu mer i mitten i karet och då ca 45cm från lysrören
Moose Postat 10 juni 2007 Postat 10 juni 2007 jag säger bara. WOW WOWDetta är nog bland det vackraste akvarium jag har sett.Mitt akvarium ser ju ut som en trasdocka om man jämför. Hur f*n bar du dig åt för att få det så där? o fort gick det ju oxå.Du får helt enkelt ta o komma hit till göteborg o ge mig lite tips! lovar att bjuda på bulle oxå =) 1
wrang Postat 11 juni 2007 Författare Postat 11 juni 2007 Musslan är 11cm långSkall se om jag kan få till en bättre bildtackar
Rekommenderade inlägg