Fotografering
285 ämnen i detta forum
-
http://artpad.art.com/gallery/?iiwnpz1ks7o0 Skruva upp till "fast" så blir det inte lika långtråkigt, men ni måste titta på hela MVH Max
-
- 21 svar
- 3,9k visningar
-
-
Ibland undrar man ju vem som tittar på vem! Har ni roliga bilder på när djuren i akvariet verkar ha det "mentala övertaget" eller spanar in dig lägg in dem här i tråden så kanske vi får ihop ett gäng roliga bilder på våra husdjur!
-
- 7 svar
- 1,5k visningar
-
-
Stefan (BroderIsak). Nu vill jag få inspiration. Upp med nya bilder. Köpte du Bjarnes koraller.
-
- 0 svar
- 1,1k visningar
-
-
Någon som vet något litet och bra (helst Shareware) program där man kan ändra storlek på sina bilder? Har några själv men tycker att bild kvaliteten blir kass
-
- 3 svar
- 1,5k visningar
-
-
Jag får hur bra bilder som helst så länge jag håller mig till helbilder, håller kameran långt ifrån akvariet och låter bli att zooma. Idag försökte jag ta lite närbilder på rörmaskar och på korallen. Men så fort jag håller kameran närmre än 15 cm från glaset, eller zoomar så blir bilderna urusla. Hur fixar man inställningarna så den tar bättre närbilder. Jag har en Sony Cybershot DSC-P93. Där är 5.1 megapixel osv så jag tänkte att det borde gå att göra så att det blir bra närbilder. MVH Max
-
- 5 svar
- 1,3k visningar
-
-
Kolla över eran el som sitter på fuktiga ställen så kanske man slipper se nåt sånt här i sverige länk - Kräver registrering på Reef Central!
-
- 7 svar
- 3k visningar
-
-
-
Hej! Jag ska på semester på fredag och undrar om någon kan tänka sig hyra ut ett undervattenshus till en Canin Ixus 500 i två veckors tid? Har du inte ett eget kanske du känner tillnågon som har ett och som skulle vilja hyra ut det! Lite dyrt att köpa ett för 2000 spänn för bara 2 veckors tid... Mvh Richard, 040-269970. 0736-220929
-
- 4 svar
- 1,1k visningar
-
-
FAQ om Fotografering Slutartid Är den tid som man belyser filmen/Bildsensor, mäts i tusendels (1/1000)-, hundradels (1/100)-, tiondels sekunder (1/10) eller hela sekunder. Vanligt intervall som en systemkamera kan hantera är 1/2000 s till 30 s och visas värderna visas till vänster i kamerans display och sökare På kamerans display eller i sökaren visas slutartiderna som 2000 för 1/2000 s och 1" för en (1) hel sekund. Om man vill ha längre tider är 30s så kan man ofta använda funktionen Bulb. Bländare Reglerar vilket skärpeområde (skärpedjup) en bild skall ha i förhållande till motivet och rådande ljusförhållanden. Bästa intervallet för bländare är 8-11. Hela bländarsteg är…
-
- 9 svar
- 2,5k visningar
-
-
För mig som normalt fotar när jag dyker är det rätt ovant att fota fisk i vardagsrummet. Det är en hel del saker som skiljer: -Man behöver inte hålla andan för att inte skrämma fiskar med bubbelljudet -Man måste tydligen fota rakt genom glaset för att slippa skärpeförlust -Blixthanteringen är minst sagt annorlunda . -Man kan dricka kaffe samtidigt I desperat väntan på mitt nya akvarium gick jag lös på det nuvarande för att se om man kunde lära sig fota på land också. Håll tillgodo med mina försök, och ge mig gärna feedback så jag kan bli bättre. Hoppas länkningen funkar - skrik till annars.
-
- 27 svar
- 3,4k visningar
-
-
-
-
-
- 1 svar
- 1,1k visningar
-
-
Han poserade bra länge för mig.. Och lite detaljer från skivanemoner...
-
- 15 svar
- 2k visningar
-
-
Hej på er! Kanske behöver lite inspiration till nästa kar? Hittade denna hemsida med mycket fina bilder från olika korallrev. http://images.google.se/imgres?imgurl=http://www.ianskipwort h.com/photo/pcd1742/soft_corals_26_4.jpg&imgrefurl=http: //www.ianskipworth.com/suig/tropical.html&h=1024&w=1 536&sz=207&tbnid=hEEF4j7oAc0J:&tbnh=100&tbnw =150&start=4&prev=/images%3Fq%3Dcorals%26hl%3Dsv%26l r%3D Can't beat nature !
-
- 3 svar
- 1,8k visningar
-
-
Har pratat med Ugglan_ och kom fram till att det var dessa bilder som blev aktuella. nr. 4- Fotograf: Dykarn nr 5.- Fotograf: Dykarn nr 9.- Fotograf: christian nr 17. - Fotograf: Xavante nr 26. - Fotograf: JFerm nr 35. - Fotograf: Motor_666 1:a pris är2st trisslotter med chans om 25000:-/månaden och 25 år Denna tävling är from idag och 10dagar framåt, alltså slutar den 10 december Välkommen att rösta och glöm ej att lägga en motivering varför ni tycker om just denna bild! /Moderator & Ugglan_
-
- 30 svar
- 3,4k visningar
-
-
Jag undrar om det är någon som bor i Linköping som vill ha sitt akvarium fotograferat, jag åker till min syster den 5-10e dec. så hör av er här innan så kan vi styra upp lite fotande.. //MVH/ Marcus
-
- 0 svar
- 1k visningar
-
-
Här är en länk till lite UV-filmer på fiskar o annat. http://perso.wanadoo.fr/pnoel/RedSeaVideo.htm
-
- 6 svar
- 1,7k visningar
-
-
nakensnigel som bara syns om natten,och en yrvaken clown!
-
- 5 svar
- 1,1k visningar
-
-
Här med inleder jag en foto tävling här på Saltvattensguiden, det är simpla regler: -Max 3 bilder per andvändare- -Bilderna ska vara tagna av dig själv. -Valfritt akvarium, behöver inte vara ditt eget. -En motevering till varför du tog just den bilden Och i 1a Pris har vi då En st Dubbel Triss. Jag infinner mig som enväldig dommare och avgör den 30e Novemberen Tisdag. Lägger upp lite bilder för att få igång lite kreativt tänkande. jag är inte med i tävlingen eftersom jag skall avgöra den. //MVH/ Marcus
-
- 58 svar
- 5,6k visningar
-
-
Hejsan! Här kommer länken jag pratade om tidigare, http://w1.315.telia.com/~u31510321/ /Roger
-
- 8 svar
- 1,3k visningar
-
-
-
- 20 svar
- 2,1k visningar
-
-
börjar om en tråd då det är säkert intressant för andra med. Så tipps om bra digital kameror är jag ute efter så låt höra utav er andra som har en egen kamera å inte som jag får låna så fort man skall fota. Så nu tar jag det stora klivet mot digitalfoto världen... Något extra man skall tänka på etc etc Batteri, Blixt, Zoom, Stativ, Pixlar, Stabilitets sjustering, Minneskort, Minnes storlek mm mm
-
- 15 svar
- 2,4k visningar
-
-
-
Hej på er alla saltisar. Ska åka till Singapore och Malaysia under November månad och då tänkte jag köpa mig en digitalkamera som kan användas till både vanlig fotogtrafering och undervattensfoto vid dykning och snorkling. Deviktigaste funktionerna som min lilla fotokunska har uppfångat är attdet ska gå att koppla på en extern blixt till undervattenshuset och att kameran ska ha en bra vitbalansering. Men min kunskap är som jag sa inte speciellt stor.... ÄN Har ni förslag på modeller så skulle jag bli
-
- 2 svar
- 1,6k visningar
-