Gå till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Saltvattensguiden

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Fotografering

1. Started by patrikk,

Snyggt filmat med GoPro.

• 8 svar
    • 1,1k visningar
  2. Started by Jaken,

Det här är utan tvekan den sjukaste frag-videon jag någonsin sett. Robot Coral Fragging

• 6 svar
    • 1,2k visningar
  3. Started by patrikk,

en liten kort film på en vacker anemon som visar hur de kan "simma"

• 4 svar
    • 1,3k visningar
  4. Started by patrikk,

http://youtu.be/i32_wVVgPB0

5. Started by jizeta,

Hej! Har införskaffat en hybridkamera (Canon powershot SX50 HS) och undrar vad jag ska ha för inställningar för att få bra bilder i akvariet. Har svårt att få bra fokus på bilderna...de är suddiga om man zoomar på dem i datorn. Kan nån bara lite snabbt skriva ned vad man ska tänka på...

• 1 svar
    • 1,8k visningar
  6. Started by patrikk,

Detta är speciellt de de som tycker det är lite slöt här på forumet nu efter jul. Detta lilla klipp hur lite humor tycker jag i hur det framförs dock intressant

7. Started by Mr Singa,

Jag går i köpartankar och är lite villrådig har aldrig ägt en systemkamera förut. Men med lite lycka så hoppas jag hitta en fräsch men begagnad EOS 1100D. För en rimlig slant. Jag har kollat på några Objektiv som verkar intressanta. Canon EF 75-300 1:4-5.6 II Sigma Objektiv Macro 70-300mm Canon EF-S 55-250/4-5,6 IS Kan några av dessa va något att ha för akvarium och mackro foto. Eller har ni några andra tankar eller förslag?

• 18 svar
    • 3,4k visningar
  8. Started by patrikk,

spola fram till 06:45

• 5 svar
    • 1,2k visningar
  9. Started by patrikk,

måste vara koolt att få uppleva

• 0 svar
    • 1,1k visningar
  10. såg detta idag och tänkte direkt på att de vore perfekt till leds och multichip leds som det verkar så hade man i stort sett bara kunna motera den på chipet/PCB och thats it snacka om att man hade kunnat göra slimmade led ramper! kolla in klippet

• 5 svar
    • 1k visningar
  11. Started by patrikk,

Tänkte tipsa om en bra TV serie: "Fishtank Kings" den är snarlik "Tanked" fast med lite mer inriktning på fiskarna. Jag har bara sett två avsnitt och i andra avsnittet så får man se när de åker ner på 700ft djup för att fånga ovanliga fiskar de hittar bland annat en helt ny fisk. Programmet sändes i "National Geographic WILD" andra säsongen ska de fokusera ännu mer på hur de fångar fisken och acklimatiserar dem. Här är ett smakprov

• 0 svar
    • 798 visningar
  12. Detta är nu väldens hade varit trevligt att se det i verkligheten.

• 7 svar
    • 1,3k visningar
  13. Här är de perfekta fiskarna till er som reser mycket och har inte någon som kan ta hand om dem. Denna nya "art" av clown fisk passar utmärkt

• 9 svar
    • 1,2k visningar
  14. jag skulle vilja ser era mest färgstarkaste Entacmaea quadricolor så man kan få en känsla på hur den kan se ut. Känns som att den röda på reeflex är photoshopad. jag testade och tog en gul/vit och ändrade den lite snabbt i photoshop ( 1min retusch och ja det var bara 1 min arbete) så här blev resultatet men det är ju fejk hur kan se verkligen se ut? om era bilder inte stämmer med hur ni upplever det förklara gärna skillnaderna mellan fotot och hur ni uppfattar den. påpekar igen att bilden ovan är fejk bilden ska se ut så här:

• 15 svar
    • 3,1k visningar
  15. Started by Vidofner,

Tänkte att jag lika bra kan ladda upp min dykfilm från Hurghada 2004. Var jag som 20-åring med farsan och ett gäng polacker. Jag är killen som har en blond tjej som dykpartner (01:39). Detta är en DVD-rip jag gjorde för länge sen så ljudet följde inte med och tyvärr försvann rätt mycket av slutet. Hoppas jag kan hitta orginal-DVDn så jag kan göra det rätt igen Enjoy!

• 0 svar
    • 877 visningar
  16. Started by patrikk,

Ibland så finns det något värt att se/ läsa på aftonbladet http://www.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/djurnatur/article15567000.ab

• 1 svar
    • 754 visningar
  17. Started by MonicaOB,

Tagit några idag och så lägger jag ut Albert och Herbert ifall ni missade dem igår

• 5 svar
    • 2,1k visningar
  18. Satt och tittade på gamla foto och fick bara en fix idé. Plockade fram min allra första digitalkamera, den lanserades i augusti 1999 och jag fick min till julen samma år. Det var den enda som kunde uppbringas på många mils radie, dyr som fan enligt dåtidens priser - men min snälle gubbe, dåvarande sambo, köpte den till mig. Det var en Sony DSC F505 med Carl Zeiss objektiv, tillika vridbart! Hela 2.1 MP http://www.dpreview.com/reviews/sonydscf505 Den plockade jag fram idag och knäppte 8 foto, det är max vad som går in på högsta upplösningen komprimerat på ett 4MB stick. Jag har säkert inte haft kameran igång de sista 10 åren men jag minns macrobilden på en padda jag van …

• 33 svar
    • 4,3k visningar
  19. Started by MonicaOB,

:nya bilder: Håll till godo

• 6 svar
    • 2,1k visningar
  20. Started by patrikk,

Lite fakta för alla som är intresserade http://vimeo.com/45154593

• 3 svar
    • 1,2k visningar
  21. Started by Lasse,

Tänkte starta en ny tråd med bilder som blev roligare än vad som var avsett. Tänkte att andra kunde fylla på efterhand. Det gäller nu inte fototekniskt 100% bilder men sådana där man vid granskningen upptäckte något som inte skulle vara där. Första serien kallar jag - Vad f-n har han för sig. Som ni kan se så har jag några riktigt nyfikna saker i mitt akvarie Första bilden var avsedd till att ta på min en fighting spirit blid på min Sunburst Anthias och vad dök då upp till höger? Sedan skulle jag ta en bild på min Signatus guttatus - och vad dök då upp på bilden. det är inte utan att man fattar vart Disney fick sin inspiration till låten I havets djup i filmen …

• 29 svar
    • 8k visningar
  22. Started by patrikk,

Såg detta idag och för er som vet hur man använder en systemkamera så har ni säkert en massa filter till den. Nu finns det dock filter för mobilen med ett cirkulärt-pol filter är ju perfekt för alla som vill fotografera karet med mobilen ovan ifrån eller från sidan så gör detta filtert stor skillnad. http://feber.se/mobil/art/252433/cirkulrt_polfilter_fr_din_mobi/

• 1 svar
    • 1,8k visningar
  23. Tjo alla fotografer.! har läst o läst ang vad man ska för prylar men blir inte klokare för det.! sitter med en nikon d80 som jag är supernöjd med, ett vanligt kit objektiv 18-55 samt ett 50/2,8 macro. nu undrar jag lite ang vilka prylar som krävs för att få till polypbilder och riktiga closeup's på fiskarna , vilken obektivlösning, ringar mm, kör min med. mvh Manne

24. Started by kobbens,

En av mina clowner skall få plats!!!

• 5 svar
    • 1k visningar

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.