Gå till innehåll

Mellan LS och bottenglaset?


Tobias

Rekommenderade inlägg

Hej! Jagbrukar vilja skydda mitt glas i sötvatten mot stenar osv..fiskarna gräver ju=)

Hur gör ni i saltvatten? Fungerar liggunderlag? Det är ju färgämnen och säkert en massa gifter i det?

mvh// tobbe

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag kommer lägga LS först i karet och mublera allt det klart, sen strö ner sanden. Först kommer jag bara att ha lägre djur och clownisar, skulle gärna vilja ha nån fjäril/fröken/kirurk( vet ingen än ) som kan passa i ett 115 liters kar.

Har ni sett någon som mublerat LS´n från botten och upp efter bakreglasrutan, att någon av stenarna lutar mot? Jag skulle gärna vilja "täcka" bakrerutan förutom i mitten där jag tänkt ha ett "gap".

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag kommer lägga LS först i karet och mublera allt det klart, sen strö ner sanden. Först kommer jag bara att ha lägre djur och clownisar, skulle gärna vilja ha nån fjäril/fröken/kirurk( vet ingen än ) som kan passa i ett 115 liters kar.

Har ni sett någon som mublerat LS´n från botten och upp efter bakreglasrutan, att någon av stenarna lutar mot? Jag skulle gärna vilja "täcka" bakrerutan förutom i mitten där jag tänkt ha ett "gap".

jag använder stora avloppsrör som är genomborrade för att luta LS:en mot så man får lite höjd och en relativt brant vägg + att det blir mycket billigare som utfyllnads material ist för LS.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag använder stora avloppsrör som är genomborrade för att luta LS:en mot så man får lite höjd och en relativt brant vägg + att det blir mycket billigare som utfyllnads material ist för LS.

Skulle du kunna utveckla eller kanske visa en bild? Har du avloppsrören innuti Ls´n för att kunna bygga med dem som du vill eller bara som mellanskikt mot bakrutan?

mvh// tobbe

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Liggunderlag och andra typer av cellplast (frigolit) innehåller rätt ansenliga mängder bunden luft i bubblor, så flytkraften är därefter. Har haft frigolit i många år som bottenmaterial till grävande Malawi och där krävdes det en del sand och sten för att få den att ligga kvar, något som ändå brukade gå hand-i-hand.

Plexi, lexan eller "vilken-plastskiva-du-vill" har ingen flytkraft och bör inte ställa till något problem? Man behöver nödvändigtvis inte gå och köpa nya fina tillkapade skivor - fråga efter spillbitar av någon reklamfirma eller liknande!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag köpte för något år sedan på allas vår kompis Cleas Olsson 1mm transparanta plastskivor som man skulle ha till tavelramar. De var kanske 50 x 70 cm och kostade inte många tior. Var inne och letade på deras hemsida utan att finna dom, de kanske finns i butikerna borde vara perfekta om du är orolig. Själv har jag alltid kört utan.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag köpte för något år sedan på allas vår kompis Cleas Olsson 1mm transparanta plastskivor som man skulle ha till tavelramar. De var kanske 50 x 70 cm och kostade inte många tior. Var inne och letade på deras hemsida utan att finna dom, de kanske finns i butikerna borde vara perfekta om du är orolig. Själv har jag alltid kört utan.

Men du, nice, det vore ju riktigt shysst, skulle ju vara bra att ha till en massa annat också! Säkert lätt att skära i också.. Jag ska titta förbi hos broder Claes på lördag.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...