Gå till innehåll

joney's 720


joney

Rekommenderade inlägg

jo det såg riktigt kul ut när han hade hela huvet inne i gälarna på puellarisen

förstår det, inte alla som kan svälja andra fiskar bakvägen ;) min putsare har inte fått det tillståndet än från mina andra firrar till att vara så intim. kirurgerna blir mest irriterad på den, speciellt nason.. den kan vara riktig elak mot putsaren som simmar förbrilt bland stenen för att komma undan hehe

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 98
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

hur är det med putsare egentligen, blir dom en plåga för firrarna eller lever dom i nice symbios?

dom ska leva i symbios typ fast det i det vilda är det ju uträknat där det är lite mera fiskar och simyta, så när dom hamnar i ett akvarium kan dom bli ett irritations moment för vissa fiskar. spec om det är ett litet kar med få fiskar att putsa. men jag tror inte alla andra fiskar vet om att putsarna dels hjälper fisken på ett sätt med parasiter och att den är själv ute efter föda samtidigt för att kunna tillgodo se sig allt.

detta är min uppfattning som jag har fått. kanske är helt fel enligt någon annan?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Joney, mycket nice! men jag måste fråga.. jag ska inhandla städpatrull till min sand i helgen.. hur upplever du din puelleris? är den städad eller släpper den sand i hela karet? håller den sanden vit och fin?

jag säger såhär.. jag har ett par,och dom höll sanden kritvit i det förra karet.

men dom är några j*vlar på att flytta sand där den inte ska vara.

så nu i detta kar så slängde jag i endast 2dl sand längst bak i hörnet så kunde dom hålla sig där tänkte jag,, yeah right att dom gör, nu ligger det sand på olika ställen varje dag man kollar,men dom leker,lägger rom och trivs ändå,plus att dom äter artemia krill mm.så

vill du ha en fisk som är rolig att titta på men stökar ner nåt enormt go for it.. annars hitta nåt annat, bifogar bilder på eländet

post-854-14468914120914_thumb.jpg

post-854-14468914121043_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Strigator strular runt med gruset dom åxå. Fast jag har övertygats om att dom faktiskt även gör en del nytta.

Dom har tex pippi på att hålla rent ifrån grus runt LS. Knuffar man tillbaka gruset så tar det bara nån dag så har de bökat bort den.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

vad skulle du rekomendera att använda istället för puelleris för att hålla sanden fin?

Off topic men jag har blivit rekomenderad V. wardii då den ska vara bra på hålla sanden vit och ändå inte riva runt så farligt! Jag hittar den dock inte i någon affär.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...