Gå till innehåll

joney's 720


joney

Rekommenderade inlägg

Förutom att det inte är en Montipora.

Men vi kan kalla honom Hystrix.

Mvh

Magnus

Nog ser jag att det är Hysterix på sista bilden:ler:! Vad jag menade var alla kanonbilder längre upp i tråden på diverse fina Montiporor - respekt Jonny!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 98
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Mycket snygga koraller Jonny - du bör utnämnas till Mr Montipora!!!-respekt Jag har ju ett rätt nystartat kar och vilken skillnad man ser på tillväxt på Acro resp. Montiporor. Jag börjar luta åt att mer satsa på Moniporor och Euphyllia (som ju är jäkl... effektfulla).

haha jo man tackar.. har alltid gillat montiporor snygga plus att dom är billigare än acroporor och växer snabbare

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Är ditt kar 200 cm långt? Lyser 80 w rören upp hela längden?

mvh Björn

ja det är 200- fast det lyser inte hela vägen.. på kanterna har jag diverse ricordeor som verkar trivas i inte fullt så mycket ljus.. och en del flakväxande montisar som inte heller behöver så mycket ljus

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vad ska du göra när de växer ur tanken? ;)

Hur stor calciumåtgång har du?

Märker du om något annat växer lika bra förutom dina stenisar?

1. fragga och tjäna pengar ;)

2. försöker hålla ca på 450. efter en vecka utan tillsatser är det nere på 410-20

3. den blåa ricordean jag köpte för ett par veckor sen har nu 3 munnar.. så det ser jag som ett bra tecken.. borde dela sig närsomhelst nu.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Låter väldigt billigt må jag säga...å lättskött. Grattis till ett snyggt kar hur som helst! Hoppas man själv kan nå såna färger när det väl blir dax för uppgradering.

Förresten...kör du bara 480W (6x80) över karet? Funderade på 720-800W över ett ev kommande kar i din storlek, men det kanske är overkill?

Du tycker inte ljuset är för klent i din burk med den uppsättningen? Vi kör 6x80W över vårat 420L och det känns inte särskillt starkt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...