pimo Postat 16 maj 2007 Postat 16 maj 2007 Om du ska borra hål, tänk på att göra det på den sidan av rören som inte "får ljus".Annars sätter dom lättare igen sig pga kalkalger och alger.
ramq Postat 16 maj 2007 Postat 16 maj 2007 Ett pvc-rör som det runnit akvarievatten i är långt ifrån så rent som det är när det är nytt. Svampdjur, kalkrörmaskar, kalavlagringar, sniglar och smådjur befolkar snabbt väggarna i rören. En backventils funktion blir nog opålitlig ganska snabbt.Sorry, kunde inte låta bli...
Illustratören Postat 17 maj 2007 Postat 17 maj 2007 Jäklar va snyggt det är när man kan se in från båda långsidorna. Blir kul att se fortsättningen.
Heritage Postat 18 maj 2007 Författare Postat 18 maj 2007 Nya bilder gott folk. Kommer en del nu oxå på en del av det levande.
Laggeman Postat 18 maj 2007 Postat 18 maj 2007 Ska stenen vara upplagd på det viset eller kommer den att justeras längdmässigt i karet?Tycker det blir lite smalt för fiskarna att simma där, men det är kanske meningen?
Hultis Postat 18 maj 2007 Postat 18 maj 2007 duktig på att fota var du iaf!! jisses amalia.. kan knappt vänta tills du fått igång det på riktigt
Sillen Postat 18 maj 2007 Postat 18 maj 2007 Oj vad det går undan. Har karet hunnit bli tillräckligt inkört för att få i fiskar redan?Snygga bilder! Vad har du för planer?
Heritage Postat 18 maj 2007 Författare Postat 18 maj 2007 Gelikar, som jag sa i början av tråden är karet i gång redan innan denna tråd startades. Som väl var dokumenterades det hela med kamera. Därför har denna tråd och då även karet "utvecklats fort".Bilden på kar och sten var precis i början då det började byggas.Ser inte riktigt ut så idag. Men lugna er mina vänner, bilder kommer även på dagsläget.Kan konstatera att jag trots, som jag tyckte, ett mycket väl genomtänkt bygge, gjorde jag en del små misstag. Ex tackar jag för tipset att INTE lita på backventiler.Det ska borras hål i helgen kan jag lova.Planen för karet är att få upp ett revakvarium. Intresserad av koraller etc.Därför mitt val av fisk. Finns även 3 olika sorters räkor, eremit, sjöstjärnor mm.Stenbyggnaden ni sett hittills var början. Tanken är att det ska gå vidare ut i karet och sluta högt igen. Förmodligen med en pelare av riffkeramik.Kul att fotona gillas. Glad amatör även på det. En ny Nikon D40 köptes dock in på en resa i Thailand som jag gjorde i februrari. Ska nog försöka lära mig lite av den ädla konsten oxå.I morgon är det dax igen för lite bilder. CYA then!
Heritage Postat 19 maj 2007 Författare Postat 19 maj 2007 Bygget fortsatte med ett inköp av en fräck pelare i riff.
Scooby_doo Postat 19 maj 2007 Postat 19 maj 2007 kul du har dokumenterat allt och vi hoppas på fler bilder, samt sand till Astropecten polycanthus om det är en sådan.~Henrik
Heritage Postat 20 maj 2007 Författare Postat 20 maj 2007 Visst, både sand och nya bilder utlovas.Mer bilder. Denna gång på levande.Stjärnan fick gå utan sand i 24 tim.Kommer bilder snart som visar det.
Scooby_doo Postat 20 maj 2007 Postat 20 maj 2007 fler fina bilder, - lite som julafton med lucköppning med ny bild varje dag... ~Henrik
Draedon Postat 21 maj 2007 Postat 21 maj 2007 lsd mandarinen är ju för läcker.. har en själv, favoriten i min burk.
Draedon Postat 24 maj 2007 Postat 24 maj 2007 jag är en bildfetischist av rang, speciellt när ett bygge dokumentars från första skruven till färdigt akvarium. så keep 'em coming! Ett litet önskemål om högre upplösning på bilderna bara..
Ted Camenius Postat 24 maj 2007 Postat 24 maj 2007 Vacker!Gillar verkligen dina vimpelfiskar e grymt sugen på sådana själv... vilken sort har du H.Acuminatus eller H.Diphreutes? funkar de bra med dina korallena?Korallen du har på bilden högstupp till höger vad heter den?än en gång mkt snyggt, o kul med bilder att följa som en "varjedagsåpa"
Rekommenderade inlägg