Guest Nicklas Postat 15 december 2004 Postat 15 december 2004 Hej,Verkligen kul att se att min gamla mirakelborre verkar må fint..Hur verkar det, är den framme ofta?jag vet ju att du nämnde någon annan som hade problem med att hansmirakelabborrevar framme väldigt sällan.MvhNicklas
acuario Postat 15 december 2004 Författare Postat 15 december 2004 Han gillar mest att vara i grottan men han äter ur handen på mig och tittar fram lite grann då och då.
acuario Postat 17 december 2004 Författare Postat 17 december 2004 Harett par tre nya bilder kvar så jag lägger ut dessa med.Xenian. Det var baranågra stycken polyper,1 cm höga i Februari. 10 månade senare. Jösses!!!Februari - Bild 1December - Bild 2
jimmy Postat 17 december 2004 Postat 17 december 2004 verkar som om det skanas en bild Vist växer dom som ogräs hadde ungefär samma bestånd som du men sen bara försvan dom på mindre en en vecka fråga mig inte varför konstigt vad det iallafal
stigigemla Postat 17 december 2004 Postat 17 december 2004 Jag läste en hemsida från en kommersiell Xeniaodlare i Usa. Han påstod att risken för krascher var mindre om man hade fler sorter i tanken.(Eller var det bara reklam för att få sälja mer?)
jimmy Postat 17 december 2004 Postat 17 december 2004 fin fågelbo men håller den på att dö i ena kanten ?Hadde ett par bitar som började vitna sen gick det fort tills hela va död
acuario Postat 17 december 2004 Författare Postat 17 december 2004 Bäst att ge en förklaring. Nej det är en annan koloni som en kompis var här och lämnade för den trivdes inte i hans kar så jag testar om den kommer att repa sig hos mig.
jimmy Postat 17 december 2004 Postat 17 december 2004 Ok det va mest en förvarning fall du missat det.Har nån liten bit som det finns lite levande kvar på typ en halv cm i toppen men det har inte dött mer så den kanske kommer
acuario Postat 18 december 2004 Författare Postat 18 december 2004 Trodde jag var färdig med fotandet för ett tag men så var jag och bytte en korall mot en annan korall med en saltkollega så det blev några bilder till. (Hoppas att ni inte misstycker)Min Pincett är en riktig nyfiken krabat så han var tvungen att komma i vägenSen testade jag att ta bilder uppåt liggandes på golvet Och även ståendes fotande nedåtSen ville jag ha en bra bild på mina sarcophytonOch en liten bild till på pincetten (Kan inte låta bli)
Niclas Postat 18 december 2004 Postat 18 december 2004 Jättesnyggt!! Jag blir såååå avis!! både på akvariet men främst på bilderna! Hur gör du?? Jag håller på o strular med min svindyra kamera men kan bara konstatera att det förmodligen inte är kameran som det är fel på... Vad har du för inställningar på vitbalans, färgtemp mm? Kan du ge mig några tips?I övrigt:
acuario Postat 18 december 2004 Författare Postat 18 december 2004 Inte så illa pinkat med en kamera för 995:- Bara 2 mpix. Jag knäpper bara inget trams med inställningar utan använder bara de automatiska inställningarna som finns. Brukar ev använda automatisk färg i photoshop och ljushet och kontrast lite grann om jag tycker att någon bild blev för ljus. Annars så redigerar jag inte bilderna utan försöker behålla dem så intakta som möjligt.
acuario Postat 18 december 2004 Författare Postat 18 december 2004 Man kan sila bort lite blått i photoshop med automatisk färg. Jag lånade en bild av Richard (Hoppas att du inte misstycker) för att visaOrginalEfter Automatisk färgEn liten skillnad. Om man sen tar selektiv färgförändring + lite ljushet & kontrast kan det bli t.ex så här
elNico Postat 18 december 2004 Postat 18 december 2004 Pincetten e ju bara sååå läcker!Jojo, resten va görfint oxo..... Hur håller du sanden så ren? (vit)Kör du med eller utan blixt fresten?
Niclas Postat 18 december 2004 Postat 18 december 2004 995:-...... suck.... bara knäpper....hm... Känns rätt dumt med en kamera för 20.000:- just nu.....
Martin_P Postat 18 december 2004 Postat 18 december 2004 J.Svärd: jag misstycker inte alls att du tar mer o mer bilder!Fler tycker jag
acuario Postat 18 december 2004 Författare Postat 18 december 2004 Okey 2 till. Det börjar kanske bli tjatigt med bilder på pincetten men jag hade bara dessa 2 kvar att visajust nu
acuario Postat 19 december 2004 Författare Postat 19 december 2004 Niclas. Kameran är en FUJI Fine pix A205S köpte den för ett år sedan på Siba passade på för det var billigtoch den har macrolägeoch det var nedsatt pris. Jag vet inte om den finns längre.
jimmy Postat 19 december 2004 Postat 19 december 2004 kul att se att det går å få fina bilder med en vanlig kamera ska nog fota lite på mitt i kväll tack för inspirationen Svärd
Niclas Postat 19 december 2004 Postat 19 december 2004 Kollade runt lite, det finns som sagt inte längre, dock har den en storebror för 1875:- Jag börjar luta åt att köpa en enkel kamera för de verkar ju fungera bättre än min EOS 10D...Tog bort mitt tidigare inlägg eftersom jag såg att du skrivit vilken modell det var tidigare i tråden. Tack i alla fall!Förresten, kör du utan blixt?
B. Conspicillum Postat 20 december 2004 Postat 20 december 2004 Ja Jörgen ditt akvarium ser otroligt fint ut, du har fler fiskarän jag trodde & trots detta så klara och fina förhållanden gissaratt du lägger ned en hel del tid på akvariets skötselÄr imponeradB. Conspicillum
acuario Postat 22 december 2004 Författare Postat 22 december 2004 God Jul Hohoho.......Önskar Ozzy, Revets egna lilla hustomte
Rekommenderade inlägg