heikki Postat 27 juni 2007 Dela Postat 27 juni 2007 Jag tänkte att resa till Stockholm från Finland. Vilka salt vatten butiker är bra om man vill köpa fiskar eller korall eller andra levande? Jag kommer att ta bilen med så 10 mil är inte problem? Tack:) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Sillen Postat 27 juni 2007 Dela Postat 27 juni 2007 Jag rekomenderar Triton i Täby och Korallrevet i Södertälje. De ligger norr respektive söder om stan. Finns många som även rekomenderar Globefish också. Kolla också här https://www.saltvattensguiden.se/forumet/forumdisplay.php?f=153Om jag inte minns fel fanns det en tråd om lämplig tur i Stockholm för ca ett halvår sedan. Undrar om det inte var Fiend som startade den! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
stigigemla Postat 27 juni 2007 Dela Postat 27 juni 2007 Jag skulle inte missa Akvarieleasing. De brukar väl ha mer hemma än Globefish.Annars finns ju litet hos Zooland i Sundbyberg och litet hopp fanns väl om att hitta något roligt hos hos... Vad heter den nu igen - stormarknaden med en liten akvariedel nordväst om Stockholm? Stockholmare! Ni har varit där efter mig! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
oveb Postat 27 juni 2007 Dela Postat 27 juni 2007 Jag skulle inte missa Akvarieleasing. De brukar väl ha mer hemma än Globefish.Annars finns ju litet hos Zooland i Sundbyberg och litet hopp fanns väl om att hitta något roligt hos hos... Vad heter den nu igen - stormarknaden med en liten akvariedel nordväst om Stockholm? Stockholmare! Ni har varit där efter mig!Du menar kanske Zooropa vid Coop forum i Kungsängen ?? Dom är för tillfället ett snäpp eller två bättre än leasing trots kattsanden och guldfiskskålarna... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
stigigemla Postat 27 juni 2007 Dela Postat 27 juni 2007 Riktigt. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
heikki Postat 28 juni 2007 Författare Dela Postat 28 juni 2007 Tack! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
stigigemla Postat 28 juni 2007 Dela Postat 28 juni 2007 På Eniro.se eller Hitta.se kan du ta ut kartor över körvägen.Det finns vägbeskrivningar också men jag tycker de är sämre för missar man en avfart hittar man ingenting sen.Lycka till! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ramq Postat 29 juni 2007 Dela Postat 29 juni 2007 Om du är ute efter saltvatten så vet jag inte om du ska göra dig det extra besväret att åka in på Globefish. Sist jag var där (c:a 1 månad sedan) fanns det inte mycket att hänga i julgranen. Däremot är det en väldigt gullig liten butik som innehar världens mest komprimerade lager tror jag. Det är värt ett besök nästan bara för den trevliga personalen. :-)Några tips:Triton Akvarium i TäbyKorallrevet i SödertäljeAkvarieleasing i SundbybergAkvarielagret i BrommaJag skulle nog sätta betygen i den ordningen också... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Aircut64 Postat 11 juli 2007 Dela Postat 11 juli 2007 Tack så himla mycket! Jag letade faktist efter butiker här i Stockholm som säljer saltvattenfiskar Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
zeke66 Postat 12 juli 2007 Dela Postat 12 juli 2007 akvarieleasing har inte heller mycket att hänga i granen var där förra veckan..Ända jag tycker är värt att kolla på är korallrevet i södertälje och triton i täby. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Gierth Postat 12 juli 2007 Dela Postat 12 juli 2007 Ännu ett tips är Zooropa som ligger i Coop's stormarknadshus ute i Kungsängen. De har en del fisk och rätt fina (men dyra) koraller och jag vet att de kommer att satsa hårt på koraller i höst. Värt att hålla kolla på... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Gierth Postat 12 juli 2007 Dela Postat 12 juli 2007 Sorry, Stig och Ove, såg först nu att ni tidigare nämnt Zooropa Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Illustratören Postat 12 juli 2007 Dela Postat 12 juli 2007 Jag köpte min LS från akvarieleasing. Kanske inte så kul att titta på LS i butiken, men om du ska köpa LS rekomenderar jag starkt akvarieleasings sten. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lucas_no1 Postat 12 juli 2007 Dela Postat 12 juli 2007 Hörde att dom köpte in begagnad ls på leasing!Hoppas inte att det är den han säljer vidare i butiken! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Mikiz Postat 23 januari 2009 Dela Postat 23 januari 2009 Jag skulle inte missa Akvarieleasing. De brukar väl ha mer hemma än Globefish.Annars finns ju litet hos Zooland i Sundbyberg och litet hopp fanns väl om att hitta något roligt hos hos... Vad heter den nu igen - stormarknaden med en liten akvariedel nordväst om Stockholm? Stockholmare! Ni har varit där efter mig!RIngde Zooland i Sundbyberg som säger att de inte har något till saltvatten. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 23 januari 2009 Dela Postat 23 januari 2009 För ett och ett halvt år sedan när tråden var aktuell så hade de kanske. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Mikiz Postat 23 januari 2009 Dela Postat 23 januari 2009 För ett och ett halvt år sedan när tråden var aktuell så hade de kanske. Jo jag insåg att det kan vara så. tänkte bara säga det så att andra slipper ringa och kolla Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
rawen77 Postat 6 april 2009 Dela Postat 6 april 2009 Vi på Zooland har slutat med Saltvatten , dock så säljer vi ut ett fåtal överblivna saker fortfarande :-) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
nike83 Postat 6 april 2009 Dela Postat 6 april 2009 Vi på Zooland har slutat med Saltvatten , dock så säljer vi ut ett fåtal överblivna saker fortfarande :-)vad har ni över för något ? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
rawen77 Postat 6 april 2009 Dela Postat 6 april 2009 vad har ni över för något ?Tror det är fel att svara massa här så kolla annonssidan :-) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
nike83 Postat 6 april 2009 Dela Postat 6 april 2009 Tror det är fel att svara massa här så kolla annonssidan :-)jag hittar inget i "köp och sälj", eller någon hemsida till er! vart hittar jag vad ni har för utförsäljning? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 6 april 2009 Dela Postat 6 april 2009 Eftersom Köp & Sälj enbart är till för privatpersoner så är annonsen som Daniel la ut borttagen. Jag föreslår en PM eller mail-konversation för att få reda på vad de säljer ut. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Christer T Postat 6 april 2009 Dela Postat 6 april 2009 Du menar kanske Zooropa vid Coop forum i Kungsängen ?? Dom är för tillfället ett snäpp eller två bättre än leasing trots kattsanden och guldfiskskålarna...Nu är det visserligen ett tag sedan jag var i Kungsängen men att dom skulle vara bättre än A-leasing? Nja, jag ställer mig tveksam. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.