Gå till innehåll

butiker i Stockholm


heikki

Rekommenderade inlägg

Jag rekomenderar Triton i Täby och Korallrevet i Södertälje. De ligger norr respektive söder om stan. Finns många som även rekomenderar Globefish också.

Kolla också här https://www.saltvattensguiden.se/forumet/forumdisplay.php?f=153

Om jag inte minns fel fanns det en tråd om lämplig tur i Stockholm för ca ett halvår sedan. Undrar om det inte var Fiend som startade den!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag skulle inte missa Akvarieleasing. De brukar väl ha mer hemma än Globefish.

Annars finns ju litet hos Zooland i Sundbyberg och litet hopp fanns väl om att hitta något roligt hos hos... Vad heter den nu igen - stormarknaden med en liten akvariedel nordväst om Stockholm? Stockholmare! Ni har varit där efter mig!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag skulle inte missa Akvarieleasing. De brukar väl ha mer hemma än Globefish.

Annars finns ju litet hos Zooland i Sundbyberg och litet hopp fanns väl om att hitta något roligt hos hos... Vad heter den nu igen - stormarknaden med en liten akvariedel nordväst om Stockholm? Stockholmare! Ni har varit där efter mig!

Du menar kanske Zooropa vid Coop forum i Kungsängen ??

Dom är för tillfället ett snäpp eller två bättre än leasing trots kattsanden och guldfiskskålarna...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Om du är ute efter saltvatten så vet jag inte om du ska göra dig det extra besväret att åka in på Globefish. Sist jag var där (c:a 1 månad sedan) fanns det inte mycket att hänga i julgranen. Däremot är det en väldigt gullig liten butik som innehar världens mest komprimerade lager tror jag. Det är värt ett besök nästan bara för den trevliga personalen. :-)

Några tips:

Triton Akvarium i Täby

Korallrevet i Södertälje

Akvarieleasing i Sundbyberg

Akvarielagret i Bromma

Jag skulle nog sätta betygen i den ordningen också...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Ännu ett tips är Zooropa som ligger i Coop's stormarknadshus ute i Kungsängen. De har en del fisk och rätt fina (men dyra) koraller och jag vet att de kommer att satsa hårt på koraller i höst. Värt att hålla kolla på...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 år senare...
Jag skulle inte missa Akvarieleasing. De brukar väl ha mer hemma än Globefish.

Annars finns ju litet hos Zooland i Sundbyberg och litet hopp fanns väl om att hitta något roligt hos hos... Vad heter den nu igen - stormarknaden med en liten akvariedel nordväst om Stockholm? Stockholmare! Ni har varit där efter mig!

RIngde Zooland i Sundbyberg som säger att de inte har något till saltvatten.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 månader senare...
Du menar kanske Zooropa vid Coop forum i Kungsängen ??

Dom är för tillfället ett snäpp eller två bättre än leasing trots kattsanden och guldfiskskålarna...

Nu är det visserligen ett tag sedan jag var i Kungsängen men att dom skulle vara bättre än A-leasing? Nja, jag ställer mig tveksam.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...