Gå till innehåll

Stockholmsträffar


Gabbi

Rekommenderade inlägg

En sådan har vi ju saknat ett tag, trots att det rimligtvis borde finnas en hel del saltakvarister i området. Pratade lite med Simon härifrån, och han var, precis som jag,för iden att man borde kunna samla ihop ett gäng som då och då träffas, lämpligtvis hemma hos en av "medlemmarna". Man kan fika, titta på akvarium osv. Enbart tolv medlemmar skulle ju räcka för en fika i månaden hemma hos olika personer, om nu alla var positiva till detta. Många här på forumet träffar varandra, men dessa träffar äger ofta rum utanför sthlm, så jag undrar nu om det finns intresse för en liknande "förening" här i Sthlm? Vilka är på?

Utöver rena fikaträffar så kunde jag undersöka om det går att få tex guidade turer på Skansen, Aquaria, kanske Kolmården osv...Det finns nog mkt att hitta på...

Om intresse verkar finnas här sätter jag upp en lapp på jobbet också, för jag vet flera akvarister här i trakten som inte besöker det här forumet.

mvh

Gabbi

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 1,1k
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Ämnesrubriken är mest ett förslag, jag har inte ambitionen att bilda en regelrätt "styrelse". Möjligen någon som håller i tåtarna, dvs skickar ut mejl till "medlemmar" osv, men iden är mest att knyta samman seriöst intresserade akvarister i Sthlm.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ska sätta upp nån lapp på jobbet så fort jag är tillbaka, (jobbar på mitt andra jobb just nu) och så ser vi hur många det blir. Misstänker att det inte är någon större ide att dra igång något under juli, men kanske slutet av augusti/början av september? Kom gärna med förslag på vad ni skulle vilja göra. Jag personligen har aldrig varit på korallrevet i S-tälje (skäms) så om några vill åka dit kan det ju vara en intressant utflykt att göra för sthlmsakvarister.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...
  • 3 veckor senare...

Ja det börjar ju närma sig hösten och akvarieprojekten börjar rulla igång igen.

Det kanske är dags att ta tag i detta med att starta en "förening".

Det vore skitkul att kunna sitta och snacka salt någon dag i månaden.

Jag är helt klart med!

Jakob i Sundbyberg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...

Nä, det har det inte. Jag har samlat in det dryga dussin intresserade som hört av sig och gjort något utskick. Tyvärr verkar intresset svalt, har fått respons ifrån två i "gruppen," men vet inte riktigt hur det ska föras vidare härifrån. Jag vågar inte tex arrangera något med Aquaria tex, innan jag vet att det finns intresse, och bästa sättet att se om intresse finnes borde vara att samlas hemma hos folk? Förslag?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gabbi.

Jag är intresserad. Jag tror absolut inte att intresset har svalnat. Det är bara det att folk är lite blyga och inte vill ta hem en massa folk. Aquaria vore en jättebra start på det hela. jag var själv där senast för en vecka sedan, vore ruskigt kul att få se hur det ser ut på baksidan av tankarna.

Sedan efter det så är folk förhoppningsvis inte lika blyga längre och kan tänka sig ett hembesök.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja jag är också intresserad som jag tidigare har mailat om, ett litet besök på Aquaria som det skrivs om är ingen dålig start på "klubben" Vi kan ju ha en träff hos mig framöver o beundra mina bryopsis som med all säkerhet kommer tillbaka fast jag skrubbat.... Jag bor centralt så det är lätt att ta sig hit (hörnet Odengatan/Sveavägen). Kör Ni med MSN? vi kan ju har en gruppträff där o prata vidare nån kväll? mitt msn= mantini11@hotmail.com.email]

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...