Gå till innehåll

Död fisk under all levande sten.


mikaelglad

Rekommenderade inlägg

När det har dött fiskar hos mig har jag plockat upp dom om dom syns annars har renhållningspatrullen fått fixa det. Har ej märkts på mina värden. Om nu inte pincettfiskar är annorlunda och extra giftiga hade jag inte börjat flytta stenar.Mitt kar är ju mycket mindre så det borde ju vara känsligare än ditt.

MVH BA

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag vet inte vad du ska göra med den, men jag har också haft en pincett fisk som dog!!

Hade vara intresant (för mig) att veta hur länge du hade den? åt den bra? etc etc..

En Brittel star (orm sjö starna) kan var nåt! 180 kr på fisk o fiskare

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

tror inte heller det är någon fara med att låta den ligga kvar.

passa er för ormstjärnor, dom kan äta fiskar som både är döda och levande. jag har förlorat ett par tusenlappar i fisk till en stor ormstjärna.

När det gäller ormstjärnor så varierar rovgirigheten från art till art, den gröna brukar vara en rackare på att käka fisk, själv har jag en svart, en lila och två brunrandiga och ingen av dessa har rört några fiskar. Jag tror dessa är väldigt nyttiga djur!

och stig affären i Malmö heter "Fiske och fiskar"

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

tror inte heller det är någon fara med att låta den ligga kvar.

När det gäller ormstjärnor så varierar rovgirigheten från art till art, den gröna brukar vara en rackare på att käka fisk, själv har jag en svart, en lila och två brunrandiga och ingen av dessa har rört några fiskar. Jag tror dessa är väldigt nyttiga djur!

och stig affären i Malmö heter "Fiske och fiskar"

Jag hade en svart som enligt alla jag pratade med och visade bilder för var "helt harmlös".. Men nej då, det lilla (stora egentligen) glufsade i sig fisk på löpande band.. till slut fick jag tag i det lilla fanskapet och skickade ut honom på en sightseeing i dalaskogen. Man ska aldrig säga aldrig som det heter...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det är inte den lättaste fisken du valde att börja med. Även om VISSA lyckats hålla Rostratus med gott resultat.

När detta ändå är upp på tal så tror jag att du ska tänka igenom dina kommande fiskval väldiigt noga, speceillt dina funderingar kring Acanthurus vilka kräver superkvalitet på vattnet. Absolut inga nybörjarfiskar. Satsa på enklare kirurger tex Zebrasoma istället.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

ok. Jag visste inte att achantarusen va känslig jag har läst lite om den och då stog det att det va en lätt fisk. Jag köpte pincetten för att handlaren sa att det va ok. jag sa till och med till honom att va snäll och säg inte att jag ska köpa den om risken är överhängande att den dör. han visade mig till och med att den åt och sa att tack vare att jag inte har konkurens om födan så ska det inte va något problem. Nu skylle rjag inte på honom det kan ju ha varit vad som helst som gjorde att den dog.Den åt trotts allt med stor apptit i början.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har haft en C.R. innan, den hade jag rätt så länge, men jag tror den fick lite konkurens av andra fiskar om maten, samt att glasrosorna tog slut och den åt bara frysfoder. Jag har köpt en nu igen som jag haft i snart en vecka, den äter bra och har rensat karet på glasrosor, men har sparat en sten i sumpen som det får växa nya på som jag kommer ta upp i karet med jämna mellanrum så den kan få i sig lite sådan mat så den får varierande föda.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

På nått sätt känns att allt har stressat fram,...i med ls..fiskar...dom dör..trots att värderna är bra... inom ett halvår...balansen i saltkar tar ett lite tid innan man får.

De bästa är att läsa om alla problem på SG innan man startar ett saltkar...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Chelmon går hur bra som helst hos en del , medans hos andra börjar den mat vägra och dö. Jag tror att mycket levande sten är ett måste och att man får den att äta mysis omgående. Artemia (fryst) har inte samma näringsvärde.Sen är det nog väldigt olika hur dom är som individer. Min har inga problem att kasta sig in ormgropen när det är matdags.Och då får han trängas med bla tre kirurger och en kejsare som alla vet är väldigt snabba på maten.

Mvh

Magnus

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...