Lilla Nemo Postat 4 september 2007 Postat 4 september 2007 Hejsan!Min nyinköpta osmos har börjat läka vatten. Det är en Aquatic standard 150. Det har börjat droppa vatten från mittenfiltret, från den den där skruvmojängen längst ner, i skarven, , är det normalt vid första dagens användning?Nu köpte jag en osmos utan silikatfilter var det en dålig affär eller? Jag såg nu att alla pratar om det här med silikatfilter.Tacksam för svar' Citera
alofstrand Postat 4 september 2007 Postat 4 september 2007 den skall inte läcka, jag hade reklamerat den, Citera
Clownen Postat 4 september 2007 Postat 4 september 2007 Du kan testa att linda in den med gängningstejp och skruva tillbaka den innan du lämnar tillbaka den (om du inte bor granne med affären).Mvh Peter Citera
stigigemla Postat 4 september 2007 Postat 4 september 2007 Det kan räcka med att skruva åt den. Den har en O-ringspackning som bör dras åt litet. Citera
papi Postat 4 september 2007 Postat 4 september 2007 Eller om det möjligen bara kan vara kondensvatten på utsidan?Du kan också köpa till ett separat silkatfiler och montera i efterhand. Citera
maca Postat 4 september 2007 Postat 4 september 2007 jag hade samma problem med min förra osmos, det fixade jag genom att göra som Stig föreslår att skruva åt den lite mera. Citera
Lilla Nemo Postat 4 september 2007 Författare Postat 4 september 2007 Tack för råden!Jag har försökt att skruva åt den men det går inte. Kanske jag borde öppna den delen och se hur det ser ut?Det är bra att man kan köpa silikatfilter i efterhand om det skulle behövas.Elin Citera
cougar Postat 4 september 2007 Postat 4 september 2007 Det går oftast bra att dra åt den, gängtejp funkar oxå. min droppade alltid lite men det gör inte så mycket, kaklet i badrummet tål vatten Citera
jonasroman Postat 4 september 2007 Postat 4 september 2007 Hejsan!Min nyinköpta osmos har börjat läka vatten. Det är en Aquatic standard 150. Det har börjat droppa vatten från mittenfiltret, från den den där skruvmojängen längst ner, i skarven, , är det normalt vid första dagens användning?Nu köpte jag en osmos utan silikatfilter var det en dålig affär eller? Jag såg nu att alla pratar om det här med silikatfilter.Tacksam för svar'Är den helt ny brukar dom alltid läcka lite i början...men slutar läcka efter ngr timmars användning. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.