Gå till innehåll

Fyrrandig Frökenfisk


totto

Rekommenderade inlägg

Jag har haft många. Trevlig fisk men väldigt agresiv feeder och revirbildande spec. om man har ett par. Mycket intresant är den symbios som unga idivider har med den svarta sjöborren med lång piggar, där de söker skydd och följer med borren när den flyttar sig. Detta är nog den tåligaste saltfisken som finns. Den största nackdelen är dock att de färgar om och blir grådaskiga som vuxna och dessutom ganska stora.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej,det är en trevlig fisk men och jag tycker dom är väldigt fina,men magnefican och ocilarisen kommer den noga jaga livet ur,många gör misstaget och släpper i en eller två och dom kommer alltid att jaga nästan alla fiskar du släpper i sedan,och ska man få ur dom sen måste man nästan riva hela karet ,och dom flesta får ta gustavsbershissen för ingen vil ha dom ens om man skänker bort dom,men det är en av mina absoluta favoriter,offtas blir dom lugnare om dom är flera men det är en ilsken fisk.mvh stefan

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

kan oxå instämma med dom flesta, lite lugnare blev det hemma när jag stoppade i en till men guds nåde den som närmar sig med händerna deras revir!! gör jag det så smäller det till som en blixt i fingrarna. den enda som den terrar i mitt kar är mandarinerna när dom simmar bland grottorna ibland. men det är en vacker fisk och väldigt rolig att studera. kommer man för nära rutan gör den utfall ibland och grymtar som en kejsare =) sen att den biter i glaset? tror jag? för det låter som nån sätter en glasskärare i rutan när den gör sina utfall ibland.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...