jonasroman Postat 16 oktober 2007 Författare Dela Postat 16 oktober 2007 Uppdatering:akvariet vart i gång i 3 veckor+3darÖkat på ljuset nu, till närmare 6 timmar. Kalkalger växer så de knakar. Min flavescens är oerhört pigg, men lite skygg...håller de få makrolager jag har i skick. en stjöstjärna o ca 20 sniglar städar rent också.värdena idag:ca:415kh:9-9.3Mg:1170Nitrit: 0.01Nitrat:5fosfat:0.015strontium:4jodat:8ppmdens:1.0235temp:25 gr Cballing: 40 ml från vardera behållare/dygn Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
totto Postat 16 oktober 2007 Dela Postat 16 oktober 2007 Fina bilder:smiley20: din LS ser kanonfin ut, kul att starten fortsätter att gå bra.Vad har du för lysrör i armaturen?mvh Thomas Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jonasroman Postat 16 oktober 2007 Författare Dela Postat 16 oktober 2007 Fina bilder:smiley20: din LS ser kanonfin ut, kul att starten fortsätter att gå bra.Vad har du för lysrör i armaturen?mvh ThomasTackar!Jag har 2 st aquablueplus, giesemann, 1 actinic pure,giesemann samt ett blått från aqua medic..kom inte ihåg namnet på de, men de är deras 22k rör. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jonasroman Postat 16 oktober 2007 Författare Dela Postat 16 oktober 2007 Fina bilder:smiley20: din LS ser kanonfin ut, kul att starten fortsätter att gå bra.Vad har du för lysrör i armaturen?mvh ThomasDu e förresten välkommen på fika när du känner för de...kanske nästa vecka?MvhJonas Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
totto Postat 16 oktober 2007 Dela Postat 16 oktober 2007 Ljuset ser väldigt fint ut tycker jag.Det finns säkert någon dag i nästa vecka som skulle passa för en fika och en titt på ditt kar, men jag måste varna dig för att du kommer säkert få en väldans massa frågor om saltvattenakvaristik:skrattar:Jag fick förresten ett Aquasience special rör över om du skulle vilja prova, har för mig att du hade 39w du också.mvh Thomas Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jonasroman Postat 16 oktober 2007 Författare Dela Postat 16 oktober 2007 Ljuset ser väldigt fint ut tycker jag.Det finns säkert någon dag i nästa vecka som skulle passa för en fika och en titt på ditt kar, men jag måste varna dig för att du kommer säkert få en väldans massa frågor om saltvattenakvaristik:skrattar:Jag fick förresten ett Aquasience special rör över om du skulle vilja prova, har för mig att du hade 39w du också.mvh ThomasVälkommen!...frågor..de har jag många jag med...du kan säkert hjälpa mej också...tillsammans vet man mer;)Provar gärna detta rör...själv har jag över 4 st nya giesemann midday 6000k, som deltec skickade med. Gissar att de kanske inte är ett rör alla vill ha, men som komplement kanske...du får gärna testa detta rör om du vill.Om du skickar din privatmail via PM kan jag kontakta dej den vägen.Ses!/Jonas Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
crille Postat 16 oktober 2007 Dela Postat 16 oktober 2007 här har du ju fina simytor o bra plats för korall,blir snyggt med den vita sanden, du är i en rätt trevlig fas, bara att drömma om vad det ska bli... Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
pimo Postat 16 oktober 2007 Dela Postat 16 oktober 2007 Kanonsnyggt!Din uppbyggnad med stenen är sjukt snygg! Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jonasroman Postat 17 oktober 2007 Författare Dela Postat 17 oktober 2007 Kanonsnyggt!Din uppbyggnad med stenen är sjukt snygg!Tack! Ska bli kul o klä julgranen så att säga..lite fraggar här o där. Kommer nog ha en del LPS också...tycker de ger ett fint liv åt karet. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jonasroman Postat 17 oktober 2007 Författare Dela Postat 17 oktober 2007 här har du ju fina simytor o bra plats för korall,blir snyggt med den vita sanden, du är i en rätt trevlig fas, bara att drömma om vad det ska bli...Precis..har de mesta framför mej. Gillar öppen planlösning;). Precis så här i början ser de kanske lite sterilt ut, men en del LPS o SPS, samt lite mer fisk, så blir de mer liv. Man ska ju skynda långsamt...tyvärr... Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
crille Postat 17 oktober 2007 Dela Postat 17 oktober 2007 ja det är snyggt,i mina första kar var det stenröse som gällde,men som tur är ändras "modena" även i denna hobby,plus att nätet och SG ger en enorm inspiration,bara man är mottaglig förnytänkande.just nu tycker jag att det finns mycket att suga åt sig. väldigt fin sten du skaffat. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jonasroman Postat 17 oktober 2007 Författare Dela Postat 17 oktober 2007 ja det är snyggt,i mina första kar var det stenröse som gällde,men som tur är ändras "modena" även i denna hobby,plus att nätet och SG ger en enorm inspiration,bara man är mottaglig förnytänkande.just nu tycker jag att det finns mycket att suga åt sig. väldigt fin sten du skaffat.Spännande de där med mode som du nämner..tittade igår på bilder från mitt förra kar, som jag då uppfattade som rätt så luftigt de med...men nu tycker e lite av ett stenröse...jag har nog påverkats rätt mkt av den europeiska trend som verkar gälla..mkt sps, o ganska luftigt. Fast som sagt...fiskar e alltid nåt speciellt med...de vill jag prioritera, o en del LPS, som ger mer liv åt karet. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ramq Postat 17 oktober 2007 Dela Postat 17 oktober 2007 Man blir väldigt sugen på att göra om revet när man ser din LS... Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jonasroman Postat 17 oktober 2007 Författare Dela Postat 17 oktober 2007 Man blir väldigt sugen på att göra om revet när man ser din LS...de va ett fint betyg, tack.. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jonasroman Postat 2 november 2007 Författare Dela Postat 2 november 2007 Liten uppdatering:Kompletterat med en streampump till ,6055. Nu är de bara att önska sej styrenheten i julklapp;)Samt bytt ut ett vitt rör mot ett fauna marin DUOvärdena:Ca 420KH 9.1 (bytte vatten, då steg kh:t...men nu i förhållande till ca egentligen perfekt värde, då de är helt balanserat(vid kh9.1 skall Ca vara 425 om man skall vara petig;))Mg 1170Nitrit mindre än 0.01Nitrat 2.5fosfat 0.015dens 1.024temp 25strontium 6-10Jodid 0.08status: kalkalger växer ganska mkt nu. inga mikroalger direkt, enstaka makro på nån sten, stenkorallerna växer, acroporan hade en skada som läkt, o topparna börjar bli svagt rosa. styloporan är otroligt fin, knallgrön. Innehav:stylopora(grön)acropora (grön)flakväxande grön montiporafraggmontipora digita fragg, en röd o en grönturbinaria reniformis fragg (gul!)kolonianemon (gulgrönbrun...), zoanthus nånting...zebr flavescens2 st val. puellaris (som verkar bedriva nåt sorts parningsbettende just nu..)Bildbevis: Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
crille Postat 2 november 2007 Dela Postat 2 november 2007 vad har du målat stenarna med;) skämt åsido ser fräscht ut Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
pimo Postat 2 november 2007 Dela Postat 2 november 2007 Skitsnyggt jonas!vad har du målat stenarna med;) skämt åsido ser fräscht utHaha kom att tänka på en rolig grej.När min sambos mormor såg mitt kar första gången så frågade hon varför jag hade målade stenar i det Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jonasroman Postat 2 november 2007 Författare Dela Postat 2 november 2007 vad har du målat stenarna med;) skämt åsido ser fräscht ut:-D...nästan så man skulle kunna tro de...tack för ditt gillande;)vi sesJonas Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jonasroman Postat 2 november 2007 Författare Dela Postat 2 november 2007 Skitsnyggt jonas!Haha kom att tänka på en rolig grej.När min sambos mormor såg mitt kar första gången så frågade hon varför jag hade målade stenar i det tack Martin!hur går de för dej själv? Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
totto Postat 2 november 2007 Dela Postat 2 november 2007 Det ser jättetjusigt ut Jonas:smiley20:Styloporan är en fräck korall tycker jag, blev själv sugen på en sån när jag var hos Bengan men det får jag ta när nästa lön kommer;) Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
pimo Postat 2 november 2007 Dela Postat 2 november 2007 tack Martin!hur går de för dej själv?Jovars, väntar på att karet ska bli färdigt nu, sen är jag i princip klar för uppstart, ska bli roligt! Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jonasroman Postat 3 november 2007 Författare Dela Postat 3 november 2007 Det ser jättetjusigt ut Jonas:smiley20:Styloporan är en fräck korall tycker jag, blev själv sugen på en sån när jag var hos Bengan men det får jag ta när nästa lön kommer;)om du vill kan du komma förbi nästa helg/lördag, innan jag åker till göteborg på mötet, om du kan...? vi kan ju ta de via PM.. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jonasroman Postat 3 november 2007 Författare Dela Postat 3 november 2007 Jovars, väntar på att karet ska bli färdigt nu, sen är jag i princip klar för uppstart, ska bli roligt!Spännande...ser fram emot din uppstart. Du är välkommen med alla sorters frågor;) Lycka till! Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jonasroman Postat 11 november 2007 Författare Dela Postat 11 november 2007 mer bilder efter lite fraggimplantering!värdena stabila: Ca 410, KH8.6, Mg1170,Nitrat 1-2.5, fosfat med deltecs rollsroyce test:0.008Tack ländström för den knallblå acoporafraggen!! (synd ej på bilden)en annan favis är turb reniformisfraggen som är knallgul, o hysterixen bredvid..MvhJonas Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
crille Postat 11 november 2007 Dela Postat 11 november 2007 snyggt!! är musslan nyinköpt? Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg