Gå till innehåll

Mitt Deltec microreef plus


jonasroman

Rekommenderade inlägg

  • Svar 408
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Peter o christian: tack för era fina omdömen!

peter: vet inte om de är low iron glas...e de samma som optiwhite??..hur som helst...jag tror nog inte de...de står i alla fall inget om de i deras "reklam"..vilket de kanske skulle gjort annars...??

Just haft en kompis på besök..han har en bättre kamera än min. Min e ett skämt...gammalt tröskvärk med 2mpixel o usel vitbalansering...tog 2 bilder till...kanske lite mer rättvist...??

post-2648-14468914867928_thumb.jpg

post-2648-14468914868128_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, det ser verkligen snyggt ut på bilderna!

Jag har samma sand - Aragonite "halvlevande" enligt Ted. Det är väl tyvärr ingen garanti för att det inte blir beläggningar efter ett tag, men det är säkert bättre än helt död sand.

tack!...dom sista bilderna gör färgtemperaturen mer rättvis.

halvlevande sades de till mej också...men va betyder de?? vad är levande då??..nåväl..funkar gör de i alla fall:)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack Jonas o Marko!

Marko: Enbart T5...men de tog ett tag innan jag hittade de snygga ljuset. Personligen tycker jag blåljus ger så kallt o liksom mest ljusblått ljus, så till slut hittade jag de där DUO röret som e 17oooK...o så fastande jag för actinicpure,som ju ger ett violett ljus...o till sist et lite "gulare" rör...aquablueplus, som sägs vara på 15000k, fast de känns mer som 10000K, framhäver röda toner bra:

4t5 39w

1)aquablueplus, deltec

2)pureactinic,deltec

3)aquasciense duo, fauna marine

4)pureactinic,deltec

Mvh

Jonas

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

En liten kanske intressant uppdatering beträffande vattenvärden.

Sen ngr veckor tillbaka har jag ökat med matningen ganska mkt, så den lilla imperatorn skall trivas:)....om man ser till perioden ända från start har nitrat sakta men säkert gått ner åt...började på 5-10, o låg på 0.5 innan imperatorköpet. Nu har nitrat sjunkit ytterligare, trots matning, o är enligt salifert på 0.0!...säkert inte äkta nollvärde, men helt klart mkt lågt.

Tycker de va kul att se, då de borde väl indikera att nu börjar akvariet verkligen mogna till sej på allvar, med en rejäl uppsättning denitrifierare!

Fosfat o nitrit också noll, men de har de varit sen en längre tid.

Här behövs ingen kolkälla ännu med andra ord;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Är det inte dags för en helbild snart :-)

absolut...en av de tidigare bilderna är nästan en helbild i o för sej...kanske saknas 20 cm vara...akvariet är bara 1 meter långt...men skall försöka med en riktig helbild imorgon;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

tack igen för fina omdömen!

Vet ni vad!! imorse såg jag att en sten hade börjat kana ordentligt!! jag måste ikväll kavla upp ärmarna o försöka fixa till scapingen...lite nervöst...vill inte ändra på den..men måste återställa innan de rasar på riktigt...

jag tror de beror på att jag limmade en fragg i helgen, o tryckte lite för hårt på en sten som rubbades. tack o lov är de inte så mkt sten, så jag tror nog de ska gå bra..:smiley22:

metallhalogen ja...jo..även jag hade ju de tidigare o va lite orolig att jag skulle sakna de...men e verkligen nöjd.

Mvh

Jonas

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Snyggt som vanligt!

Angående stenarna, sväng förbi ted någon dag och köp en burk "speed glue", fungerar kanon!

Tänk bara på att det stelnar snabbt om du testar det!

aha...tack för tipset!! ( o för berömmet;))

har precis fixat till aquascapingen igen...va inte så farligt som jag trodde...fick ordning på de på 10 min..o de verkar stabilt...men jag skall ha speedglue i åtanken;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest
Detta ämne är stängt för fler inlägg

×
×
  • Skapa Ny...