Gå till innehåll

Kan detta bli bra tror ni? 180 liters juwel rio-akvarium


Raur

Rekommenderade inlägg

  • Svar 268
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Hej alla!

Ja, min blogg är nerplockad och eftersom alla bilderna låg på den servern är de borta med. De ärdock inte helt borta, de ligger kvar fast på annat ställe :) Ska dra in så många foton jag kan idag och lägger dem då direkt här på SG så slipper jag problem :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ska bjuda på en koralljämförelse tänkte jag :)

Denna montopora fick jag av en på saltvattensguiden den 22 maj i år (första bilden) och på andra bilden kan ni se som den vuxit :D

Karet är algfritt sånärsom på lite grönalger på rutorna och massvis med kalkalger :)

post-3069-14468915950517_thumb.jpg

post-3069-14468915950614_thumb.jpg

post-3069-14468915950703_thumb.jpg

post-3069-14468915950793_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

malm: Min anemon är två stycken ;D

Hade tre innan (två av dem delade från "modern") men fick sålt en av dem förra helgen. Så fort jag kan nå foton på den andra får jag sälja den också då en BTA räcker mer än väl!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det växer på bra här i karet!

Det är inne i månad 9 nu och jag har inga alger alls mer. Hade ju som bekant ett enormt problem med dinos som gjorde att jag nästan gav upp men med vodkametod i hop med KH-höjande och UltraLife så fixade det sig!

Nu för tiden doserar jag dagligen:

1ml vodka på morgonen

0,5dl Ultralife på morgonen

2ml KH-höjande på morgonen.

Matar dagligen med antingen mysis, artemia eller flingmat och byter en spann vatten (ca 15 liter) varannan helg.

Bild 1: Euphyllia (5 minuter efter att lysrören tänts)

Bild 2: Knappar

post-3069-14468915975849_thumb.jpg

post-3069-14468915975974_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...
  • 3 veckor senare...

Det tuffar på bra här!

Köpte mig en sten med 5st ricordea florida på för 390:-samt en Centropyge ferrugata- Rödbrun Dvärgkejsare (som jag inte lyckats ta kort på än)

Korallen på andra bilden vet jag fortfarande inte vad det är mer än att det är en stenkorall.

post-3069-14468916128296_thumb.jpg

post-3069-14468916128416_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Lina jag är rätt säker på att det är en Montipora. Jag kollade just in om jag kände igen den bland de som finns på Reeflex men tror inte den finns med där. Kolla du med på http://se.reeflex.net/kategorie/95.html . Hittar inte du den där heller kan du gott göra en Id fråga i en ny tråd.

Lycka till och meddela vad den heter när du får svaret!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Den enda som den liknar är: http://se.reeflex.net/tiere/597_Montipora_hoffmeisteri.htm

Men den är inte riktigt lik den heller.

Just denna "montipora" har följt med den levande stenen och var bara stor som ett häftstiftshuvud. Nu, efter att jag flyttat den från anemonen som brände den hela tiden så börjar den växa. Är stor som en enkrona nu

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...