MariaL Postat 11 augusti 2008 Postat 11 augusti 2008 Bilderna fanns där i morse, men nu är de borta...anemonerna var väldigt fina! Jag skulle gärna köpa en om det inte vore så långt till Malmö...Det känns ju riktigt bra med odlade anemoner! Hoppas att det blir ännu fler... Citera
Raur Postat 11 augusti 2008 Författare Postat 11 augusti 2008 Hej alla!Ja, min blogg är nerplockad och eftersom alla bilderna låg på den servern är de borta med. De ärdock inte helt borta, de ligger kvar fast på annat ställe Ska dra in så många foton jag kan idag och lägger dem då direkt här på SG så slipper jag problem Citera
Raur Postat 16 augusti 2008 Författare Postat 16 augusti 2008 Fler foton!Min vackra knapp skjuter "skott" vilket gör mig jätteglad! Citera
Raur Postat 24 augusti 2008 Författare Postat 24 augusti 2008 Ska bjuda på en koralljämförelse tänkte jag Denna montopora fick jag av en på saltvattensguiden den 22 maj i år (första bilden) och på andra bilden kan ni se som den vuxit Karet är algfritt sånärsom på lite grönalger på rutorna och massvis med kalkalger Citera
Raur Postat 28 augusti 2008 Författare Postat 28 augusti 2008 Akvariet som det ser ut idga. Tuffar på bra! Citera
malm Postat 28 augusti 2008 Postat 28 augusti 2008 riktigt fint det ser ut lina. anemonen ser gigantisk ut. har själv köpt en nu med. en lite plutt än så länge:D Citera
Raur Postat 28 augusti 2008 Författare Postat 28 augusti 2008 malm: Min anemon är två stycken ;DHade tre innan (två av dem delade från "modern") men fick sålt en av dem förra helgen. Så fort jag kan nå foton på den andra får jag sälja den också då en BTA räcker mer än väl! Citera
malm Postat 28 augusti 2008 Postat 28 augusti 2008 men bränner inte anemoner varandra? elr det gör dom inte om dom kommer från samma? Citera
Raur Postat 29 augusti 2008 Författare Postat 29 augusti 2008 malm: Mina bränner inte varandra, tror inte de gör det när de kommer från samma nej. Citera
Raur Postat 2 september 2008 Författare Postat 2 september 2008 Det växer på bra här i karet!Det är inne i månad 9 nu och jag har inga alger alls mer. Hade ju som bekant ett enormt problem med dinos som gjorde att jag nästan gav upp men med vodkametod i hop med KH-höjande och UltraLife så fixade det sig!Nu för tiden doserar jag dagligen:1ml vodka på morgonen0,5dl Ultralife på morgonen2ml KH-höjande på morgonen.Matar dagligen med antingen mysis, artemia eller flingmat och byter en spann vatten (ca 15 liter) varannan helg. Bild 1: Euphyllia (5 minuter efter att lysrören tänts)Bild 2: Knappar Citera
Ocikatten Postat 10 september 2008 Postat 10 september 2008 Lina, när du säger att du inte har några alger alls menar du då även de vanliga gröna algerna som brukar täcka glaset? Citera
Raur Postat 10 september 2008 Författare Postat 10 september 2008 Ocikatten: Nej, de räknar jag inte med där. De känns ju som att de "hör hemma" i akvariet tillviss del. Jag menar "fulalger" som kiselalger, dinos och så Citera
Raur Postat 13 september 2008 Författare Postat 13 september 2008 akvariet idag den 13 september 2008 Citera
Trilobite Postat 13 september 2008 Postat 13 september 2008 Dina anemoner är vackert tvåfärgade tycker jag - mina är mer enfärgade. Citera
Raur Postat 4 oktober 2008 Författare Postat 4 oktober 2008 Det tuffar på bra här!Köpte mig en sten med 5st ricordea florida på för 390:-samt en Centropyge ferrugata- Rödbrun Dvärgkejsare (som jag inte lyckats ta kort på än)Korallen på andra bilden vet jag fortfarande inte vad det är mer än att det är en stenkorall. Citera
Sillen Postat 4 oktober 2008 Postat 4 oktober 2008 Lina jag är rätt säker på att det är en Montipora. Jag kollade just in om jag kände igen den bland de som finns på Reeflex men tror inte den finns med där. Kolla du med på http://se.reeflex.net/kategorie/95.html . Hittar inte du den där heller kan du gott göra en Id fråga i en ny tråd.Lycka till och meddela vad den heter när du får svaret! Citera
Raur Postat 4 oktober 2008 Författare Postat 4 oktober 2008 Den enda som den liknar är: http://se.reeflex.net/tiere/597_Montipora_hoffmeisteri.htmMen den är inte riktigt lik den heller.Just denna "montipora" har följt med den levande stenen och var bara stor som ett häftstiftshuvud. Nu, efter att jag flyttat den från anemonen som brände den hela tiden så börjar den växa. Är stor som en enkrona nu Citera
Jens Netteberg Postat 4 oktober 2008 Postat 4 oktober 2008 Jag kan egentligen ingenting om dessa men jag tyckte den var väldigt likMontipora Hoffmeisteri.http://se.reeflex.net/tiere/597_Montipora_hoffmeisteri.htm Citera
Sillen Postat 4 oktober 2008 Postat 4 oktober 2008 Din ser ut att bli en "fingerväxande" motipora. Jag har en liknande själv utan att veta namnet på den heller. Citera
stigigemla Postat 4 oktober 2008 Postat 4 oktober 2008 Vad har den för avstånd mellan polyprna på ett ungefär? Citera
Raur Postat 4 oktober 2008 Författare Postat 4 oktober 2008 nästan inget avstånd alls... max 1mm Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.