Raur Postat 30 maj 2008 Författare Postat 30 maj 2008 Senaste inköpet. Himla kul med en gul färgklick i karet. Den äter bra och är livlig så det bådar väl gott Citera
jontebgood22 Postat 30 maj 2008 Postat 30 maj 2008 hej... du skrev att det är kamrans förtjänst att dina bilder är så grymt bra... då måste jag ju fråga.. eftersom jag funderar på en ny kamra att ta bilder på fiskarna med.. vilken kamra har du? modell och märke.. mm?Grattis till fint kar... akta anemonen... du har kanske hört det innan men akta så den inte åker in i dina pumpar...då har du inga fiskar mer..kan inte varnas för mycket för händer det gråter man ett tag efter det... Citera
LarsS Postat 30 maj 2008 Postat 30 maj 2008 hej... du skrev att det är kamrans förtjänst att dina bilder är så grymt bra... då måste jag ju fråga.. eftersom jag funderar på en ny kamra att ta bilder på fiskarna med.. vilken kamra har du? modell och märke.. mm?Grattis till fint kar... akta anemonen... du har kanske hört det innan men akta så den inte åker in i dina pumpar...då har du inga fiskar mer..kan inte varnas för mycket för händer det gråter man ett tag efter det...Tidigare i tråden:Canon Eos 350D med macroobjektivet EF-S 60mm 1:2.8 USMVäldigt värt pengarna får jag säga! Citera
Raur Postat 30 maj 2008 Författare Postat 30 maj 2008 hej... du skrev att det är kamrans förtjänst att dina bilder är så grymt bra... då måste jag ju fråga.. eftersom jag funderar på en ny kamra att ta bilder på fiskarna med.. vilken kamra har du? modell och märke.. mm?Grattis till fint kar... akta anemonen... du har kanske hört det innan men akta så den inte åker in i dina pumpar...då har du inga fiskar mer..kan inte varnas för mycket för händer det gråter man ett tag efter det...Mina anemoner har inte rört på sig sen sen de kom i karet. Det var först en anemon och sen delade den sig, nu sitter de tillsammans på samma plats där de alltid suttit men visst har du rätt! Man ska vara försiktig och se till att den inte smulas till gegg eftersom det är, vad jag har läst, extremt giftigt Citera
Raur Postat 30 maj 2008 Författare Postat 30 maj 2008 Någon form av skivanemon?Min kära bananfisk igen ;D Citera
jontebgood22 Postat 31 maj 2008 Postat 31 maj 2008 Gott att höra... jag änskar dej fortsatt god lycka. verkligen najs kar!! Citera
Raur Postat 5 juni 2008 Författare Postat 5 juni 2008 Helbild på karet som det ser ut idag, nära 6 månader efter uppstart: Citera
saltbjörkan Postat 5 juni 2008 Postat 5 juni 2008 karet ser hjätte fint ut!är avis på din sjösjärna har letat efter något likande men ingen affär har dem hemma ju =) Citera
Raur Postat 8 juni 2008 Författare Postat 8 juni 2008 Lite nya foton.Idag fick jag hem lite nya koraller, tack till moogoo här på guiden för de fina korallerna!Helbild på karet: Citera
Ted saltakvarium Postat 15 juni 2008 Postat 15 juni 2008 HejJag har ett Juwel Rio 240 och jag blev intresserad över ditt tänkande om att bygga en avrinnare av min pump. Hur ska jag bygga den i så fall? Citera
Raur Postat 16 juni 2008 Författare Postat 16 juni 2008 Ted: Jag satte bara för insugen på sidan samt lite av överinningskammen framme till med vanlig koralllim. Går att göra med silikon också men då får det vara då det inte är vatten i karet om jag förstått det rätt. Citera
Ted saltakvarium Postat 16 juni 2008 Postat 16 juni 2008 Har du inget i boxen? vad är det för pump du pumpar ut vattnet med igen? Hur gör du med spårämnen och så? hur ofta bytar du vatten? hur mycket? Citera
Ted saltakvarium Postat 16 juni 2008 Postat 16 juni 2008 Vad kostar den skummaren du har? är den tyst? Citera
Ted saltakvarium Postat 16 juni 2008 Postat 16 juni 2008 Vad heter den ljusrampen du har köpt? Den ser ut att passa Juwel exakt. vad kostar den? Citera
Raur Postat 20 juni 2008 Författare Postat 20 juni 2008 Hej ted, rampen är köpt av aquastyle och kan regleras så den passar ens akvarium. Det är 4x39 T5 i den. Jag gav ca 1600:- för den.Skummaren är en tunze doc 9005 och den kostade 2000:-. Det är min första skummare så hur tyst den är jämfört med andra vet jag inte men jag tycker den är tyst.I Min avrinningsbox har jag strumpa med fosfatremover, strumpa med aktivt kol samt filtervadd som jag byter ut varannan dag. Citera
Raur Postat 20 juni 2008 Författare Postat 20 juni 2008 Vad är detta för korall? den är ca 1cm bred och växer. Den har fölt med min LS och har blivit större och större hela tiden. Citera
Bengan Postat 20 juni 2008 Postat 20 juni 2008 Snygga bilder som vanligt! Hur lyckas du få så ljusa och färgklara bilder? Citera
Raur Postat 20 juni 2008 Författare Postat 20 juni 2008 Jag testar att använda alla möjliga inställningar på kameran tills jag hittar en som funkar just då Av de bilder jag visar här, finns det hundratals andra som inte blev bra ;D Citera
Trollsvans Postat 20 juni 2008 Postat 20 juni 2008 Oförskämt snygga bilder hur som helst.Det ska bli intressant att se vad den där lilla korallen blir, har nåt som ser liknande ut på min LS.. Citera
Ted saltakvarium Postat 27 juli 2008 Postat 27 juli 2008 Du är i alla fall längre fram i projektet än mig. Tjusigt! Citera
malm Postat 27 juli 2008 Postat 27 juli 2008 riktigt tjusigt kar... hoppas mitt med blir lika fin när mitt är igång helt:D Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.