wrang Postat 3 september 2008 Författare Dela Postat 3 september 2008 tyvärr så dog denna.vita prick i en månad.matade min carpet med den-skrattar hysteriskt Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
garfish Postat 6 september 2008 Dela Postat 6 september 2008 Ånyo, riktigt tjusigt. Kul att se ditt kar "live" med webcam...ha det C/Gustaf Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ted Camenius Postat 6 september 2008 Dela Postat 6 september 2008 Ny korall i karet Tror jag hade en likadan som dog i en flytt nyligen, Har din ljusbå polyper? galet snygg isåfall som kommer färga ut ännu bättre än bilden. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 18 september 2008 Författare Dela Postat 18 september 2008 Ted: Nja ser mer ut som mörkblå/lila polyper då jag kollade nu.Fick hem ett varuprov med ett nytt Fraggklister som jag skulle testa.Det heter Ista-Cure IC-GEL Etyl Cyanoacrylat GelFörsta testet var att det nöp med en gång. klippte av en gul porites satte denna på en fraggstenAndra försöket Med en Acropora var det samma. Tryckte ut en klick satte i korallen höll i ca 10sekunder så var den fast sedan. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 18 september 2008 Författare Dela Postat 18 september 2008 Lite bilder från idag.Uppifrån med alla pumpar avstängda.Poritesen som jag fraggade ifrånYehaa min blåa acropora har verkligen skiftat färg. Innan jag startade med zeovitmetoden var den brunare men vid inköpet var den bäbyblåBack in buisness <- Ovanifrån (Bilden upplevs mörk då jag var tvungen att skärma av ljuset från ljusrampen) <- Från framsidan av karet Min pavona cactus Tack Stig för denna. Har vuxit bra under åren (Bilden upplevs mörk då jag var tvungen att skärma av ljuset från ljusrampen) Frugans Rosa Hysterix trivs kanon å växer bra Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 18 september 2008 Dela Postat 18 september 2008 snyggt wrang.. då är du nöjd med limmet ? , hade det funkat under vatten också ?mvh manne Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 18 september 2008 Författare Dela Postat 18 september 2008 Japp jag är nöjd med limmet. har bara fraggat litegranna.Skall visst funka bra med limmet även under vattnet. Limmet är som en tandkräms seghet så tryck ut satt ditt håll ihop... Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 18 september 2008 Dela Postat 18 september 2008 låter ju bra , får man testa då, kan gissa var det kommer ifrån så man får väl passa på när tillfälle ges.!tack för infon.mvh manne Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ramq Postat 19 september 2008 Dela Postat 19 september 2008 Verkar finfint det där limmet. Lägg gärna upp under produktguiden och (möjligtvis) förtälj var du hittat det? :-) Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 19 september 2008 Författare Dela Postat 19 september 2008 låter ju bra , får man testa då, kan gissa var det kommer ifrån så man får väl passa på när tillfälle ges.!biotedmarin.seVerkar finfint det där limmet. Lägg gärna upp under produktguiden och (möjligtvis) förtälj var du hittat det? :-)Ligger under Övriga - IC-Gel Ethyl Cyanoacrylate Gel .7oz bsivia Biotedmarin i kungsbacka Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 5 oktober 2008 Författare Dela Postat 5 oktober 2008 Ny fisk i karet. Chaetodon kleiniiHadde lite glasroser som den redan ätit upp med 1dag i mitt kar eller så gömmer dom sig bara Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
alofstrand Postat 6 oktober 2008 Dela Postat 6 oktober 2008 ojoj en sådan tömde mitt kar på fina koraller... hoppas du får ett bra exempel, eller matar som en galning Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 6 oktober 2008 Författare Dela Postat 6 oktober 2008 hehe jag har haft en innan å det har funkat men har ändå ett vakande öga om den skulle ge sig på korallerna. Tack för varningen iallafall Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
alofstrand Postat 7 oktober 2008 Dela Postat 7 oktober 2008 okej då vet du förutsättningarna Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 11 oktober 2008 Författare Dela Postat 11 oktober 2008 Nytt i karet idag lite KZ Eisen Konzentrat (Järn) Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
lottac Postat 11 oktober 2008 Dela Postat 11 oktober 2008 Hej Christian!Kul att se dig idag, jag har sett dig flera ggr tidigare hos samma säljare men idag så talades vi vid lite. Hoppas att det går bra med ditt fina kar och att det kommer många till din träff nu i oktober. Ha det så bra!Mvh Lotta Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 3 november 2008 Författare Dela Postat 3 november 2008 Dagens bild 20081103Karet funkar bra84:e dagen med zeovitmetoden Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Tedb Postat 3 november 2008 Dela Postat 3 november 2008 Och är väldigt vackert Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 3 november 2008 Författare Dela Postat 3 november 2008 Tackar. Skall komplettera med fler fina koraller men nu först blir det att tatuera sig igen på Torsdag och fortsätta med sin tidigare tatuering och havs tema.Letar frebrilt efter snygga koraller som man skulle kunna ha som motiv på benet. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Tedb Postat 3 november 2008 Dela Postat 3 november 2008 De e riktigt man ska kladda på sig själv.Korall e ganska svårt att få bra som tatueringar. Min absoluta favorit Rhyzotrochus Typus skulle bara se konstig ut. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 3 november 2008 Författare Dela Postat 3 november 2008 hehe så sant är inne på att ha ett fisk stim på insidan av benet å sedan fejda ut det med blått uppåt knäskålen å vidareChaetodon kleinii går fortfarande bra i karet utan några korall smakningar vad jag kan se Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Freddi Postat 3 november 2008 Dela Postat 3 november 2008 Riktigt snyggt !!!Hur lyckas du få allting så klart, du måste ju gno på akvariet varje dag typ !! Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 3 november 2008 Författare Dela Postat 3 november 2008 Riktigt snyggt !!!Hur lyckas du få allting så klart, du måste ju gno på akvariet varje dag typ !!Tackar. Ja jag gör det mesta som en daglig rutin. ser jag nån alg på rutan så tar jag bort det med en gång. Gör mina vatten byten.men sedan jag började med Zeovitmetoden så tycker jag det blir mindre å mindre alger i karet å det är ju skönt.De puttrar och går här hemma. Ligger lite i träda nu intresset tyvärr Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Syd Postat 3 november 2008 Dela Postat 3 november 2008 Ser riktigt frächt ut Cristian, du har gjort ett bra jobb grattis. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ramq Postat 4 november 2008 Dela Postat 4 november 2008 Shit Christian, jag verkligen diggar ditt kar! Har sagt det förut och säger det igen...Gillar din "clean look"!Jag upplevde själv med spriten i karet att till slut var algerna ett minne blott. Det kunde gå flera veckor utan några som helst alger på rutan, så dom enda ställena jag var tvungen att skrapa var runt LS på bakrutan där troligtvis fosfat-läckaget var. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg