Gå till innehåll

Kräsen Bangai


Nizztos

Rekommenderade inlägg

Jag börjar bli lite orolig för min Bangai. Det är kanske en hane som eventuellt ruvar emellanåt (aldrig sett något resultat). Det enda jag någonsin fått honom att äta är frusen artemia. Det känns lite vanskligt speciellt med tanke på att han kanske dessutom går utan mat under långa tider. Den andra kardinalen är inte lika kinkig utan äter både daphnia och mysis vilket min kräsna "hane" inte ens tittar åt.

Någon som har tips på annat den kanske vill äta?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

min äter även Formula One pellets, det är det enda jag lyckats få den att ta förutom fryst artemia.

Ingen av mina är det minsta intreserad av detta.

mina äter fryst krill:ler:

Värt att prova

prova att inte mata på 2-3 dagar. brukar hjälpa

Tja, man kan ju tycka att den borde ätit vad som hels efter att ha ruvat i ca 20 dagar, men icke.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ren nyfikenhet, har den magrat något? Tyckte mina inte åt någonting alls de första månaderna, allt de smakade på spottar de ut förutom frusen artemia. Matar nästan enbart pellets, formula 2 och salifert energy plus, väldigt sällan frusen artemia(max en gång i veckan). Lik förbannat så har de vuxit och är tjocka och fina... nu har de iofs börjat äta torrfodret så man ser det men väldigt nyfiken på hur de klarade sig innan när man aldrig såg dem äta.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ren nyfikenhet, har den magrat något? Tyckte mina inte åt någonting alls de första månaderna, allt de smakade på spottar de ut förutom frusen artemia. Matar nästan enbart pellets, formula 2 och salifert energy plus, väldigt sällan frusen artemia(max en gång i veckan). Lik förbannat så har de vuxit och är tjocka och fina... nu har de iofs börjat äta torrfodret så man ser det men väldigt nyfiken på hur de klarade sig innan när man aldrig såg dem äta.

Inte för att jag tror jag skulle kunna bedöma det bra, men den ser ju inte utsvulten ut. Tror jag skall köra bara pellets ett tag i det karet. De andra tre invånarna äter pellets, så kardinalerna får väl lära sig :) En vecka eller så skadar dem nog inte om det nu är så att de ändå vägrar pellets. Sedan vet man ju inte vad de eventuellt äter på natten då de är aktiva. De kanske hittar annan mat i karet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...