Gå till innehåll

Mitt första saltvattens kar 250liter


NephruruS

Rekommenderade inlägg

Några bilder då trotts att jag känner mig som världens sämsta fotograf!

Clownsötläppen jag införskaffade mig häromdagen :)

s_tl_pp.JPG

Cladiella´n som iaf ser lite gladare ut än tidigare

ccc.JPG

och tillsist en bild på ett gäng xenior, ett par skivisar och en liten del av euphyllian

xenior.JPG

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 232
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Hej måste bara ställa ytterligare en fråga!

Sitter och tittar runt lite på biotedmarine och hittade deras = Arag-Alive Bahamas Oolite 0,5-1,0 mm sand

men nu till frågan, den innehåller ju nyttiga bakterier och så, går det bra att byta ut mitt korallgrus jag har nu mot sån sand eller borde jag köpte den från starten?

Mvh

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vill inte vara någon glädjedödare, men har du läst på om sweetlipen?

http://www.liveaquaria.com/product/prod_Display.cfm?pCatId=180

Mvh Thomas

Tjenare Havre, nej jag hade inte läst på om den när jag köpte den (TYVÄRR)

men hittade den där info´n som du bifogade direkt när jag kom hem och ångrade mig att jag köpte den!

Tycker det är dåligt av affären att inte berätta att den är svår+hur oerhört stor den blir?!?

men som sagt inte mkt att göra åt saken nu förutom att försöka få den att trivas så bra det går!

sen när den blir större eller i takt med att den växer så får man väl skaffa sig ett större kar eller överväga att sälja den till ngn med större intresse för arten.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gjorde ett vattenbyte för ett par dagar sedan och nu är gruset typ neongrönt av alger..

blir riktigt förbannad på detta, någon som har nått bra knep? ska kolla ifall det finns sandvändande stjärnor hos säljaren imorgon, men om det inte finns, vad ska jag göra då?

mvh

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Yes jag hade en nitrittopp som jag väntade ut,

nitriten ligger på 0 och nitraten på 15mg/l

fosfat ungefär 0.04 och ammonium test har jag inget ännu...

vet att jag gått lite fort fram men dom första fiskarna köpte jag tillsammans med alla xenior,skivisar och euphyllian och fick ett toppen pris på detta..

Mvh

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...

Kul med film, tycker akvariet ser bra o välmående nu. De gula kirurgerna är ett par rejäla färgklickar har stoppat ner en sådan i mitt kar nu också.

Förresten så tror jag inte att det är en Cladiella utan en Capnella du har.

du har ingen Helbild ?

Mvh,

Sunny

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kul med film, tycker akvariet ser bra o välmående nu. De gula kirurgerna är ett par rejäla färgklickar har stoppat ner en sådan i mitt kar nu också.

Förresten så tror jag inte att det är en Cladiella utan en Capnella du har.

du har ingen Helbild ?

Mvh,

Sunny

tack för kommentaren =)

jo kirurgen gjorde en hel del på färgerna i karet så den är jag hel nöjd med! =)

tror faktiskt oxå att det är en Capnella efter att ha sökt på Kenyan tree coral,

men vet faktiskt inte..

har tyvärr ingen hel bild men kommen inom kort att fixa en när jag är nöjd med hela karet, har ju en skummare som sitter i den änden man aldrig får se osv, ska försöka gömma den lite bättre bland ls m.m först innan jag vågar mig på en bild!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Har uppgraderat akvariet med 5-6kg LS samt 1 gramma loreto och 1 putsarräka

fick med ett par skivisar på nya stenarna samt ngn liten mussla som jag ska försöka fota så fort den kommer ut ur ls´n (såg bara baksidan på den i ett litet hål)

I övrigt så får jag hem en sten med knappar och 2st montipora digitata på måndag =)

kommer in med en Helbild efter detta :)

Mvh.Henrik

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Här kommer då helhetsbilden som jag lovade för ett par dagar sedan

(inte för att ngn postar inlägg i min tråd längre men jag vill uppdatera den iaf!)

och akvariet är verkligen inte i klass med många andra här på forumet men börjar bli nöjd iaf

har ju inte vart igång så länge trottsallt!

Och den blåa "planschen" på baksidan av akvariet ska bytas ut mot en svart plastskiva inom kort!

(det vart förövrigt inte 2st M.digitata som jag trodde heller, det vart 9st små istället :S så om ngn i närheten vill köpa en fragg så går det bra!)

helhets.JPG

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

nae det här var sista gången jag uppdaterade min tråd!!

Ingen respons alls sista tiden inte ens vad gäller identifieringar vilket jag vet att många av er kan efter att ha sett hur ni svarar på andras id fråger så fort dom kommer in?

inte ens minsta kommentar om bilder etc...

sorry för att man inte har lika fint och intressant kar som alla andra då!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

dra inga förhastade slutsattser nu.

Det är svårt att svara på ID angående dina bilder, lite svårt att se vad det är för ngt.

Helhelten ser riktigt bra ut tycker jag, kan bli bra detta.

(dock lite mkt xenia för min del) =).

Jag hade nog sattsat på mer LS. Dels för att få in mer bra saker i karet, och även mer plats att sätta fler koraller på.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...