Gå till innehåll

uppstart av salt :)


Gurra G

Rekommenderade inlägg

  • Svar 177
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

nu är det äntligen dags att köpa fiskar :D

tror jag i allla fall... nitrit är nere på noll... är det några andra värden jag måste få fason på innan jag har i fisk och koraller?

mina värden:

nitrit:0

nitrat:5

fosfat:0,02

kh/alk:12,8

ph:7,7

som sagt så klarnar det upp... törs jag ha i fiskar koraller och lite räkor kanske eller?

tacksam för svar:)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jo men höjer inte kalk vatten okså alkalinet? eller? jo tänke ha i ca 20st... är det för lite? ska snart skicka en bild men kameran är på laddning... har nämligen bytt bänk i dag och så har riktiga lampan kommigt upp :D

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag har i allafall prövat med kalkvatten i två dagar nu... ph't blev bra... (8) men alkalinet åkte upp på 15,8 hur får jag ner det då? måste jag få ner det innan jag får ha i koraller och lite småkryp och kanske nån fisk?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

nu har äntligen sanden kommigt i:) visst blev det fint? behöver jag värkligen inte ha ordning på kh innan jag kan ha i fisk mm? annars åker jag och gör det i morrn... tacksam för svar

Börjar se bra ut i tanken ju! Snyggt grus! :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

nu har vi vvarigt och köpt 5 turbosnäckkor, en sjöstjärna, två putsarräkor, två clowner och en stor sten med nån sorts kolonianemon på tror jag... fiskarna mår fint men är lite skygga...:) snäckorna betar på och putsarräkorna äter av trådalgerna på stenarna... men en putsarräka har borjat dragit sig undan... liksom gömt sig... nån som vet varför? bara lite allmänt rädd? den andra däremot lever loppan... han hoppade till och med upp i handen på mej och sprang omkring:) skit kul att ha någonting att titta på och se att det händer någonting.

post-3415-14468915223526_thumb.jpg

post-3415-14468915223702_thumb.jpg

post-3415-14468915223964_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

clownerna är lite blyga... men räkorna är då inte det :P de äter rakt ur handen på mej och nu när jag kollade saltet så försvann plötsligt saltmätaren... då hängde det en räka i den :P

gisa om jag blev förvånad...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 månader senare...

dags att skriva litegranna kanske? ledsen att jag inte skrivigt på ett tag, har bara inte blivigt av... idag har jag varigt och köpt nya fiskar till akvariet... en velifierum, två stycken blå frökenfiskar, en liten sjöstjärna, en liten pepparmintsräka och en stor rödfotad anemon. sen så har jag nu byggt om fluval 4+ pumpen i akvariet så att anemonen inte ska kunna sugas in i den... får inte igång kameran riktigt, men jag ska försöka ta några bilder i morrn... ses :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 månader senare...

Sorry att jag inte har skrivigt på ett tag... några månader... jag har nu köpt lite nya fiskar och även lite koraller, min första stenkorall idag tex... är det någon som vill att jag ska fortsätta med tråden? eller ska jag lägga ner den? den är ju i alla fall inte under uppstart någe mera... tänkte ta lite kort och lägga upp i alla fall. ses

//gustav

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

tyvärr inga bilder idag heller :/ knäppte massor med kort men så insåg jag att det inte fanns nån USB port på den, och minneskortsläsaren är hoss pappa... men ja ska dit i helgen så bilderna kommer kanske i över morrn. ses

/Gurra

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...