Bengan Postat 6 februari 2008 Författare Dela Postat 6 februari 2008 Jag vill att pumparna och ytavrinningen ska försvinna lite med en svart bakgrund. Det är snyggt med en blå, men jag tror det blir praktiskt med en svart. Du får komma förbi och kika på karet nån dag. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
a.nilson Postat 6 februari 2008 Dela Postat 6 februari 2008 men svart så syns salt o kalk fläckar mycket tydligare. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
MariaL Postat 7 februari 2008 Dela Postat 7 februari 2008 Jag har målat min bakgrund svart och jag är jättenöjd! Pumpar och grejs försvinner in i den...Smaken är som baken, men jag tycker att blått blir "hårt" mot ögat. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Bengan Postat 7 februari 2008 Författare Dela Postat 7 februari 2008 Tjenare!Jag ska skaffa en korall som fungerar som substitut åt clownfiskar istället för en anemon. Jag har läst i böcker men inte hittat något konkret. Har ni några bra tips? Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 7 februari 2008 Dela Postat 7 februari 2008 euphyllia tex kan gå.. mina gillar en bubbelskivis.. /manne Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
NephruruS Postat 7 februari 2008 Dela Postat 7 februari 2008 mina clowner rör inte euphyllian, men däremot trivs dom med xenia kolonierna.. så det är nog ganska individuellt ? Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Freddi Postat 7 februari 2008 Dela Postat 7 februari 2008 Mina Clowner rör inte heller nån av mina Euohyllior därimot så brukar de vara i mina sivanemoner eller min Sacrophyton. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Bengan Postat 7 februari 2008 Författare Dela Postat 7 februari 2008 Tack för era svar! Jag får prova mig fram helt enkelt. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Bengan Postat 7 februari 2008 Författare Dela Postat 7 februari 2008 När jag la i min Ls så såg jag en död stenkorall, iaf vad jag trodde. Till min stora glädje såg jag idag att det var polyper ute. Jag försökte ta en bild, men var skakig i handen. Ska försöka ta en tydlig och klar bild imorgon. Bilden kommer här... Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Magnus J Postat 7 februari 2008 Dela Postat 7 februari 2008 TjenaJag följer din tråd med spänning, håller själv på som bäst och planerar för uppstarten av ett 54 L. Tycker verkligen att ditt ser kanonbra ut!En liten fråga, vilken bakteriekultur använde du dig av vid uppstarten?Mvh Magnus Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Bengan Postat 7 februari 2008 Författare Dela Postat 7 februari 2008 TjenaJag följer din tråd med spänning, håller själv på som bäst och planerar för uppstarten av ett 54 L. Tycker verkligen att ditt ser kanonbra ut!En liten fråga, vilken bakteriekultur använde du dig av vid uppstarten?Mvh MagnusAhhh va roligt! Ska bli kul att följa di uppstart med.Min bakteriekultur är från Amtra system och heter clean procult. Det är en liten flaska på 50ml som är avsedd för 120l och jag använde mig av halva flaskan. Det finns säkert flera olika att välja mellan.Lycka till! Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Bengan Postat 8 februari 2008 Författare Dela Postat 8 februari 2008 Idag blev det inskaffat en putsräka och genast skulle den skygge pepparmintsräkan fram och hälsa. Han har knappt visat sig på hela veckan, men nu har han fått en kompis... Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
NephruruS Postat 8 februari 2008 Dela Postat 8 februari 2008 ser fint ut me räkorna o allt brukar det vara så med räkar att dom gömmer sig om dom är ensamna? sen en annan fråga, vilken art av euphyllia är det på bilden med räkorna? Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Bengan Postat 8 februari 2008 Författare Dela Postat 8 februari 2008 Tack så mycket! Jag vet inte om räkor är skygga när de är ensamma, men det har stämt bra med mina. Min Euphyllia är en Divisa har jag fått reda på. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
NephruruS Postat 8 februari 2008 Dela Postat 8 februari 2008 Tack så mycket! Jag vet inte om räkor är skygga när de är ensamma, men det har stämt bra med mina. Min Euphyllia är en Divisa har jag fått reda på.aah okey för jag hade ett tag bara en eldräka men den gömde sig alltid under min ls tills jag matade fiskarna, dom kom den väldigt försiktigt fram vid foten av stenen och försökte norpa åt sig lite mat, sen när jag köpte en putsarräka så vart det skillnad Okey, då tror jag att vi har samma euphyllia, skulle du kunna kolla på hur min ser ut i min tråd och gämnföra? tråden heter = Mitt första saltkar 250literjag tycker dem ser lika ut iaf, men 4ögon är bättre än 2 Mvh Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Bengan Postat 8 februari 2008 Författare Dela Postat 8 februari 2008 De ser väldigt lika ut med skillnaden att din är grön i topparna och det är inte min. Sen om det kan vara samma sort vågar jag inte svara på. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Bengan Postat 9 februari 2008 Författare Dela Postat 9 februari 2008 Nytt tillskott i burken... Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
saltbjörkan Postat 9 februari 2008 Dela Postat 9 februari 2008 Nytt tillskott i burken...[ATTACH]20479[/ATTACH]f*n dom rike kan Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Bengan Postat 9 februari 2008 Författare Dela Postat 9 februari 2008 Den som spar han har.... Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
saltbjörkan Postat 10 februari 2008 Dela Postat 10 februari 2008 haha så sant så! =) Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Bengan Postat 10 februari 2008 Författare Dela Postat 10 februari 2008 Idag har jag fått mitt första dödsfall i karet, min putsarräka dog idag. Jag blev genast orolig att mina värden hade blivit dåliga, så jag mätte alla värden och de var bra. Det troliga är att min pepparmintsräka har stressat ihjäl putsarräkan. Pepparminten har varit på putsaren ganska mycket. Kan det vara så? Någon som råkat ut för liknande? Sorgligt är det iaf.Mina värden...Salt: 1.025Nitrit: 0Nitrat: 2.5Fosfat: 0KH: 6 (måste höjas)PH: 8.2 - 8.3Ca: 400Mg: 1170 (ska höjas) Tillsätter magnesium och höjer det sakta. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Bengan Postat 12 februari 2008 Författare Dela Postat 12 februari 2008 Nu har jag fått en bättre bild på "blommorna" i karet. Det är svårt att få en perfekt bild utan stativ, men hoppas ni kan se vad det är.Det finns ca 15 - 20 blommor runt om på stenen och det verkar som de bara blir fler och fler. Det blev köpt ännu en korall igår och bild på den kommer senare. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Bengan Postat 12 februari 2008 Författare Dela Postat 12 februari 2008 Lite bilder på koraller....Jag har fått trådalger i karet och de bara sprider sig vidare. Ska jag rensa bort dem eller finns det något litet djur som äter dem? Jag vill ha bort dem innan de sprider sig för mycket. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 12 februari 2008 Dela Postat 12 februari 2008 Den lila gorgonian var läcker, bara att hoppas att den klarar sig! Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Bengan Postat 12 februari 2008 Författare Dela Postat 12 februari 2008 Den verkar bara trivas bättre och bättre. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg