OskarW Postat 22 juli 2008 Dela Postat 22 juli 2008 detblev ett clownhotell istället för mig Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Jaken Postat 13 augusti 2008 Dela Postat 13 augusti 2008 Här kanske är en bra invånare för ditt pico-experiment om det fortfarande är aktuelltTHE AMAZING HAWAIIAN MICRO-LOBSTERShttp://www.fukubonsai.com/ Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Arcticreef Postat 16 augusti 2008 Författare Dela Postat 16 augusti 2008 Ja, till sist blev det klart. Botten utgörs av sand från mitt vanliga akvarium och det lilla berget utgörs av korallkros som limmats med superlim och sedan fått "ligga till sig" ett tag i refugiet. Nu får vi se vad som händer. Min gissning är att vi först kommer att se en explosion av cyanos. Vad tror ni? Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ricke Postat 16 augusti 2008 Dela Postat 16 augusti 2008 Kul har du nått liv däri nu? Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Arcticreef Postat 16 augusti 2008 Författare Dela Postat 16 augusti 2008 Kul har du nått liv däri nu?Jag såg en liten ormstjärna och några mikrosnäckor som jag har hundratals av i stora karet. Sen är det förstås en hel del alger. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ted saltakvarium Postat 16 augusti 2008 Dela Postat 16 augusti 2008 otroligt att det kan leva än... Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Arcticreef Postat 16 augusti 2008 Författare Dela Postat 16 augusti 2008 otroligt att det kan leva än... På stenen där det finns en del kalkalger ser man nu massor med små syrebubblor. har inte tänkt på tidigare att även sådana måste producera syre då de är fotosyntetiska.Skall försöka ta en ny bild i veckan på hur systemet utvecklas. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Trilobite Postat 16 augusti 2008 Dela Postat 16 augusti 2008 har inte tänkt på tidigare att ävn sådana måste producera syre då det är syntetiska.Plastkoraller har jag hört talas om, men inte syntetiska kalkalger! ;-) Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Arcticreef Postat 16 augusti 2008 Författare Dela Postat 16 augusti 2008 Plastkoraller har jag hört talas om, men inte syntetiska kalkalger! ;-)Huh? Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 16 augusti 2008 Dela Postat 16 augusti 2008 Syntetiska = KonstgjordaFotosyntetiska som du ändrade till är ju den riktiga benämningen. Det kan gå för fort ibland när man skriver. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Arcticreef Postat 16 augusti 2008 Författare Dela Postat 16 augusti 2008 Syntetiska = KonstgjordaFotosyntetiska som du ändrade till är ju den riktiga benämningen. Det kan gå för fort ibland när man skriver. Det är bara fegisar som korrekturläser;-) Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Arcticreef Postat 17 augusti 2008 Författare Dela Postat 17 augusti 2008 Burken lever fortfarande. Har räknat till en asterina, 5 ormstjärnor och två copepods. Håll tummarna! Levererar det här projektet kan kostnaderna för saltvattensakvaristik sänkas rejält. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Arcticreef Postat 19 augusti 2008 Författare Dela Postat 19 augusti 2008 Fortfarande inga cyanos och imorse när jag slog på ljuset, såg jag två Amphipods tumla runt. Tre dagar in på experimentet lever det fortfarande! Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
-FH- Postat 19 augusti 2008 Dela Postat 19 augusti 2008 Ge oss bilder Christer Är väldigt intresserad av detta projekt.Då många tror att detta inte kommer att fungera (Tidigare i tråden).Men du kämpar än, STARKT av dig. *klapp på ryggen* Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Arcticreef Postat 19 augusti 2008 Författare Dela Postat 19 augusti 2008 Ge oss bilder Christer Är väldigt intresserad av detta projekt.Då många tror att detta inte kommer att fungera (Tidigare i tråden).Men du kämpar än, STARKT av dig. *klapp på ryggen* Här kommer bilder. Men det blir mer och mer uppenbart att jag måste skaffa en bättre kamera... Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Arcticreef Postat 20 augusti 2008 Författare Dela Postat 20 augusti 2008 Fem arter av djur har jag hittills observerat i burkenAsterinaOrmstjärnaAmphipodsCopepodsEn snäcka som är ca 2 mmHar även sett antydd växt av kalkalger på glaset. Det bildas rejält med små bubblor av syre på algerna. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Arcticreef Postat 27 augusti 2008 Författare Dela Postat 27 augusti 2008 Två veckor in på på experimentet ser fortfarande allt bra ut. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
HardStyler Postat 27 augusti 2008 Dela Postat 27 augusti 2008 wow Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Arcticreef Postat 5 september 2008 Författare Dela Postat 5 september 2008 I stort sett status quo. Antydningar till röda cyanos men mycket lite. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Keek Postat 5 september 2008 Dela Postat 5 september 2008 nu börjar det bli riktigt kul Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Arcticreef Postat 5 september 2008 Författare Dela Postat 5 september 2008 nu börjar det bli riktigt kulHåller tummarna! Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Arcticreef Postat 28 september 2008 Författare Dela Postat 28 september 2008 En artikel i nya Advanced Aquarist om just detta ämnehttp://www.advancedaquarist.com/2008/9/aafeature3och så här ser burken ut idag. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ted saltakvarium Postat 29 september 2008 Dela Postat 29 september 2008 herregud, lever detta än? Coolt! Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ZoOlOgiC Postat 30 september 2008 Dela Postat 30 september 2008 riktigt intresant projekt. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ZoOlOgiC Postat 16 oktober 2008 Dela Postat 16 oktober 2008 nu har detta projekt verkligen avstannat... vi vill ha uppdatering! Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg