Fiffe Postat 10 september 2011 Dela Postat 10 september 2011 Jag ser ingen sådan inställning. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
stigigemla Postat 10 september 2011 Dela Postat 10 september 2011 Texten är litet ändrad nu när jag uppdaterade. Du har rätt fönster uppe men nu heter det "Inställningar för tillsatslösningar" och "Mina mättnadsinställningar för tillsatslösningar".Jag har ställt in CaCl2x2H2O till 72g/l: NaHCO3 till 60 g/l: MgCl2 till 24 g/l: MgSO4 till 0 och Salz NaCl-frei till 25 g/lMen det är för mitt kar. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Fiffe Postat 10 september 2011 Dela Postat 10 september 2011 OK, men får fortfarande doseringsanvisningarna i gram och inte i volym av utblandad form. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
stigigemla Postat 10 september 2011 Dela Postat 10 september 2011 Det finns en bökig lösning under "Tillsatslösningar CA/Alk/Mg"Uppe i dialogrutan får du mata in vattenvolym och "fritt valbart": "Endast MgCl2" och "Balanserad"Till vänster får du skriva i "Underskott mätt i dagar" och fylla i rutorna för Kalcium Alkalinitet och Magnesium.De värdena är uträkningen du gör av målvärde -aktuellt värde i "Justering Ca/ Alk/Mg. De importeras inte automatiskt.Sedan får du ställa in hur mycket lösning du har i varje dunk och hur mycket kemikalier du lagt i.Efter det är det bara att "Beräkna tillförseln"När du kört Ballingmetoden är det ökningen av doseringen du får här. Och då stämmer inte "Behållare räcker till" på något sätt. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Fiffe Postat 10 september 2011 Dela Postat 10 september 2011 Jepp så kan man ju göra, men det var just meningen "You dont want dose the 2/3 part salts directly, but want to dose them as liquid solution? Use the program module liquid dosage instead!"i hjälpfilen för justeringsdelen som fick mig att tro att det fanns ett smidigare sätt. Men det är ju lite otydligt och kanske just såhär de menar.En fördel med justeringsdelen är att den delar upp doseringarna automatiskt så att det inte ska bli för stora förändringar för snabbt, medan man då i "tillsatslösningar"bara får totala volymen som krävs. Fast det kan man ju själv dela upp i efterhand. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Robbyn Postat 22 november 2011 Dela Postat 22 november 2011 Någon som vet varför länken till att ladda ner programmet inte fungerar? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Fiffe Postat 22 november 2011 Dela Postat 22 november 2011 www.mathgame.de/Aqua/SetupACalc.exe Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Robbyn Postat 22 november 2011 Dela Postat 22 november 2011 www.mathgame.de/Aqua/SetupACalc.exe Tack, men sidan du söker finns inte kommer upp när man trycker på länken.. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Fiffe Postat 22 november 2011 Dela Postat 22 november 2011 kopiera länken o klistra in i ditt adressfält.. guiden verkar bete sig lite illa.. eller så gjorde jag nåt feledit:råkade göra länken relativ av någon anledning.. tryck på den igen så ska det funka.. inte länken där du citerar mig dock. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Robbyn Postat 22 november 2011 Dela Postat 22 november 2011 kopiera länken o klistra in i ditt adressfält.. guiden verkar bete sig lite illa.. eller så gjorde jag nåt feledit:råkade göra länken relativ av någon anledning.. tryck på den igen så ska det funka.. inte länken där du citerar mig dock.Vet inte om det är jag men det fungerar varken i Google Chrome eller Explorer att göra på det viset heller.. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Fiffe Postat 22 november 2011 Dela Postat 22 november 2011 Nehepp, då vet jag inte. Barnspärr? :-) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Robbyn Postat 22 november 2011 Dela Postat 22 november 2011 Bra tips där Var egentligen inte svårare än mitt virusprogram som nekade det.. Tack för hjälpen iaf =) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ozric Postat 25 april 2012 Dela Postat 25 april 2012 Skulle uppdatera Aqua calculator. Då sa mitt virusprog nähädu och la uppdateringen i virusvault. Avinstallade helt men nu kan jag inte tanka ner den alls utan att jag får en trojan-varning. Vad ska jag ta mig till? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ozric Postat 25 april 2012 Dela Postat 25 april 2012 Kan tillägga att jag tog bort AC från vaulten innan jag försökte tankaner igen... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Mr_Ewing Postat 25 april 2012 Dela Postat 25 april 2012 Jag fick samma resultat.Jag fick stänga av mitt virusprogram innan jag lyckades tanka ner det. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ozric Postat 25 april 2012 Dela Postat 25 april 2012 (ändrat) Vad händer när du startar virus-prog igen och kör en virus-sökning efteråt? Hos mig hittar den en trojan i AC varje gång! Testat 2 ggr. Ändrat 25 april 2012 av Ozric vcd Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lasse Postat 25 april 2012 Dela Postat 25 april 2012 Har Avast och Malwaresbyte anti malware - inget problem - det funkar med nedladning.MVH Lasse Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ozric Postat 25 april 2012 Dela Postat 25 april 2012 Kör AVG 2012. Samma krångel fortf. Ger Upp. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Mr_Ewing Postat 25 april 2012 Dela Postat 25 april 2012 Jag kör MSE och den varnade för nedalddningen, men inte när det väl var installerat. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
stigigemla Postat 27 april 2012 Dela Postat 27 april 2012 Det kan ju tänkas vara en trojan där. Någon som mailat administratören på Aquacalc och påpekat problemet? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ozric Postat 27 april 2012 Dela Postat 27 april 2012 Idag fick jag hem den utan problem! Kan det ha varit Google Chrome som spökade? Tror nästan det. Funkade via vanliga Google. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jimmy Postat 26 januari 2013 Dela Postat 26 januari 2013 Nån mer än jag som har problem med programet har prövat att ladde ner det igen men får det inte till att funka.Har kört det tidigare utan problem.När jag öppnar det så kommer det igång jag får upp en liten ruta som laddar.Men sen lägger det sig i underkant på skärmen och för jag då musen över så ser jag programet i en liten ruta längst ner.Men jag kan inte öppna det hur jag än gör.Har prövat att avinstalera och ladda hen igen men inget hjälper.Någon som har några ideer ? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Randigabipen Postat 5 april 2013 Dela Postat 5 april 2013 Har lite problem med att räkna ut saltmängden med programmet. Innan om jag skulle justera mitt nyblandade vatten från tex 1027 till 1025 så räknade programmet ut att jag behövde hälla i tex 7 dl vatten för att få rätt värde. Nu vid samma uträkning vill den att jag ska hälla i mer salt när jag ska sänka. Vad har jag gjort för fel? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 5 april 2013 Dela Postat 5 april 2013 För att sänka salthalten ska du ju inte öka mängden salt, så jag skulle nog gå på din ursprungliga uträkning. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jojje81 Postat 5 april 2013 Dela Postat 5 april 2013 Har du angett att du ska byta nån viss mängd vatten? För i så fall så ska du ju blanda allt i det nya vattnet men en mindre mängd så att salt halten blir rättSkickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.