Gå till innehåll

Aqua Calculator - Nu på svenska!


Vargklo

Rekommenderade inlägg

  • Svar 77
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

..om ni som har översatt programmet ska göra nån uppdatering så kan ni rätta till graf-titeln för alkanitet - det står kalcium på den just nu :-)

Hm,

Jag förstår inte var det skulle vara fel (jag surfade just igenom programmet). Bifoga gärna en skärmbild så jag ser.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ni som har/ej har detta problem kan ju skriva ut vilken version av programmet ni kör med för att underlätta felsökningen också. ;)

Frågan är om det är någon större ide med det. Programmet kollar ju själv efter uppdatering varje gång det startas.

Har iaf v2,24.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Skumt. Jag har också 2,24 - 11. Feb 2008.

Jag har också denna version. Men jag tror att det kan vara något fel med versionshanteringen. Senast för ca en månad sedan gav ju programmet signal om att det var dags att ladda ned en ny version, så senaste versionen måste ju vara från 2009.

Jag skulle föreslå att du laddar ned en helt ny version av programmet i en annan mapp på hårddisken. Sedan kan du manuellt flytta över din datafil.

Nedan syns min skärmbild.

post-1358-14468917159027_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 månader senare...
  • 5 månader senare...

Vänner,

Nu är det dags att bumpa denna tråd igen och göra reklam för detta förträffliga program! Sedan slutet av förra året finns en kraftig uppgradering av programmet med nya funktioner avseende t.ex. Ballingmetoden. Undertecknad och Stigigemla har hjälpt Martin Kuhn med språkgranskning till svenska.

Om ni ännu inte har testat detta program, så gör det nu. Det är gratis att ladda hem! - http://www.mathgame.de/RiffACalc.htm

post-1358-14468918944648_thumb.jpg

post-1358-14468918944815_thumb.jpg

post-1358-14468918944977_thumb.jpg

post-1358-14468918945138_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

verkar ju grymt bra! hade själv redan börjat spåna på nåt liknande fast simplare o på webben. Men detta verkar ju grymt.

Dock när jag laddade ner nu så fanns bara Eng / Tys som språk, hur får man svenska?

Ah nu hittade jag det, Settings / Misc ligger det

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 månader senare...
  • 5 veckor senare...
  • 1 år senare...

Går det i justeringsdelen få programmet att konvertera doseringarna från gram salt till volym utblandat salt i vatten?

I hjälpen står följande:

"You dont want dose the 2/3 part salts directly, but want to dose them as liquid solution? Use the program module liquid dosage instead!"

Men vet inte vad det är för modul man syftar till.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...