Gå till innehåll

Driftproblem i morse


Rekommenderade inlägg

Har testat både IE och FF och båda fungerar klockrent på min XP installation. Kan det ha något att göra med Vista och säkerhetsfunktionerna där. Jag vet att när jag installerade Panda 2008 fick jag enorma problem med SG. Men SG fungerar bra med Panda 2007.

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Data kunniga medlemmar som känner att de vill stödja med kunskap i hostingfrågor får gärna anmäla sig så att vi får ökat stöd i att välja rätt beslut framöver.

SG har blivit stor. Förra månaden genererade vi 81.87 GB Traffik från medlemmar och gäster + 5.37 GB traffik från "webcrawlers" (typ sökrobotar som letar information).

Detta är väldigt mycket, Vi genererar 3 ggr så mycket traffik som den näst traffiktunga akvariesidan

90 GB i trafik är väll ändå en piss i internetrymden

För 40$ per år, (under 300:-) så får ni 250 GB transfer och 5 GB serverutrymme på www.namecheap.com

det finns även alternativet 2500 GB transfer och 200 GB serverutrymme för hutlösa 140$ (runt 800:-) per år...

Så slipper ni nuvarande webbhotell som säljer under argumentet "fri trafik" för att sedan formulera en luddig klausul där det antyds att den inte är så fri i alla fall. Jag använder själv namecheap.com för två projekt och de har aldrig legat nere.

Jag känner att jag har lite munkavle lagd på mig i denna fråga då jag tidigare lagt fram kritik kring erat val att stanna kvar hos nuvarande hostingleverantör vilka uppenbarligen inte sköter sig, och då har jag fått skit för det, "but here goes nothing"...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

90 GB i trafik är väll ändå en piss i internetrymden

För 40$ per år, (under 300:-) så får ni 250 GB transfer och 5 GB serverutrymme på www.namecheap.com

det finns även alternativet 2500 GB transfer och 200 GB serverutrymme för hutlösa 140$ (runt 800:-) per år...

Så slipper ni nuvarande webbhotell som säljer under argumentet "fri trafik" för att sedan formulera en luddig klausul där det antyds att den inte är så fri i alla fall. Jag använder själv namecheap.com för två projekt och de har aldrig legat nere.

Jag känner att jag har lite munkavle lagd på mig i denna fråga då jag tidigare lagt fram kritik kring erat val att stanna kvar hos nuvarande hostingleverantör vilka uppenbarligen inte sköter sig, och då har jag fått skit för det, "but here goes nothing"...

Vi tackar för tipset!

Är dock inte datakunnig nog för att förstå vad ni pratar om!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...