Gå till innehåll

Bengan's 250l ZEOkar


Bengan

Rekommenderade inlägg

Jag har funderat ett tag nu på att uppgradera ljuset till detta karet. Det som känns mest lockande är en Lumenarc reflektor. Jag har surfat omkring och jag undrar över en sak som ni smarta akvarister kanske kan hjälpa mig med. En Lumenarc mini med måtten 370 x 370 x 160, tror ni den har spridning nog att täcka mitt kar 100 x 50 x 50? Kliar i fingrarna att klicka på beställ knappen. ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 556
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Lustigt!

Jag gick förbi karet för och kolla om det klarnat något. Då ser jag något som simmar omkring. Jag plockar fram håven och fångar den och i med den i en glasbalja. Det enda jag slängt i karet är levande sand... Sen går det upp för mig...Jag stoppade i ett filter för att suga upp sand damm. Det filtret använde jag i mitt kar som var fiskuppfödning åt draken. Den pmpen slängde jag i vasken för en vecka sedan och troligtvis har ett yngel överlevt i pumpen och nu när jag startade den åkte det ur pumpen. Det är den rimligaste förklaringen iaf. Det hade varit kul om en liten fisk följt med i sanden. Här kommer en bild på firren...

post-2976-14468915524333_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nu har jag flyttat över allt till detta karet. Nu är det bara sumpen som ska bli klar, samt att jag måste skaffa pvc. Belysningen på bilderna är endast mina compact rör på sammanlagt 110w. Jag ska borra och hänga upp min Mh ramp imorgon. Här är bilder på hur det ser ut för tillfället....

post-2976-1446891555259_thumb.jpg

post-2976-14468915552762_thumb.jpg

post-2976-14468915552913_thumb.jpg

Korallerna är bara utsatta tillfället. Ska känna efter hur det ska bli.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Då har man stött på problem. Jag skulle borra hål för rampen idag, men det gick inte. Jag kom 5mm sen stötte jag på en järnbalk. Akvariet står i mellan köket och vardagsrummet där det tidigare varit en vägg. Nu måste jag hitta en annan lösning fort. Överös mig med tips på hur jag kan göra, annars får det bli en ny ramp.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack för tipset Manne!

Mitt i alla problem med rampen idag, så trillade det ner en Heliofungia modell större i mitt kar. Min förra dog efter att jag klantigt nog, tappade en sten på den. Clownerna har varit och spanat in den och jag tror de kommer flytta in, inom kort. Här är lite bilder....

post-2976-14468915555809_thumb.jpg

post-2976-14468915556181_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nu har jag lagt en beställning på PVC till sumpen och returen. Sumpen är rengjord och skrapad, nu återstår bara att beställa glas skivor till bubbelfällan. Jag längtar till den dagen då jag kan köra igång med zeovit. Snart.....

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...