Gå till innehåll

Bengan's 250l ZEOkar


Bengan

Rekommenderade inlägg

  • Svar 556
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Nu händer det saker i karet....

Mina dinos håller på att blekna och försvinna, men det börjar dyka upp cyano istället, vilket känns bättre och lättare att handskas med. Min putsarräka dog plötsligt, se här. Igår så satt jag och pratade med Anders i telefon och jag satt och kikade in i karet. Plötsligt hoppar en clownfisk ner på golvet rakt framför mig. Jag stoppar den i karet fort igen, men då ser jag att den har nästan hela stjärtfenan avbiten och bukfenan är helt borta den med. När jag stoppat den i karet, så simmar den ner till den andra clownen och allt ser lugnare ut. Idag så hittade jag clownen på golvet. Jag misstänker dvärgkejsaren är boven i dramat. Jag kan inte tänka mig vem det annars skulle vara. Mycket händelser på kort tid. Jag är glad att mina dinos är påväg bort, men sörjer min clown och räka, två härliga personligheter i karet.:ledsen:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nu händer det saker i karet....

Mina dinos håller på att blekna och försvinna, men det börjar dyka upp cyano istället, vilket känns bättre och lättare att handskas med. Min putsarräka dog plötsligt, se här. Igår så satt jag och pratade med Anders i telefon och jag satt och kikade in i karet. Plötsligt hoppar en clownfisk ner på golvet rakt framför mig. Jag stoppar den i karet fort igen, men då ser jag att den har nästan hela stjärtfenan avbiten och bukfenan är helt borta den med. När jag stoppat den i karet, så simmar den ner till den andra clownen och allt ser lugnare ut. Idag så hittade jag clownen på golvet. Jag misstänker dvärgkejsaren är boven i dramat. Jag kan inte tänka mig vem det annars skulle vara. Mycket händelser på kort tid. Jag är glad att mina dinos är påväg bort, men sörjer min clown och räka, två härliga personligheter i karet.:ledsen:

Låter som det är trångt i akvariet bengan ? eller är det bara så att Dkejsaren ser bättre nu

med den nya belysningen :) ??

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack alla för uppmuntran! Det har verkligen behövts efter många motgångar under lång tid. Tack än en gång! :ler:

Tack Björn! Precis som Manne skriver har jag ett Canon EF-S 60/2.8 makro objektiv.

Jag ska ta några bilder på mina nya koraller från Kungsbacka under dagen.:)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Den var på min clown när den var ensam och låg/simmade o sov uppe i hörnet :(

Den har inte rört någon mer fisk sen det hände hhmm.

Min kejsare jagar wrassen nu istället, så det kan ju vara din kejsare me. Eller frökenfisk om du har någon?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

När allting pekade på att dinosen var påväg bort, så ökar de igen. Jag blir så trött på detta. Jag har inte tillsatt något i karet förutom zeobak och zeostart. Om jag hade haft mer hår hade slitit av det nu. Det blir till att suga ut en stor dela va sanden imorgon, för jag orkar inte titta på den när den är brun och ful. Ska blanda vatten ikväll, så jag kan fixa det imorgon.:censur:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ricke: Alla mina koraller skulle inte få plats i det lilla karet. Om det blir aktuellt med mörkläggning så måste jag ha ett större kar att flytta dem till. Har börjat fundera på ett fraggkar.:ler:

Manne: Inte en chans i världen att jag ger upp nu. De jädrans algerna ska få sig en rejäl omgång idag.

Idag blev kontrollern till mina Seio pumpar skickad, så imorgon kan man få lite varierat flöde i karet. Det ska bli riktigt intressant och se vad denna kontrollern kan göra. Jag hoppas mina koraller uppskattar detta och kommer att trivas ännu bättre.:ler:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

När allting pekade på att dinosen var påväg bort, så ökar de igen. Jag blir så trött på detta. Jag har inte tillsatt något i karet förutom zeobak och zeostart. Om jag hade haft mer hår hade slitit av det nu. Det blir till att suga ut en stor dela va sanden imorgon, för jag orkar inte titta på den när den är brun och ful. Ska blanda vatten ikväll, så jag kan fixa det imorgon.:censur:

Hur har det gått idag ? fått iordning på karet eller det ser fortfarande dåligt ut.. ?

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Dinosen är nästan borta, men har ersatts av någan annan alg som jag inte vet vad det är. Den växer som trådar men inte som gröna trådalger. Alla stenarna är numera täckta va denna alg som dessutom producerar syre, så alla mina stenar är täckte av syrebubblor. Nu ska jag igång och dosera algenx för att bli av med nästa alg. Vad kommer härnäst? Jag är bra sugen på en omstart.....

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...