_Manne_ Postat 21 augusti 2008 Dela Postat 21 augusti 2008 bara o dosera i o se vad som händer.. vore det inte lite tråkigt med omstart.. ?mvh manne Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Bengan Postat 28 augusti 2008 Författare Dela Postat 28 augusti 2008 Dinosen är återigen påväg bort. Sanden är snart helt vit igen. I övrigt så växer mina koraller bra och de börjar få otroligt fina färger, precis som vissa av mina fiskar. Jag ser fram emot dagen då jag kan börja dosera för att få fram ännu bättre färger på mina sps. Jag har idag kommit över ett 222l kar som ska ersätta min nuvarande sump. Jag får mer plats till teknik och jag får mer total vattenvolym. I denna sump är det även tänkt att lägga mycket ls. Inom några veckor ska jag väl ha funderat ut hur bänken/skåpet till sumpen ska se ut. Det börjar bli roligt igen.Kommer bilder på karet, så fort dinosen är helt borta. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 28 augusti 2008 Dela Postat 28 augusti 2008 blir det ett hemmabygge till bänk då ?kul att det går på rätt håll!mvh manne Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Bengan Postat 28 augusti 2008 Författare Dela Postat 28 augusti 2008 Det blir nog en blandning av bygga själv och färdig byggt. Jag vill inte måla, så dörrar och täcksidor kommer nog att vara från ikea (om det finns högblankt svart). Om ni har idéer på vad jag kan göra med min sump, så dela gärna med er. Karet är 110x45x45. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 28 augusti 2008 Dela Postat 28 augusti 2008 Det blir nog en blandning av bygga själv och färdig byggt. Jag vill inte måla, så dörrar och täcksidor kommer nog att vara från ikea (om det finns högblankt svart). Om ni har idéer på vad jag kan göra med min sump, så dela gärna med er. Karet är 110x45x45.ska nu sumpen in i skåpet denna gången ? funderingarna runt sumpen kan bli många hit o dit.vill du ha någon hjälp så får du hojta till sen.. mvh manne Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Bengan Postat 2 september 2008 Författare Dela Postat 2 september 2008 Mina dinos minskar för varje dag. Snart är det så bra att jag kan bjuda på lite bilder. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 2 september 2008 Dela Postat 2 september 2008 Mina dinos minskar för varje dag. Snart är det så bra att jag kan bjuda på lite bilder.Låter bra Bengan.! kul att allt är på rätt väg nu då.. hur funkar montifraggen från mötet ?mvh manne Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Bengan Postat 2 september 2008 Författare Dela Postat 2 september 2008 Monti fraggen funkar kanon, grön och fin med stora gröna polyper ute konstant. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 2 september 2008 Dela Postat 2 september 2008 Monti fraggen funkar kanon, grön och fin med stora gröna polyper ute konstant.Kanon, det är så det ska vara, då är det trevligt med fraggbyten..mvh manne Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Bengan Postat 5 september 2008 Författare Dela Postat 5 september 2008 Lite bilder nu när dinosen nästan är helt borta.Helbilderna blev små, hoppas det går att se ändå.Min montipora växer så det knakar, precis som min svåra mjukis. Den har tom spridit sig(se höger på stenen).Den gröna acroporan är ilsket grön. Får inte den färgen att stämma på bild. Den är lite av en favorit i karet just nu.Min tricolor börjar hämta sig igen efter en behandling med redslime remover. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 5 september 2008 Dela Postat 5 september 2008 Snyggt Anders! Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Mattias Malmö Postat 5 september 2008 Dela Postat 5 september 2008 Man ser att det tar sig. Vad är det för svår mjukis du har - är det samma som växte uppåner?Klarade sig xenian? Min växer på som fasen - nog snart att tunna ut den lite till. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 5 september 2008 Dela Postat 5 september 2008 Ser bra ut bengan. fina bilder o kul att det går på rätt väg och att det är roligt igen.!mvh manne Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Bengan Postat 5 september 2008 Författare Dela Postat 5 september 2008 Tack ska ni ha. Mattias: det är den rosa korallen på bilderna. Den måste matas för att överleva och anses som svår.Det blev idag en ny fisk, men med en baktanke. Jag har en liten pistolräka i karet som inte vågar visa sig. Då tänkte jag att jag skulle köpa en Gobie som kompis åt den. Det blev idag köpt en Stonogobiops nematodes och jag hoppas de finner varandra. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Bengan Postat 6 september 2008 Författare Dela Postat 6 september 2008 Här kommer en bild på den nya invånaren.Direkt efter inkoppling igår så åt den ordentligt. Det verkar som gobien har blivit accepterad av de andra fiskarna, samt att den har visat lite attityd. En riktigt trevlig prick i karet. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 6 september 2008 Dela Postat 6 september 2008 Vacker firre bengan.! ungefär som min i RSMet. mvh manne Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ricke Postat 6 september 2008 Dela Postat 6 september 2008 Vad har den för namn? Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Bengan Postat 6 september 2008 Författare Dela Postat 6 september 2008 Vad har den för namn?Stonogobiops nematodes Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Bengan Postat 13 september 2008 Författare Dela Postat 13 september 2008 Ny skönhet i karet! Montipora Confusa Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 13 september 2008 Dela Postat 13 september 2008 fragg till mig bengan ? HUr går det nu med Zeoviten ?mvh manne Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Bengan Postat 13 september 2008 Författare Dela Postat 13 september 2008 Det går framåt med ZEOviten. Det är mina problem med dinos som stoppat mig från att få de "riktiga" färgerna på korallerna pga att jag inte kunnat dosera alla preparat. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 13 september 2008 Dela Postat 13 september 2008 Det går framåt med ZEOviten. Det är mina problem med dinos som stoppat mig från att få de "riktiga" färgerna på korallerna pga att jag inte kunnat dosera alla preparat.Är du nöjd med själva reaktorn nu efter att du kört den ett tag ?. mvh manne Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Bengan Postat 18 september 2008 Författare Dela Postat 18 september 2008 Min Elddvärg kejsare har kilat vidare. Den vackraste fisken i karet finns alltså inte längre. RIP Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 18 september 2008 Dela Postat 18 september 2008 Min Elddvärg kejsare har kilat vidare. Den vackraste fisken i karet finns alltså inte längre. RIPTrist Bengan.. synd på en sådan fin fisk.. har du någon anning varför ?mvh manne Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Bengan Postat 18 september 2008 Författare Dela Postat 18 september 2008 Inte den blekaste aning. Han åt ordentligt av all mat, artemia, algfoder och mysis. Alla andra fiskar mår toppen. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg