Gå till innehåll

Bengan's 250l ZEOkar


Bengan

Rekommenderade inlägg

  • Svar 556
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Dinosen är återigen påväg bort. Sanden är snart helt vit igen. :ler: I övrigt så växer mina koraller bra och de börjar få otroligt fina färger, precis som vissa av mina fiskar. Jag ser fram emot dagen då jag kan börja dosera för att få fram ännu bättre färger på mina sps.

Jag har idag kommit över ett 222l kar som ska ersätta min nuvarande sump. Jag får mer plats till teknik och jag får mer total vattenvolym. I denna sump är det även tänkt att lägga mycket ls. Inom några veckor ska jag väl ha funderat ut hur bänken/skåpet till sumpen ska se ut. Det börjar bli roligt igen.:ler:

Kommer bilder på karet, så fort dinosen är helt borta.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det blir nog en blandning av bygga själv och färdig byggt. Jag vill inte måla, så dörrar och täcksidor kommer nog att vara från ikea (om det finns högblankt svart).

Om ni har idéer på vad jag kan göra med min sump, så dela gärna med er. Karet är 110x45x45.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det blir nog en blandning av bygga själv och färdig byggt. Jag vill inte måla, så dörrar och täcksidor kommer nog att vara från ikea (om det finns högblankt svart).

Om ni har idéer på vad jag kan göra med min sump, så dela gärna med er. Karet är 110x45x45.

ska nu sumpen in i skåpet denna gången ? funderingarna runt sumpen kan bli många hit o dit.

vill du ha någon hjälp så får du hojta till sen..

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Lite bilder nu när dinosen nästan är helt borta.

post-2976-14468915980794_thumb.jpg

Helbilderna blev små, hoppas det går att se ändå.

post-2976-14468915981085_thumb.jpg

Min montipora växer så det knakar, precis som min svåra mjukis. Den har tom spridit sig(se höger på stenen).

post-2976-1446891598142_thumb.jpg

Den gröna acroporan är ilsket grön. Får inte den färgen att stämma på bild. Den är lite av en favorit i karet just nu.

post-2976-14468915981725_thumb.jpg

Min tricolor börjar hämta sig igen efter en behandling med redslime remover.

post-2976-14468915980622_thumb.jpg

post-2976-1446891598094_thumb.jpg

post-2976-14468915981255_thumb.jpg

post-2976-14468915981592_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack ska ni ha. :ler:

Mattias: det är den rosa korallen på bilderna. Den måste matas för att överleva och anses som svår.

Det blev idag en ny fisk, men med en baktanke. Jag har en liten pistolräka i karet som inte vågar visa sig. Då tänkte jag att jag skulle köpa en Gobie som kompis åt den. Det blev idag köpt en Stonogobiops nematodes och jag hoppas de finner varandra.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...