Gå till innehåll

Dryga 600 liter - Inriktning fisk


havre

Rekommenderade inlägg

  • 2 veckor senare...
  • Svar 297
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Precis som Ove skriver ska det gå att lösa men en mängd individer, men det är inte aktuellt i mitt fall. För att nämna litteratur så skriver Scott Michael att en individ eller en hane plus åtta eller fler honor i 700 liter är idealet. Jag hade dock från början 8 tror jag och har bara fyra kvar, dvs jag hade en före lite för att det skulle fungera, typiskt...

Hur som haver, två nya bilder på karet. Det är kul att lägga in för att senare gå tillbaka och se hur karet utvecklat sig. Delen av revet som fotograferats är jag mest nöjd med hittintills och nu skall korallerna "bara" växa till sig.

PA082343.jpg

PA082325.jpg

Mvh Thomas

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja det fungerar alldeles utmärkt. Den främsta anledningen är för att skapa utrymmen för fiskarna och andra djur att kunna söka skydd i. En bonus är att det blir bra mycket mer cirkulation i stenen än om den skulle se rakt på botten.

Tackar! Den skulle nog kunna suga i sig samtliga av mina fiskar, den enda som skulle bli problematisk är nog scopasen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag genomförde ett mycket vetenskapligt test och provbelastade dem med min egen vikt innan jag la ned dem ;). De består av PVC-rör, buntband och bergoplattor.

Har bara en kejsare kvar och den har aldrig rört någonting, duktig pojke.

Det är en S. Hysterix.

Har ett litet blåbärsris i ena hörnet av karet och vad jag läst mig till är de inte helt enkla. Jag har följt den noga och tittat efter vävnadslossning vilket verkar vara vanligt. Nu tycker jag mig kunna skönja fler polyper och en viss tillväxt på grenarna. Därför tog jag en bild och jämförde och mycket riktigt så har den börjat röra på sig! Det är visserligen bara 2-4 millimeter per gren men den har bara stått i karet tre veckor. Mest skillnad är det vid basen där antalet polyper tredubblats. Det är i alla fall i rätt riktning!

PA032314.jpg

PA152396.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...

Efter att ha blivit inspirerad av Jaken och Adddo här på guiden fick jag arslet ur vagnen och gjorde klart inklädningen av bänken samt ljudisolering av densamme. Beträffande ljudet är skillnaden enorm, jag använde 30 mm plattor. Förädlingen har även inneburit pluspoäng hos den bättre hälften vilket aldrig skall underskattas då man sysslar med denna hobby.

Resultatet:

PA312425.jpg

Fick även in en bild på en monitpora

PA262407.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Snyggt Tomas.

Jag tror att Jaken o Bjarne och nu du har kollat för mycket på alla styling program på tv.

Ett litet minus Tomas e ditt retur rör som stör mig,jag kommer och kapar det någon dag så blir burken stockholms finaste.Patrik

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vad ska man säga! VACKERT! Synd bara att man inte ser färgerna som jag gissar syns i verkliga livet eller IRL som ni ungdommar säger!

Bra jobbat!

Jag var hos Thomas igår och det stämmer.. Grymt fina färger.

Mycket fräscht med inklädnaden Thomas!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Snyggt Tomas.

Jag tror att Jaken o Bjarne och nu du har kollat för mycket på alla styling program på tv.

Ett litet minus Tomas e ditt retur rör som stör mig,jag kommer och kapar det någon dag så blir burken stockholms finaste.Patrik

"Saaajmon" e min idol ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hehe, jag fnular på en lösning så att den eventuellt kommer försvinna men det får tiden utvisa...

När vi ändå är ute och slirar i styling träsket Patrik, hur blev det med diskoljuset?

Bockar och bugar till samtliga, som sagt kom en rejäl nytändning nu med hösten, dock behövs det mer fisk. Men jag har fortfarande fler fiskar än andra...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...

Har fått låna en riktig kamera men är det skit bakom spakarna hjälper det inte mycket. Lyckas inte få fram färgerna på acropororna. Här är några halvdana bilder till en början, får se om man lyckas få till något bättre senare.

Picture118.jpg

Picture098.jpg

Picture129.jpg

Picture071.jpg

Picture049.jpg

Mvh Thomas

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...