Gå till innehåll

Dryga 600 liter - Inriktning fisk


havre

Rekommenderade inlägg

Eftersom nitraten är så låg måste jag ju öka den och fler fiskar är bästa receptet, eller hur? Är i alla fall det jag intalar mig själv ;-)

Triton fick in en del pseudanthias och tänkte att dessa färgklickar skulle få liva upp karet. Fyra av två olika arter kanske skulle få plats?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 297
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Det högg till i magen när jag gick upp i morse och tittade in i karet. Karet var alldeles mjölkblaskigt och sikten in var inge vidare. Första tanken var "Utlys katastroftillstånd!". Funderade vilken jävla apparat som gått sönder nu, men kom fram till att ingen kunde orsaka detta (vad jag vet iaf). Såg sen hur små vita moln puffade upp ur LSen. Då slog det mig ganska snabbt att det var sniglarna som höll på och hade sig. De har gjort det förut men inte alls i denna omfattning, nu blev hela karet vitt. Lustig är att de satt på samma ställe förra gången när de hade sig...När dessa bilder är tagna hade det ändå lagt sig en del och nu är karet nästan normalt.

PC290234.jpg

PC290240.jpg

Mvh Thomas

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Sådär, nu har man ännu en gång haft celebert besök. Tänkte presentera resultatet av detta besök. Dock lämnade besöket bestående men eftersom fosfaten testades och Hannan visade 0,09. Detta djävulens verktyg gav mig en sömnlös natt, men jag undrar om det var mitt stora vattenbyte tidigare under dagen som dragit upp fosfaten. För vad jag vet så är inte Deltecs salt phosphate and nitrate free. Tidigare har Deltecs fosfattest visat 0,02 -0,04 men det har inte varit vid vattenbyte.

DSC07016.jpg

DSC07025.jpg

DSC07069.jpg

DSC07034.jpg

DSC07048.jpg

Mvh Thomas

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tackar! Det märks när någon med rätt utrustning kommer förbi.

Acropora nr 3 har jag faktiskt ingen aning om. Försökt bläddra som hastigast men vågar inte yttra mig. Den är en av favoriterna eftersom topparna lyser metallic.

Eftersom det är inriktning fisk på karet behövs väl några fiskbilder också.

Anthiasen är en hälsning från fotografen till Nixon ;-)

DSC07119.jpg

DSC07095.jpg

Mvh Thomas

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hehe man får väl tacka fotografen, en riktigt trevlig lite prick(anthiasen med)...

Jag fick en skrämselavläsning tidigare på fosfaten jag med, dock lite i samband med att jag härjat i karet strax innan.

Riktigt fina acron så det verkar ju fungera hursomhelst!

//NiXoN

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja inte blir det några panikåtgärder så länge de ser ut som de gör. Oavsett om det är 0,09 så vet jag att med 0,02 - 0,04 med Deltec så funkar det.

Mr Blueface är numera revsäker och äter pellets! Han noppar väl ibland men mest av nyfikenhet och skadar inga koraller permanent.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ca dök gick ned till 350 så jag ökade på kalciumreaktorn och hoppades på en ökning. Tre dagar efter den tidigare mätningen visar det sig att Ca är nere på 300! Det som hänt är att ena pumpen i reaktorn har lagt av på grund av skit vilket gjort att reaktor inte gjort något vettigt. Nu börjar den försiktiga resan uppåt igen. Tycker 50 ppm Ca på två/tre dagar är lite väl girigt av korallerna, men sen tycker jag de har tagit fart efter att jag fick upp KH:t

Man lär sig något nytt varje dag...Glöm inte att kolla pumparna!

Mvh Thomas

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nu är jag tillbaka som fotograf...

Den så kallade "invandraren" har nu fått en granne. Eftersom båda tillhör samma art skall det inte bli några problem och än så länge är ingen uppäten.

P1160376.jpg

Sen har det blivit ytterliggare en invånare, nämligen en liten mantis. Patrik skulle kalla den gullig och söt. Själv är jag mer orolig för när alla mina fiskar börjar dö.... ;) Han är väl drygt 2 cm.

P1150334.jpg

Mvh Thomas

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...