rickard81 Postat 4 augusti 2009 Postat 4 augusti 2009 Ser kanonfint ut med stora koraller, ser naturligt ut.
Ricke Postat 11 augusti 2009 Författare Postat 11 augusti 2009 Kunde inte låta bli o bli så glad över mina nya inköp som har jobbat så hårt med o beta alger som jag aldrig trodde gick, snart börjar algerna ta slut så har börjat mata lite mer nu oxå Så här kommer lite bilder jag tyckte blev hyfsat bra med tanke på kameran inte är värst ny och bara är 6,3 mpixel.
alex t Postat 13 augusti 2009 Postat 13 augusti 2009 Tänkte på när jag såg ditt kar nu. Det skulle bli snyggt med kanske att köpa en större sten som man krossar i mindre bitar men fortfarande större än grov sant och det istället... Kanske låta en korall växa över dem? Tänkte på det då du redan har tagit bort all sand...
Ricke Postat 18 augusti 2009 Författare Postat 18 augusti 2009 Min nya tanke är att behålla det lilla grus som ligger under revet för fisk som vill äta lite för magens skull. Ska istället satsa på kalkalgs botten.En ny bild fast inte så mycket har hänt utom att jag fått mindre skitalger
Ricke Postat 19 augusti 2009 Författare Postat 19 augusti 2009 Tog körkort idag så nu kan jag åka runt o handla mer fina saker till karet
-=Mr_B=- Postat 19 augusti 2009 Postat 19 augusti 2009 Tog körkort idag så nu kan jag åka runt o handla mer fina saker till karetGrattis, nu har du en möjlighet att transportera dig på ett bättre sätt för större inköp.Beklagar sorgen, nu kommer du inte ha råd att göra annat än tanka ;- )B!
_Manne_ Postat 19 augusti 2009 Postat 19 augusti 2009 Tog körkort idag så nu kan jag åka runt o handla mer fina saker till karet grattis, nu kan även du besöka svg-syd träffar!mvh manne
Johan W Postat 19 augusti 2009 Postat 19 augusti 2009 Grattis!!Kul ta en resa över till ön och hälsa på en dag när du får tid.
Ocikatten Postat 19 augusti 2009 Postat 19 augusti 2009 Så här ser karet ut i stillbild Kanonfint kar Rickard!La bara märke till en liten detalj. Ditt UV skall du nog försöka montera så att in- och utloppen hamnar på ovansidan (fötterna neråt). Annars är nog risken stor att du får luft kvar i UV:t.P.S. Stort grattis till körkortet!
Ricke Postat 19 augusti 2009 Författare Postat 19 augusti 2009 Kanonfint kar Rickard!La bara märke till en liten detalj. Ditt UV skall du nog försöka montera så att in- och utloppen hamnar på ovansidan (fötterna neråt). Annars är nog risken stor att du får luft kvar i UV:t.P.S. Stort grattis till körkortet!Delen där utloppet sitter, är lite högre upp för att förhindra detta, men tack för att du studerat bilden Tack för alla komentarer, jag ska ut på äventyr på alla dess möjliga träffar seanre
Ocikatten Postat 19 augusti 2009 Postat 19 augusti 2009 (ändrat) Delen där utloppet sitter, är lite högre upp för att förhindra detta, men tack för att du studerat bilden Tack för alla komentarer, jag ska ut på äventyr på alla dess möjliga träffar seanre Bra, då har du full koll på läget! Jag studerade bilden noggrant för att jag tänkte göra en exakt likadan lösning. Har du förresten märkt något problem med att ha ytavrinningen kopplad till UV:t. Behöver du rengöra UV:t oftare? Ändrat 19 augusti 2009 av Ocikatten
Ricke Postat 19 augusti 2009 Författare Postat 19 augusti 2009 Bra, då har du full koll på läget! Jag studerade bilden noggrant för att jag tänkte göra en exakt likadan lösning. Har du förresten märkt något problem med att ha ytavrinningen kopplad till UV:t. Behöver du rengöra UV:t oftare?Kul att du ska göra likadant Det ända problemet vad jag märkt är att man inte får vatten taget från botten till uv-c men har inte haft prick sen jag skaffa uv-cet så det gör nog inte mkt.Brukar göra rent uv någon gång då och då, men har inte märkt att det blitt så värst skitit när jag kollat.
Ricke Postat 19 augusti 2009 Författare Postat 19 augusti 2009 Grattis!!Kul ta en resa över till ön och hälsa på en dag när du får tid.Det kan du ge dej på
Ricke Postat 1 september 2009 Författare Postat 1 september 2009 Jaha då var man hemma igen efter en roadtripp på 210Mil hehe.Algerna är väck nu och min kanin börjar magra så jag ska skaffa en algklämma idag så han får mer vegetarisk mat
Ricke Postat 2 september 2009 Författare Postat 2 september 2009 Väntar på att rätt fiskar och koraller ska dyka upp till bra pris på listorna runt om i Sverige så man kan köpa det som saknas
adddo Postat 2 september 2009 Postat 2 september 2009 Skitsnyggt Rickard.Slrapar du bakrutorna så ska du se att färgen på korallerna säger 'pop' för det är svart bakgrund därbakom va?Jättefint kar o fina koraller.//B
Ricke Postat 2 september 2009 Författare Postat 2 september 2009 Tackar! Har blå bakgrund, men jag har ju kämpat i 6 månader för alla de kalkalgerna
adddo Postat 2 september 2009 Postat 2 september 2009 Tackar! Har blå bakgrund, men jag har ju kämpat i 6 månader för alla de kalkalgerna Dina koraller och ditt akvarium är lika fina oavsett bakgrund, men ofta stjäl en oregelbunden bakgrund lite fokus från själva karet, det var så jag menade Uppdatera nu tåten på RC också så jänkarna får se att det finns snygga kar i Sverige också
Ricke Postat 3 september 2009 Författare Postat 3 september 2009 (ändrat) Okej, då låter jag algerna vara kvar Nu har jag uppdaterat tråden på RC oxå fast gjorde bara länkar till bilderna.Tänkte kanske skriva vad som går i karet i fiskväg, koraller är för många olika sorter hehe.2st Amphiprion ocellaris1st Salarias fasciatus1st Pictichromis porphyrea1st Pseudocheilinus hexataenia3st Chromis viridis1st Siganus corallinus Sen är det lite snäckor och eremiter oxå har en tanke på att slänga i iallafall 4 mindre firrar och 2 större till, men vi får se vad plånkan tillåter Ändrat 3 september 2009 av Ricke
Ricke Postat 4 september 2009 Författare Postat 4 september 2009 Ja då fick 2 firrar oxå bli fotade Hoppas jag inte lägger upp för många foton nu hehe.
Ricke Postat 13 september 2009 Författare Postat 13 september 2009 Jaha igår crasha min plan på de fiskar jag tänkte köpa för jag fick ett ryck igår när jag såg att en firre jag ville ha fast glömt bort kommit in till en butik innom reseavstånd så jag kom hem med 3 nya firrar varav 1st mandarin kunde inte låta bli då de är både snygga o relativt billiga, hoppas jag har tillräckligt med käk för den i stenen bara.....Bilder på de nya kommer ikväll.
Rekommenderade inlägg