Ricke Postat 6 juni 2009 Författare Dela Postat 6 juni 2009 Solljus 6 timmar med 8 timmar belysning har jag. kanske 3-4 timmar med bara solljus Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ricke Postat 7 juni 2009 Författare Dela Postat 7 juni 2009 Så här har den aldrig sett ut, vet någon varför den helt plötsligt slått ut så här mkt den är nästan som trådar istället för stora polyper.Ser väldigt läcker ut iofs men tycker den lyser som fasen mer än innan om ni kollar gamla bilder o filmer.http://www.youtube.com/watch?v=80H2Rgmqjb8 Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ricke Postat 12 juni 2009 Författare Dela Postat 12 juni 2009 Tänkte det var dax o visa karet igen fast jag fått en del gröna alger tyvär, säkert pga lite dåligt med vattenbyte Kör ju skummarlöst + att min städpatrull är = väldigt jätte liten heheSka ju som sagt skaffa ett gäng snäckor, eremiter o en kaninfisk möjligen en salarias när jag hittar o kommer till en bra butik Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ricke Postat 13 juni 2009 Författare Dela Postat 13 juni 2009 Tack wrang för din inspiration till fragghylla Börjar se ut som ett fraggkar nu hehe Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ricke Postat 18 juni 2009 Författare Dela Postat 18 juni 2009 Har fotat mina sps koraller men vill gärna ha dem identifierade om det går Bild 1-3 är samma korallBild 4-5 är samma korallBild 6 tror jag är montipora digitata. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
stigigemla Postat 18 juni 2009 Dela Postat 18 juni 2009 4,5 Montipora hirsuta alla andra M. digitata. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ricke Postat 18 juni 2009 Författare Dela Postat 18 juni 2009 Tackar för det bild 1-3 o sista, jaså för de ser ju inte alls lika ut i formen, men är det formvarianter på samma korall?? Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
stigigemla Postat 18 juni 2009 Dela Postat 18 juni 2009 Jag har två olika gröna, röd och brun Montipora digitata. Förutom en som har varit blå.De gröna är lite olika men de andra ändrar sig mest efter cirkulationen på växtplatsen. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ricke Postat 19 juni 2009 Författare Dela Postat 19 juni 2009 Okej då vet jag Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ricke Postat 27 juni 2009 Författare Dela Postat 27 juni 2009 Nu har nemo hittat hem igen Gjorde 2 nya inköp igår blev en salarias får se om den gillar mina alger... och så blev det en lite väl liten clownfisk hehe heter numera nemo pga hans/hennes storlek till min andra clown som heter finnen marvin hehehe Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ricke Postat 27 juni 2009 Författare Dela Postat 27 juni 2009 Rensade lite i karet så det fick bli lite bilder Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
rickard81 Postat 27 juni 2009 Dela Postat 27 juni 2009 finnen marvin ser rolig ut Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
PatriksS Postat 27 juni 2009 Dela Postat 27 juni 2009 Fina koraller synd att algerna är så framträdande. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
nuked_bunny Postat 28 juni 2009 Dela Postat 28 juni 2009 Nu har nemo hittat hem igen Gjorde 2 nya inköp igår blev en salarias får se om den gillar mina alger... och så blev det en lite väl liten clownfisk hehe heter numera nemo pga hans/hennes storlek till min andra clown som heter finnen marvin heheheFint med lite nytt tillskott i burken.. Tråkigt nog kan man inte ha några clowner själv pga draken .. saknar dom små färgtillskotten.. men det e bara o bita ihop.. hoppas det gå bra med dina småttingar Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ricke Postat 2 juli 2009 Författare Dela Postat 2 juli 2009 Jahapp nu idag kom första kalkvattnet i får se vad som händer. får se om jg får bukt med mina gröna slemalger eller inte?Synd att man ska få gröna alger de röda är ju bättre syns inte lika tydligt hehehe Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Johan W Postat 2 juli 2009 Dela Postat 2 juli 2009 Käkar salarisen några alger? Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ricke Postat 4 juli 2009 Författare Dela Postat 4 juli 2009 Han käkar väl lite men inte så det syns märkbart, hoppas vattenbyte + kalkvatten ska göra sitt. ska även skaffa en kaninfisk när jag ser en fin Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ricke Postat 7 juli 2009 Författare Dela Postat 7 juli 2009 http://www.youtube.com/watch?v=xWag6EJNUpg Var bara tvungen o testa min nya begagnade Videokamera som jag fick hem idag, det är en Canon XM-1 om någon är intresserad Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ricke Postat 10 juli 2009 Författare Dela Postat 10 juli 2009 Såg igår när jag kikade in i karet att min salarias var fet som fasen och tittade vidare då såg jag den beta alger frenetiskt både i gruset o på stenarna min tanke var då kan de äta ihjäl sej? Ska se om jag kan lägga upp lite högkvalitativa filmer på min hemsida i helgen på olika invånare så ni får min nya kameras riktiga kvalité Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
rickard598 Postat 10 juli 2009 Dela Postat 10 juli 2009 coolt med clownen i euphyllian, har det tagit lång tid innan den vågat sig in där?! Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ricke Postat 10 juli 2009 Författare Dela Postat 10 juli 2009 lite mindre än 1 vecka tog det euphyllian är lite irriterad av den, men den är fortfarande fint utslagen. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ricke Postat 12 juli 2009 Författare Dela Postat 12 juli 2009 Här finns en liten film på 1 minut att ladda ner i bästa kvalité, lägger upp den på youtube så småningom, men tänkte visa lite kvalitéts video först för de som orkar ladda ner.http://rjhpictures.se/karetklipp.avi Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ricke Postat 12 juli 2009 Författare Dela Postat 12 juli 2009 Här är den i lite sämre kvalité för de som inte vill ladda ner den Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 12 juli 2009 Dela Postat 12 juli 2009 Tycker Youtube-klippet är i fullgod kvalitet. Man får se till objektet och hur pass detaljrikt man vill återge det.Ens eget kar kan jag tycka är gott nog med den kvalitet som Youtube erbjuder. Är det dykfilmer eller andra "stora" saker som tex bröllop, dop eller annat som ska sparas inför framtiden så kan en högre kvalitet vara bra.Fin film Ricke! Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ricke Postat 12 juli 2009 Författare Dela Postat 12 juli 2009 Jo det är klart hobbykar kan det ju funka med youtube kvalité, men tycker det är synd när det finns resurser Jämförde du kvalitén? PS: tack Laggeman själv gillar det sista klippet i filmen tycker det svajjar fint:) Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg