Gå till innehåll

Rickes Nya 450L Hörnkar!


Ricke

Rekommenderade inlägg

  • Svar 373
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Kunde inte låta bli o bli så glad över mina nya inköp som har jobbat så hårt med o beta alger som jag aldrig trodde gick, snart börjar algerna ta slut så har börjat mata lite mer nu oxå :)

Så här kommer lite bilder jag tyckte blev hyfsat bra med tanke på kameran inte är värst ny och bara är 6,3 mpixel.

post-2373-14468917744844_thumb.jpg

post-2373-14468917745042_thumb.jpg

post-2373-14468917745313_thumb.jpg

post-2373-14468917745524_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tänkte på när jag såg ditt kar nu. Det skulle bli snyggt med kanske att köpa en större sten som man krossar i mindre bitar men fortfarande större än grov sant och det istället...

Kanske låta en korall växa över dem?

Tänkte på det då du redan har tagit bort all sand... :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Min nya tanke är att behålla det lilla grus som ligger under revet för fisk som vill äta lite för magens skull. Ska istället satsa på kalkalgs botten.

En ny bild fast inte så mycket har hänt utom att jag fått mindre skitalger :)

post-2373-14468917809_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Så här ser karet ut i stillbild ;)

Kanonfint kar Rickard!

La bara märke till en liten detalj. Ditt UV skall du nog försöka montera så att in- och utloppen hamnar på ovansidan (fötterna neråt). Annars är nog risken stor att du får luft kvar i UV:t.

P.S. Stort grattis till körkortet!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kanonfint kar Rickard!

La bara märke till en liten detalj. Ditt UV skall du nog försöka montera så att in- och utloppen hamnar på ovansidan (fötterna neråt). Annars är nog risken stor att du får luft kvar i UV:t.

P.S. Stort grattis till körkortet!

Delen där utloppet sitter, är lite högre upp för att förhindra detta, men tack för att du studerat bilden ;)

Tack för alla komentarer, jag ska ut på äventyr på alla dess möjliga träffar seanre :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Delen där utloppet sitter, är lite högre upp för att förhindra detta, men tack för att du studerat bilden ;)

Tack för alla komentarer, jag ska ut på äventyr på alla dess möjliga träffar seanre :)

Bra, då har du full koll på läget! :)

Jag studerade bilden noggrant för att jag tänkte göra en exakt likadan lösning. :)

Har du förresten märkt något problem med att ha ytavrinningen kopplad till UV:t. Behöver du rengöra UV:t oftare?

Ändrat av Ocikatten
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Bra, då har du full koll på läget! :)

Jag studerade bilden noggrant för att jag tänkte göra en exakt likadan lösning. :)

Har du förresten märkt något problem med att ha ytavrinningen kopplad till UV:t. Behöver du rengöra UV:t oftare?

Kul att du ska göra likadant :)

Det ända problemet vad jag märkt är att man inte får vatten taget från botten till uv-c men har inte haft prick sen jag skaffa uv-cet så det gör nog inte mkt.

Brukar göra rent uv någon gång då och då, men har inte märkt att det blitt så värst skitit när jag kollat.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...
Tackar! Har blå bakgrund, men jag har ju kämpat i 6 månader för alla de kalkalgerna ;)

Dina koraller och ditt akvarium är lika fina oavsett bakgrund, men ofta stjäl en oregelbunden bakgrund lite fokus från själva karet, det var så jag menade :)

Uppdatera nu tåten på RC också så jänkarna får se att det finns snygga kar i Sverige också ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Okej, då låter jag algerna vara kvar ;)

Nu har jag uppdaterat tråden på RC oxå fast gjorde bara länkar till bilderna.

Tänkte kanske skriva vad som går i karet i fiskväg, koraller är för många olika sorter hehe.

2st Amphiprion ocellaris

1st Salarias fasciatus

1st Pictichromis porphyrea

1st Pseudocheilinus hexataenia

3st Chromis viridis

1st Siganus corallinus

Sen är det lite snäckor och eremiter oxå :)

har en tanke på att slänga i iallafall 4 mindre firrar och 2 större till, men vi får se vad plånkan tillåter ;)

Ändrat av Ricke
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Jaha igår crasha min plan på de fiskar jag tänkte köpa för jag fick ett ryck igår när jag såg att en firre jag ville ha fast glömt bort kommit in till en butik innom reseavstånd så jag kom hem med 3 nya firrar varav 1st mandarin kunde inte låta bli då de är både snygga o relativt billiga, hoppas jag har tillräckligt med käk för den i stenen bara.....

Bilder på de nya kommer ikväll.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...